Skip to main content
Beantwoord

Telefoon met prepaid simkaart gestolen

• June 2, 2026
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn telefoon met prepaid simkaart is gestolen in het buitenland. 

Ik ben de komende 2 jaar niet terug in Nederland, maar ik wil wel graag mijn nummer “terug” zodra ik een nieuw toestel heb gekocht. Is het mogelijk om mijn nummer te koppelen aan een eSim, zodat ik alsnog mijn nummer behoud?

Ik las ergens dat je bij een eSim 1 cent moet overmaken, maar ook mijn bankpassen zijn gestolen dus ik heb momenteel geen toegang tot mijn rekening en/of internetbankieren.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Eline93 , wat een vervelende situatie met de gestolen telefoon. Helaas biedt KPN voor prepaid niet de mogelijkheid van e-sim. De enige manier om een Prepaid simkaart te vervangen is toch alleen een fysieke simkaart. Dat is in jouw geval natuurlijk niet te doen.  Als de prepaidkaart 6 maanden niet gebruikt wordt, dan wordt deze geblokkeerd en na 90 dagen na de blokkade wordt het nummer opgeheven. 

In jouw situatie ben ik toch helaas bang dat je het nummer kwijt bent. 

3 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Je kan hier een nieuwe e-sim aanvragen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

KPN biedt geen e-sim voor prepaid aan, hiervoor moet men bij KPN dochter Simyo zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Eline93 , wat een vervelende situatie met de gestolen telefoon. Helaas biedt KPN voor prepaid niet de mogelijkheid van e-sim. De enige manier om een Prepaid simkaart te vervangen is toch alleen een fysieke simkaart. Dat is in jouw geval natuurlijk niet te doen.  Als de prepaidkaart 6 maanden niet gebruikt wordt, dan wordt deze geblokkeerd en na 90 dagen na de blokkade wordt het nummer opgeheven. 

In jouw situatie ben ik toch helaas bang dat je het nummer kwijt bent.