Skip to main content
Beantwoord

U kunt niet bellen, vul beltegoed aan. Beltegoed is wel aanwezig

  • 26 June 2024
  • 9 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik krijg de melding U kunt niet bellen, waardeer beltegoed op.

Ondanks dat er beltegoed was, dit opgewaardeerd naar nog een extra uur.

Melding is er nog steeds.

Telefonisch contact gehad met medewerkster die mij uitstekend hielp en inzicht had in mijn beltegoed. Zij moest eea uitzoeken en zette mij in de wacht. Ik werd opgehangen.

 

Nogmaals contact, nu met een medewerkster die meende dat er niks zichtbaar was en dat dat ook nooit kon en dat ik naar de winkel moet. Nadat ik aangaf dat ik zonet met iemand contact had die er wel inzicht in had, teruggekregen dat het niet kon. Ik haar gevraagd of zij wellicht iemand kon vragen, daar ik zonet nog contact met iemand had die het wel kon. Ik werd in de wacht gezet en uiteindelijk opgehangen.

 

Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb genoeg belminuten en kan niet bellen. En de klantenservice hangt de telefoon op.

Is er iemand wellicht in dit forum die weet hoe ik van mijn  betaalde beltegoed gebruik kan maken?

Hallo @JScheele ,

Ben je momenteel wel in de EU? En probeer je niet te bellen naar een servicenummer? 
 

Want niet met alle soorten beltegoed is dat mogelijk. 
 

Hierbij de uitleg over de vijf (!) verschillende soorten beltegoed. 
 

 

Om het overzichtelijk te maken hebben we alle tegoeden even voor je op een rijtje gezet. Alle tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken.

1. Start beltegoed Dit is beltegoed dat standaard op een KPN Prepaid SIM-kaart staat. Met starttegoed kun je bellen, sms’en en internetten. Het starttegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

2. Extra beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt bij een actie, bijvoorbeeld het ‘extra gratis beltegoed’ wat alle nieuwe KPN Prepaid klanten kunnen aanvragen via MijnKPN. Het extra beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

3. Bonus beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt na elke opwaardering van 10, 15, 20 of 30 euro als je het KPN Bonustariefplan aan hebt staan. Je kan het Bonus tariefplan kosteloos aanvragen met de KPN Prepaid App of in MijnKPN. Het bonus beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen.

4. Beltegoed Dit is beltegoed dat je zelf opwaardeert via internet of met een opwaardeerbon. Met dit beltegoed kun je bellen, sms’en, internetten, prepaid bundels kopen en servicenummers bellen. 

Al het beltegoed van KPN is onbeperkt houdbaar als je 1x in de 6 maanden belt (niet naar gratis nummers), sms’t, mobiel internet gebruikt (geen wifi) of opwaardeert. Het start, extra- en bonustegoed is niet te gebruiken voor roaming.

5. Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.


Hi @Noordzee dankjewel voor je antwoord.

Ik had deze topic ook gezien, maar ik heb dus volop beltegoed (in mijn beleving onder 4). weergegeven in ‘Eenheden’ 65 in totaal. De laatste 60 zijn net opgewaardeerd en afgerekend. Het is mij niet duidelijk waarom deze dus niet worden ‘erkent’. 


Ok @JScheele ,

Wat zie je als je dit uitvoert?:

Beltegoed opvragen 

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed
  • Kijk in MijnKPN of de MijnKPN Prepaid app

Klopt het niet? Dan kun je het gratis nummer 0800-0402 bellen. Desnoods met een ander toestel. 


thanks @Noordzee 

Ik heb die sms inderdaad al gestuurd.

Die stuurt dezelfde bevestiging als in mijn app.

0,00 tegoed  (volgens mij behorende bij 1)

Onbeperkt Online bundel 

Bel/SMS bundel van 5,00 min/sms (volgens mij behorende bij 4)

Bel/SMS bunel van 60 min/sms (volgens mij behorende bij 4)

 

Normaal heb ik automatisch opwaarderen en nooit problemen bij tegoed. Bij dit probleem heb ik meteen 60 extra opgewaardeerd, dat zijn de laatste 60 minuten genoteerd.

het 0,00 tegoed is het starttegoed, dat kan ik ook niet ergens meer opwaarderen.

 

Ja en bellen, dat heb ik dus al 2 keer geprobeerd, waarbij ik werd opgehangen helaas

 


Is je simkaart van 2016 of ouder dan is uitgaand bellen geblokkeerd totdat je een nieuwe simkaart hebt. Per (1) juli werken oude simkaarten helemaal niet meer. Is dat het geval dan de simkaart vervangen. 

Ook mogelijk: langer dan 6 maanden niet gebeld met verbinding of sms verzonden. Waardeer dan op met papieren bon verkrijgbaar bij Primera, bruna, supermarkt. Bevroren tegoed is dan ook weer geldig.


@PeterG  Dankjewel voor je antwoord.

De simkaart is vorig jaar aangeschaft en ik heb vandaag nog getelefoneerd met het toestel.. ook dat is dus een mysterie helaas


Dan zijn er maar 2 opties naar mijn idee.

Bij kpn winkel langs. 

Bellen met kpn 0800-0402. Desnoods met andere telefoon. 


Die onbeperkt online bundel valt onder 5.

Ik vermoed dat daar ergens een probleem mee is. Mijn advies: Gewoon opwaarderen! Dan krijg je ook een normaal beltegoed (4). 
 


Beltegoed opwaarderen

Je kunt op de volgende manieren je prepaid tegoed opwaarderen:

 

Eenmalig online opwaarderen

Kies een bedrag of bestel direct een bundel via Prepaid opwaarderen.

 

Opwaarderen via sms

Meld je 1 keer aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen. Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Stuur gratis een SMS met PLUSospatie]het bedragtspatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345. Je beltegoed wordt direct opgehoogd. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

 

Mobiel opwaarderen

Registreer je voor SMS en mobiel opwaarderen via Mobiel opwaarderen. Bel voor mobiel opwaarderen naar 1244.

Lukt het niet om je aan te melden? Probeer dan eens een andere browser. Chrome werkt het beste.

 

Automatisch opwaarderen

Met automatisch opwaarderen bepaal je een vaste dag en een vast bedrag om je prepaid op te waarderen. Zo hoef je niet elke maand dezelfde handelingen te doen. Automatisch opwaarderen stel je ook gemakkelijk in via de KPN Prepaid App of in MijnKPN.

 

Opwaarderen via een opwaardeerbon

Je kunt in supermarkten, tabakszaken en andere winkels KPN opwaardeerbonnen kopen. Je kunt deze gebruiken om op te waarderen via sms of bellen.

  • Maak een sms met de volgende tekst: ecode opwaardeerbon] Opwaarderen(bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen). Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.

 


Dankjewel @Noordzee,

 

Dat opwaarderen heb ik dus meteen gedaan, zonder succes.

Zoals @PeterG al adviseerde, zal ik naar de winkel moeten vrees ik. Gelukkig kunnen ze daar de hoorn er niet op gooien ;-)

 

Dank voor het meedenken beiden!


Reageer