Skip to main content

Kan ik met behoud van telefoonnummer (kpn prepaid) overschakelen van Android 5 naar Android 10 of 11?

Een recente telefoon kopen en de oude sim daarin plaatsen.


Ook met een grote oude simkaart waar geen kleiner stukje uitgehaald kan worden?

 


De simkaart kan je vervangen door een moderne 3-in-1 simkaart. Daar druk je de juiste afmeting uit.

bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen/simkaart/prepaid-sim-kaart.htm

Belangrijke informatie

  • De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. De gratis ontvangen beltegoeden kan je hiervoor niet gebruiken.
  • Je houdt je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart.
  • Je ontvangt een 3-in-1 SIM-kaart welke is geschikt voor elk toestel. Dit is een 'uitdrukbare' SIM-kaart waar zowel een normale, een micro als een nano SIM-kaart in zit.

Hoewel het niet wordt aangeraden kan je nog proberen de sim bij te knippen. Ik heb dat in elk geval 3x succesvol gedaan. Maar de zekerste manier is om een nieuwe aan te vragen.


Dat klopt @obelisk 

KPN zegt er het volgende over op de website.

Kan ik mijn simkaart kleiner knippen?

Nee. Heb je dat wel gedaan? Dan raden we je aan om alsnog een nieuwe 3-in-1 simkaart te bestellen. De geknipte simkaart heeft misschien schade opgelopen, waardoor de accu snel leeggaat en je verbinding zwakker wordt.


Hoi @Annemarie Broek, welkom hier, 

De informatie hier klopt helemaal. 

Een recente telefoon kopen en de oude sim daarin plaatsen.

De simkaart kan je vervangen door een moderne 3-in-1 simkaart. Daar druk je de juiste afmeting uit.

bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen/simkaart/prepaid-sim-kaart.htm

Belangrijke informatie

  • De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. De gratis ontvangen beltegoeden kan je hiervoor niet gebruiken.
  • Je houdt je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart.
  • Je ontvangt een 3-in-1 SIM-kaart welke is geschikt voor elk toestel. Dit is een 'uitdrukbare' SIM-kaart waar zowel een normale, een micro als een nano SIM-kaart in zit.

:point_up_2_tone2::relaxed: