Skip to main content
Vraag

Verkeerde tijdsweergave van gesprekken in Prepaid app

• June 8, 2026
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Onderwerp: Tijdsweergave in KPN Prepaid app klopt niet (Timezone bug)

Beste KPN,

Ik merk al langere tijd een hardnekkig probleem op in de KPN Prepaid app wat betreft de weergave van de beltijden. Er zit een structureel tijdsverschil in de app tussen de werkelijke beltijd en de tijd die de app registreert.

Als ik bijvoorbeeld om 14.22 uur bel, geeft de KPN Prepaid app aan dat de oproep om 16.22 uur heeft plaatsgevonden. Er zit dus exact 2 uur verschil in. Dit probleem speelt al heel lang en het verschil verschuift mee met de seizoenen: in de wintertijd is het verschil 1 uur, in de zomertijd 2 uur.

Ik gebruik de app op een iPhone SE (2nd generation). Mijn telefoon staat uiteraard ingesteld op de automatische netwerktijd en ik heb de app ook al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit lost het probleem niet op. Het lijkt erop dat de app een dubbele tijdzonecorrectie (UTC) uitvoert op de gegevens van de server. De fout zit echt in de app-software zelf.

Zouden jullie dit kunnen doorgeven aan het IT- / app-ontwikkelteam zodat dit in een toekomstige update kan worden opgelost?

Alvast bedankt.

2 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ferdy Wensink, welkom op de KPN Community. Hier gaat duidelijk iets niet goed in de prepaid app. Dank voor de duidelijke omschrijving. De feedback kan op deze manier rechtstreeks naar de mensen die zich bezig houden met de Prepaid app. 

Hopelijk is de tijdsweergave dan snel zoals het hoort. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2026

​@Jeroen van KPN 

Dankzij AI zijn dit soort zaken tegenwoordig duidelijk te omschrijven. Daar ben ik blij mee en jullie blijkbaar ook!