Skip to main content
Vraag

Voicemail instellingen verdwenen, kan niet beluisteren vanuit buitenland

  • 1 July 2024
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Onlangs heb ik mijn KPN mobiel abonnement omgezet naar prepaid omdat ik geemigreerd ben, maar voorlopig nog wel mijn nummer wil behouden. Nu ben ik gebeld en de persoon heeft mijn voicemail ingesproken. Helaas zijn al mijn voicemail instellingen verdwenen en kan ik niet meer de voicemail beluisteren of instellingen wijzigen. Dus KPN, hoe ga je me helpen zonder dat ik naar Nederland hoef te komen? (Wat geen optie is)

Hallo @NogEenPeter ,

Kan ik mijn voicemail in het buitenland beluisteren?

Ja, dat kan. Om toegang te krijgen tot je mailbox vanuit het buitenland, heb je een persoonlijke toegangscode nodig. Zo voorkom je misbruik door anderen. Je toegangscode bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers. Deze heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je voicemail belde.

Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten? Dat los je zo op:

  1. Bel met voicemail: 1233.
  2. Er wordt om je toegangscode gevraagd.
  3. Toets alleen # om je toegangscode per sms aan te vragen.
  4. Je ontvangt je toegangscode per sms.

Bel je vanuit het buitenland vanaf een ander toestel? Bel dan +316 1200 1233.

 

bron : 

 


Dat gaat niet, want je kan alleen voicemail instellen als je vanuit Nederland belt. Zo zegt de stem als ik mijn voicemail bel.


Hi @NogEenPeter, jammer dat je met de suggesties van Noordzee er nog niet uit gekomen bent.

Ik ben toch benieuwd naar wat er gebeurt als je Voicemail via sms aanzet (of eventueel uit en weer aan), en het dan nog eens probeert:

Vanuit het buitenland kan je je voicemail niet aan- of uitzetten door te bellen. Maar dat kan wel via de sms. Zo werkt dat:

  • Aanzetten? Sms ‘AAN’ naar 1233.
  • Uitzetten? Sms ‘UIT’ naar 1233.

@Alexandra van KPN 

Dankjewel! Dat ga ik proberen, want ik kan beter de voicemail uitzetten.

Maar dat helpt nog niet bij het afluisteren van de voicemail berichten die ik heb. Tenzij iemand een pincode voor me instelt, dat gaat niet vanuit het buitenland.

 


@NogEenPeter Het uitzetten van Voicemail zou voor op den duur een goed idee zijn denk ik, inderdaad. Zo voorkom je meer berichten. Ik zoek nog even voor je verder of er opties zijn om je Voicemail vanuit het buitenland in te stellen. Ik kom er op terug zo gauw ik meer weet!


Reageer