Skip to main content
Antwoord

Vraag over mysterieuze SMS'jes naar nummer +32475161969

• November 27, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

aj-uit-utrecht
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik zag op mijn prepaidrekening ineens tientallen SMS'jes naar het Belgische nummer +32475161969 . Ik heb deze SMS'jes niet (dat ik weet) zelf verstuurd, ze staan ook niet bij verzonden items. Na enig onderzoek lijken deze SMS'jes te maken te hebben met de esim van provider Orbister die ik naast mijn KPN-prepaid kaart gebruik. 

Ongewenste sms'jes naar +32475161969 lijken te maken te hebben met een bug in het visual voicemail systeem van Proximus. De SMS'jes worden zonder dat je het merkt verstuurd via de simkaart met een actieve SMS-service (een esim heeft dat niet).

Orbister (maakt gebruik van Proximus) verwijst natuurlijk weer naar KPN, waarmee de SMS'jes worden verstuurd. 

Ik heb voor nu het probleem verholpen door een andere esim te gebruiken, maar wil die van Orbister ook nog wel gebruiken. En ben sowieso wel benieuwd hoe dit nu kan. Een esim gebruiken die vervolgens op de een of andere mysterieuze wijze sms-verkeer via je je hoofd-simkaart veroorzaakt.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@aj-uit-utrecht, dat is een raar probleem als dat vanuit een bug van Proximus wordt veroorzaakt. Je bent naar ons doorverwezen door Orbister dus, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom. Wij kunnen die bug bij Proximus niet oplossen, dat zullen ze zelf moeten doen.

Je zou via een terugbelafspraak met de klantenservice kunnen kijken of sms’jes uitgezet kunnen worden, maar als dat lukt kan je helemaal geen sms'jes meer sturen. Ik weet niet of dat wenselijk is.

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hoi ​@aj-uit-utrecht, dat is een raar probleem als dat vanuit een bug van Proximus wordt veroorzaakt. Je bent naar ons doorverwezen door Orbister dus, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom. Wij kunnen die bug bij Proximus niet oplossen, dat zullen ze zelf moeten doen.

Je zou via een terugbelafspraak met de klantenservice kunnen kijken of sms’jes uitgezet kunnen worden, maar als dat lukt kan je helemaal geen sms'jes meer sturen. Ik weet niet of dat wenselijk is.