Skip to main content
Antwoord

Waar kan ik exacte ophef datum van mijn prepaid simkaart vinden?

• July 9, 2025
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb een SIM kaart, waarvan  het tegoed is geblokkeerd, omdat ik er zes maanden geen gebruik van heb gemaakt.  Volgens de mededeling kan ik nog 90 dagen opwaarderen, voordat mijn nummer definitief komt te vervallen.

Mijn vraag: Kan ik ergens achterhalen, bijv. met een sterretje-hekje code, op welke datum mijn nummer  definitief wordt opgeheven ?  Met *101# en met *107# krijg ik dat niet te zien.

En dan bedoel ik dus info met een dag-maand-jaar, en niet zoiets als “over 90 dagen”  want dan weet ik nog niets. NB. Het nummer is nog wel te bellen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Xenomatrix2 ,

Het is precies 90 dagen na die melding. 

Was de melding op 9 juli 2025? Dan vervalt het nummer op 5 oktober 2025. 

Was de melding op 8 juli 2025? Dan vervalt het nummer op 4 oktober 2025.

etc. 

Mijn advies : Wacht daar niet op en ga zo snel mogelijk een opwaardering regelen. 

De regel: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Gewoon even opwaarderen met een minimaal bedrag en je kunt er weer 6 maanden tegen plus 90 dagen.

@Xenomatrix2 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Hallo ​@Xenomatrix2 ,

Het is precies 90 dagen na die melding. 

Was de melding op 9 juli 2025? Dan vervalt het nummer op 5 oktober 2025. 

Was de melding op 8 juli 2025? Dan vervalt het nummer op 4 oktober 2025.

etc. 

Mijn advies : Wacht daar niet op en ga zo snel mogelijk een opwaardering regelen. 

De regel: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 11, 2025

Het nummer is nog wel te bellen.

Dan snel opwaarderen. Hoelang dat nog kan is namelijk niet te zeggen. ​@Xenomatrix2 

Let op: opwaarderen kan nu uitsluitend nog met een papieren bon. Balie supermarkt, Primera etcetera. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 11, 2025

@PeterG Het opwaarderen is inmiddels gisteren  gedaan.

Wel met behulp van de desktop PC, en de website  https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen

1244 gaf nl. doorlopend een bezet-toon. Het vreemde is, dat direkt na dat ik opgewaardeerd

had, 1244  het ook weer deed.  Is dat nieuw, dat je dat alleen met zo’n papieren bon zou kunnen

doen ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 11, 2025

Maar.... kan je nu ook weer zelf ermee bellen?

Online opwaarderen kan wel, maar maakt de blokkering niet los. Vandaar m'n dringende vraag te controleren of zelf een verbinding tot stand brengen weer lukt.

Op zo'n bon staat een code beginnend met *. 1244 is dan niet nodig. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2025

Via de website opwaarderen kan dan ook, maar dat heb je zelf al ondervonden. 

Het kan sowieso geen kwaad om nu een kort telefoontje of sms te plegen als test. 

En je kunt natuurlijk ook eventjes jouw beltegoed en einddatum checken. 

Beltegoed opvragen 

• Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed
  • Kijk in MijnKPN of de MijnKPN Prepaid app

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 11, 2025

@PeterG  Uiteraard heb ik meteen na het online opwaarderen een en ander uit getest.

Daar gebruik ik een nummer voor, dat wel gesprekskosten rekent, maar waar verder niemand last

van heeft omdat het een automaat is, nl.  020 799 0000.  Maar bij mij werkte het meteen.