Skip to main content

Ik krijg de melding op prepaid nummer.

uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld

Maar geen idee waarom?

Nummer is wel nog recent gebruikt.

Alleen geen idee of er nog beltegoed op staat, maar kan ik nu ook niet meer controleren.

Hallo @Rene667 , heb je recent zelf nog met dat nummer gebeld?

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?
Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.


Zo bepaal je de status van het nummer:

  1.     Kan je er zelf mee uitbellen?
        Dan is alles ok, eventueel alleen opwaarderen
  2.     Indien niet, maar ben je nog wel bereikbaar voor anderen die jou bellen?
        Dan opwaarderen met een opwaardeer-bon en je wordt gedeblokkeerd
  3.     Indien dat ook niet, dan ben je te laat en is het nummer vervallen

Veelgestelde vragen over Prepaid (kpn.com)


De telefoon is van mijn zoon en als ik terug kijk heeft hij er 2 weken geleden nog mee gebeld. Maar zeker in afgelopen half jaar is er vaker mee gebeld. 


@Rene667  Bel morgen met KPN klantenservice op 0800-0402. Open van 8 tot 18 uur.

Met behulp van 06-nummer plus het simkaartnummer kunnen ze de status bepalen.


ik vind dit toch wel de grootste ergernis aan een prepaid en ook niet meer van deze tijd. providers verdienen ook geld aan binnenkomende gesprekken, dus waarom tellen jullie enkel uitgaand verkeer?

 

er zitten tegenwoordig zoveel veiligheidsaspecten vast aan een mobiel zoals whatsapp of 2FA codes die naar 06 nummers gaan. maar ook voor ouderen is dit ondoenbaar.

 

ik zou graag zien dat telecomproviders het non actief verlengen met zolang de simkaart goed werkt dat is meestal 5 jaar. en je binnen deze termijn saldo kan bijstorten zonder tegoed te verliezen of dat er een servicefee is voor een keep alive functie. 

 

KPN neem de voortouw en pas jullie prepaid dienst aan naar iets klantvriendelijks.