Skip to main content

Hallo,

Ik werk bij een school en we gaan een aantal sensoren neerzetten die fijnstof in de lucht meten. Deze gegevens worden vervolgens via een wifi verbinding naar het RIVM gestuurd. Nu is het wifinetwerk van school niet geschikt om te werken met de sensoren, dus als workaround hebben we bedacht dat we een MIFI-router neerzetten met daarin een mobiel internet kaartje. De sensor maakt dan verbinding met het WIFI netwerk van de MIFI, en via 4G (evt 3G) worden de meetgegevens dan verstuurd naar het RIVM.

Het gaat om erg weinig data, bovenstaand bericht is in data al meer dan wat er verstuurd wordt per minuut. Ik vermoed dus dat we aan enkele GB's voor een jaar voldoende data hebben.

Ik ben daarom op zoek naar een 4G (evt 3G) prepaid SIM kaart, waarbij het tegoed lang houdbaar is. Wat is volgens jullie daarbij de beste oplossing?

NB: abonnement is geen optie, aangezien de kosten al snel oplopen, en voor een school eenmalige/jaarlijke kosten makkelijker te verantwoorden zijn dan een abonnement met betalingsverplichtingen
NB: er hoeft geen telefoonnummer aan het SIM kaartje gekoppeld te zijn, ik weet niet of dat bestaat.

Hallo @mr-bananana voor jouw toepassing mag je alleen een data simkaart gebruiken met een 097 nummer en geen kaart met een 06 nummer.

KPN biedt dat niet als prepaid aan , maar onderstaande firma wel:

www.alwaysconnected.eu

Succes