Skip to main content
Updates

Experia Wifi: Update naar v1.00.41

Categorie:Experia Wifi
  • May 3, 2023
  • 80 reacties
  • 3621 keer bekeken
Experia Wifi: Update naar v1.00.41
Toon eerste bericht

80 reacties

wjb
Wijsgeer
  • March 2, 2024

Rowi schreef:

Hoewel de Superwifi2 nu toch ook de nieuwe software krijgt of gaat krijgen.

Ook dat is al geruime tijd gaande.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 5, 2024

Wanneer wordt de Experia Wifi bijgewerkt, zodat de Experia Box V10 ook kan worden bijgewerkt?
Er is ruim een jaar verstreken dat de voorbereiding is gedaan op de Experia Wifi.

wjb
Wijsgeer
  • September 5, 2024

Wanneer wordt de Experia Wifi bijgewerkt, zodat de Experia Box V10 ook kan worden bijgewerkt?
Er is ruim een jaar verstreken dat de voorbereiding is gedaan op de Experia Wifi.

Ik ben bang dat de Experia WiFi buiten de boot zal vallen en dat deze geen nieuwe firmware zal gaan krijgen ondanks het feit dat KPN eerder gezegd heeft dat dit wel het geval zal zijn. De uitrol van die nieuwe firmware op de V14, V12, V10 en "super"WiFi 2 gaat zo tergend langzaam dat ik vermoed dat dit niet eens afgerond zal zijn voordat de Experia Wifi volledig uitgefaseerd is. Ik moet zelfs nog zien of de "super"WiFi 1 nog voorzien gaat worden van de nieuwe firmware.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is nog niet bekend @Applmac. Als het zo ver is zullen we dat met een nieuwe Product Update laten aankondigen. 

• September 23, 2024

Ik vermoed eigenlijk dat WJB toch wel dicht tegen de werkelijkheid aan zit.

Ik heb geruime tijd geleden mijn twee Experia Wifi afgekoppeld en een eigen router als extra accespunt weer aangesloten. Blijkbaar was dat voldoende om de Box12 van de nieuwe software te voorzien.

Waarschijnlijk kan @Applmac ook beter de EW's afkoppelen in de hoop zo de nieuwe software op de v10 sneller binnen te krijgen. Aan de andere kant als alles nu goed werkt lekker laten hoe het is.

Ondertussen heb ik 1 van beide EW's weer aangesloten en alles werkt weer naar behoren en verwachting. Mogelijk dat ik ooit de EW's en de eigen router/accespunt met pensioen stuur als er meer wifi 6 apparatuur in gebruik is. Hoewel ik voor onze situatie daar nog geen noodzaak in zie.

Kortom ik ga er eigenlijk helemaal vanuit dat de kans op de nieuwe software voor de EW's nihil is. Er mag natuurlijk niet geschreven worden of er al wordt getest.