Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.15.06

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.15.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

169 reacties

• Helper
  • 70 reacties
  • 18 april 2024

Wat kan ik doen om de nieuwste firmware te krijgen op mijn V12, heb sinds gisteren de SuperWifi 2, maar het gaat nog niet lekker hier…  Zit nog op SGEJ1000060E.

Hoop eigenlijk dat er verbeteringen zijn i.c.m. die SuperWifi AP.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @supernova, dat is een kwestie van tijd en geduld, jouw V12 zal deze update vanzelf krijgen. Je mag intussen een eigen topic aanmaken en uitgebreider uitleggen waar je tegenaan loopt, zodat de community met je mee kan denken. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 april 2024

Sinds deze software update werkt nummerweergave op de vaste telefoonlijn niet meer.

Is er al bekend wanneer een nieuwe update beschikbaar komt?

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 19 april 2024

Nog niet, Roelof. Zodra we dat wel weten publiceren we er ook een nieuwe Product Update over. Dus je hoort het ook zo snel als maar kan. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 23 april 2024

Sinds de update naar V12.C.23.15.06 weer een drama met de internetverbinding, meerdere keren per week. Het modem doet geen volledige reboot, maar de internetverbinding valt weg. 

Op voorgaande firmware versies, V12.C.xx.xx.xx geen last van gehad. 

Glasvezelmodem geeft geen error voor zover ik kan beoordelen aan de twee groene statuslampjes.

Hebben meer mensen hier last van? Is dit een bekend issue?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15364 reacties
  • 23 april 2024

Hoi @deadsilence, je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 23 april 2024
Thomas van KPN schreef:

Hoi @deadsilence, je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken!

OK, gaan we doen. Dank.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 april 2024

@Kpn Ik blijft problemen hebben om in te loggen op mijn tablet na deze update. Andere apparaten werken wel, maar krijg deze niet aan de praat. Ook al 2.4GhZ en 5GhZ als extra netwerk aan gesloten, maar probleem blijft. Hoe dit op te lossen, voor update werkte alles wel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Norman_L Hi Norman, bedoel je dat je tablet niet meer op de wifi komt sinds de update, of kan je vanaf je tablet niet meer inloggen in het modem? 

Ik raad je aan om een eigen topic aan te maken, en licht dan vooral verder toe waar je tegen aan loopt. Zo kan de community beter met je meedenken en houden we dit topic overzichtelijk. Mocht later blijken dat 't toch iets met de update te maken heeft, dan nemen we die informatie natuurlijk mee! Denk in je eigen topic ook aan informatie als deze:

• Zie je het wifinetwerk wel gewoon tussen de beschikbare netwerken?
  • Wat gebeurt er precies zodra je probeert te verbinden?
  • Als je het wifi netwerk vergeet op de tablet en opnieuw verbindt, lukt dat?
  • Welke merk + type tablet is het?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 april 2024

Na iedere software update van mijn Kpn Box12 staat wifi automatisch weer aan en moet ik die hardware matig uitzetten. Lastig; Kan dat ook anders?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23285 reacties
  • 26 april 2024
MarnixM schreef:

Na iedere software update van mijn Kpn Box12 staat wifi automatisch weer aan en moet ik die hardware matig uitzetten. Lastig; Kan dat ook anders?

Is dat echt na een update? Of random? Heb je deze stappen gevolgd om de WiFi uit te zetten op de Box12

• Topper
  • 12 reacties
  • 3 mei 2024

Ik kan maar 2 regels bij port forwarding opgeven.

Bij een derde wordt de onderste van de 2 overschreven, er komt dus geen nieuwe regel bij

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7446 reacties
  • 3 mei 2024

Hi @M12344! Wat als je de stappen voor portforwarding instellen op de Box 12 met KPN Software doorloopt? Met name dit stuk: 

• Bij External en Internal Port vul je de gewenste poortnummers in. Welke dit zijn hangt af van je apparaat en je doel. Vaak staat in de handleiding van je apparaat welke poort het moet zijn. Moet/wil je meerdere poorten forwarden? Dan moet je voor elke poort een losse port forward aanmaken.
  • Bevestig dit met de blauwe knop Add. Daarna druk je onderaan de pagina op de blauwe knop Apply.

• Topper
  • 23 reacties
  • 8 mei 2024

Het wordt nu wel eens tijd dat alle v12 boxen en superwifi punten een update krijgen. Batches uitrollen is prima, maar het duurt nu al meer dan een jaar dat ik nog op de oude firmware zit.

Foei KPN, maak iedereen up-to-date.

• Topper
  • 12 reacties
  • 9 mei 2024

@Sanne van KPN 

Fijn dat je naar iets doorverwijst voor port forwarding maar de plaatjes die ik daar zie komen niet overeen met wat ik zieals ik inlog.

Kan jij aangeven van welke versie de plaatjes komen die ik daar zie?

wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 9 mei 2024

De plaatjes komen uit de oude versie van de firmware.

• Topper
  • 12 reacties
  • 9 mei 2024

Weet ik.

Maar was om aan te geven hoe treurig het met de KPN is.

Dus ik hoor graag een reactie van de KPN.

Ik moest mijn vraag over mijn port forwarding probleem met de nieuwe software v ersie in dit forum plaatsen.

Doe ik dat, krijg ik een verwijzing naar een oude versie.

Ik heb dus bijzonder niets aan!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7446 reacties
  • 9 mei 2024

Ik zie het @M12344, verkeerde linkje inderdaad. 🙂 Deze moet het zijn: 

wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 9 mei 2024

Off-topic;

@Sanne van KPN, Komt er ooit een moment dat KPN niet meer over het modem gaat praten maar over de router? Ik snap dat het een behoorlijke omschakeling zal zijn maar jongens, een modem wordt alleen gebruikt bij VDSL aansluitingen en niet bij glasvezel aansluitingen. De benaming "router" is anno 2024 dus meer op z'n plek dat de benaming "modem" en de functionaliteit waar we het hier over hebben is echte "router" functionaliteit, niet "modem" functionaliteit.

Het wordt mijns inziens echt tijd om hier eens serieus over na te gaan denken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7446 reacties
  • 9 mei 2024

Voor zover ik weet geen plannen om dit aan te passen, maar gezien het hier inderdaad 

wjb schreef:

Off-topic;

is, maak gerust een nieuw topic aan hiervoor. 🙂 Ook wel benieuwd hoe de rest van de community er tegenaan kijkt. Router vs. modem en of dit aangepast moet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8150 reacties
  • 9 mei 2024
wjb schreef:

Off-topic;

@Sanne van KPN, Komt er ooit een moment dat KPN niet meer over het modem gaat praten maar over de router? Ik snap dat het een behoorlijke omschakeling zal zijn maar jongens, een modem wordt alleen gebruikt bij VDSL aansluitingen en niet bij glasvezel aansluitingen. De benaming "router" is anno 2024 dus meer op z'n plek dat de benaming "modem" en de functionaliteit waar we het hier over hebben is echte "router" functionaliteit, niet "modem" functionaliteit.

Het wordt mijns inziens echt tijd om hier eens serieus over na te gaan denken.

Maar er zijn nog veel KPN Boxen 12 in gebruik als modem denk ik, omdat er nog veel koperaansluitingen zijn. Het is daarom volgens mij nog te vroeg om bij de 12 alleen over een router te praten. @wjb , met alle respect.

Ik had je reactie nog niet gezien @Sanne van KPN , ik was mijn reactie nog aan het typen.

wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 9 mei 2024

N.N. schreef:

Maar er zijn nog veel KPN Boxen 12 in gebruik als modem denk ik, omdat er nog veel koperaansluitingen zijn. Het is daarom volgens mij nog te vroeg om bij de 12 alleen over een router te praten.

Een Experia/KPN Box is altijd een router, soms een modem/router maar nooit een modem.

Ik ben overigens heel serieus dat KPN hier echt eens over na gaat denken en niet in het verleden blijft hangen.

• 0 reacties
  • 13 mei 2024

Hallo,

Vandaag een nieuwe aansluiting in bedrijf genomen maar mijn Box12 zit nog op de oude software. Ik dacht dat nieuwe klanten gelijk de nieuwe software kregen? Of duurt dit eventjes?

Alvast bedankt!

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 13 mei 2024

Duurt even, @Jassy. Week, misschien twee, verwacht ik. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 mei 2024

Bedankt KPN!

Vannacht heeft mijn modem een update gehad. Nadien is mijn gehele thuisnetwerk “kapot”.

Gelukkig een kantoordag en geen thuiswerk dag.

Devices krijgen wel een IP toegewezen vanuit de KPN router.

Zelfs als ik mijn laptop via een kabel heb aangesloten,  kan ik niet internetten.

Mijn smart devices hebben connectie met het (eigen) wifi netwerk, maar komen ook het internet niet op.

Mijn thuisnetwerk bestaat uit Ubiquity AP’s, ik heb geen wifi punten van KPN in gebruik.

KPN router en Fiber NT kastje uit en aan lost het probleem niet op.

Voor de modem update had ik totaal geen problemen!

Anderen met dezelfde euvel en wellicht een oplossing?