Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht

537 reacties

• Helper
  • 28 reacties
  • 3 juni 2024

Update is geïnstalleerd en nummerweergave werkt weer ! Bedankt KPN :-)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 3 juni 2024
Marten1975 schreef:

Update is geïnstalleerd en nummerweergave werkt weer ! Bedankt KPN :-)

Fijn om te lezen @Marten1975 en jij bedankt dat je hier nog even hebt laten weten dat de update tot het gewenste resultaat heeft geleid! 

• Topper
  • 19 reacties
  • 4 juni 2024

Hier nu ook binnen. Erg mooie update.

Wel wordt het laatste gedeelte van mijn custom SSID van de Extra wifinetwerken incl. Gastnetwerk weer gereset naar KPN default _”2GextraWifi” of iets dergelijks.

“mijnssid-2” wordt gereset naar “mijnssid-2GextraWifi”

Hierdoor verliest mijn TV zijn wachtwoord en moet je dat weer intikken.

First world problems maar zou mooi zijn als dat verholpen wordt in volgende update.

• Topper
  • 21 reacties
  • 4 juni 2024

Update geïnstalleerd, ConnectON bug lijkt opgelost (nadat apparaten een nieuw DHCP request hebben gedaan)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17593 reacties
  • 4 juni 2024

Zojuist ook even op de “Upgrade” knop geklikt. Versie V12.C.24.05.08 is nu binnen.

1. Nummerweergave (op Panasonic) doet het weer.
  2. www.overons.kpn is ook weer bereikbaar.

Is there a way to change the language back to English?

Ever since update, the Wifi gets reset randomly even though ethernet works, and I will have to reset the modem by powering it off and on again.

Also, I have to sit with google translate on my phone to see each setting

It was english when I first got the modem, but could not find any setting once it was auto updated to revert it back!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 4 juni 2024

Ik heb toegevoegd aan het startbericht dat de update nu ook zelf geïnstalleerd kan worden.

Dhananjai Pai schreef:

As far as I'm aware, there's no function to manually change the language. I've noted it here, but I also recommend you use the feedback button on the interface for this. That way, it will land directly with the developer team.

Dhananjai Pai schreef:

Ever since update, the Wifi gets reset randomly even though ethernet works, and I will have to reset the modem by powering it off and on again.

What do you mean by this, can you elaborate?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17593 reacties
  • 4 juni 2024

Hi @Erik van KPN , ik ervaar alleen een issue met mijn SuperWiFi2 's.

Het lampje blijft oranje en volgens de webinterface van de Box 12 zijn ze via 2.4 Ghz verbonden
Ik heb de SuperWiFi's al een keer uit/aangezet maar het blijft ongewijzigd. Bij de eerste (automatische) upgrade van de Box 12 vorige week was dat ook zo, maar toen werden ze na enige tijd vanzelf groen.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Paul van KPN schreef:

Piet van der Vooren schreef:
TDN schreef:

@Piet van der Vooren Je ziet niet terug omdat het is geen issue in firmware is maar misschien in jouw apparatuur. Ik heb modem 12b en heb nooit een probleem met overons.kpn

@TDN Al eerder heeft KPN geconstateerd dat het inderdaad een probleem aan hun kant is, en dat het met een update opgelost zou worden. Dus dát is verder geen issue.

Piet.

Klopt. En dat is inderdaad opgelost in deze versie. Even gemist in deze waslijst aan release notes. 😅 (@Piet van der Vooren)

Marten1975 schreef:

Goedemorgen, wij zitten met smart te wachten op deze update ivm het niet weergeven van nummerweergave. Ik begrijp dat je deze niet handmatig kan updaten en je moet wachten tot kpn met de uitrol gaat beginnen ? We wachten hier nu al maanden op (net zoals heel veel andere klanten) en nu is de update eindelijk aanwezig en moet je nog wachten ?

Goede vraag @Marten1975. Om je een beetje context te geven. We hebben afgelopen week een (relatief) kleine groep modems de update gegeven om te kijken wat er gebeurt. Het laatste wat je wil is een ander/nieuw probleem creëren. Geen gekke dingen? Dan zetten we 'm beschikbaar voor handmatige update en gaan we de komende tijd zoveel mogelijk modems updaten. Maar daarom zitten er een paar dagen tussen.

Verder is het zoals Erik al aangaf. De meeste Box 12 modems zonder KPN wifiversterkers zijn over naar de KPN Software. Als je al langere tijd klant bent met een Box 12 (zonder KPN wifiversterkers) aangesloten(!) en nog altijd de ‘oude’ software? Dan kan de reden ook zijn dat het beheersysteem geen verbinding kan maken met het modem. Uiteindelijk zullen we al die situaties ook moeten tackelen natuurlijk. Een herstart kan helpen daarbij.

En nieuwe klanten krijgen inderdaad op dit moment nog de ‘oude’ software. Die worden in batches overgezet tot we op het punt komen dat de KPN Software standaard op nieuwe staan. Ik kan me voorstellen dat dat niet heel lang meer gaat duren, maar wanneer precies weet ik nog niet. Met deze update zijn er veel belangrijke verbeteringen doorgevoerd in ieder geval, wat heel belangrijk is bij die overweging.

De V10 zit er dus binnenkort aan te komen. En daar zijn er ook veel van.

Update is binnen. Ook het domein .kpn werkt weer. 👍

Piet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17593 reacties
  • 4 juni 2024
RBxx schreef:

Hi @Erik van KPN , ik ervaar alleen een issue met mijn SuperWiFi2 's.

Het lampje blijft oranje en volgens de webinterface van de Box 12 zijn ze via 2.4 Ghz verbonden
Ik heb de SuperWiFi's al een keer uit/aangezet maar het blijft ongewijzigd. Bij de eerste (automatische) upgrade van de Box 12 vorige week was dat ook zo, maar toen werden ze na enige tijd vanzelf groen.

Inmiddels zijn alle plooien gladgestreken😁. Na een “Herstart thuisnetwerk” in het instellingen menu zijn “ze” het weer allemaal eens en werken de SuperWiFi's ook weer via 5 Ghz.

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 42 reacties
  • 4 juni 2024

De zogeheten ConnectON bug lijkt met deze update volledig opgelost te zijn voor UniFi apparaten ;) verder geen bugs of problemen gevonden tot nu toe!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 4 juni 2024
Erik van KPN schreef:
Dhananjai Pai schreef:

As far as I'm aware, there's no function to manually change the language. I've noted it here, but I also recommend you use the feedback button on the interface for this. That way, it will land directly with the developer team.

Dhananjai Pai schreef:

I've checked, @Dhananjai Pai, and there is indeed no manual option. This is planned, however, for next update, or the one after that, depending on when it gets delivered.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 4 juni 2024
sikkek schreef:

Update geïnstalleerd, ConnectON bug lijkt opgelost (nadat apparaten een nieuw DHCP request hebben gedaan)

Whiffy schreef:

De zogeheten ConnectON bug lijkt met deze update volledig opgelost te zijn voor UniFi apparaten ;) verder geen bugs of problemen gevonden tot nu toe!

Top, heel goed om te horen!

• Topper
  • 15 reacties
  • 4 juni 2024
Paul van KPN schreef:

Verder is het zoals Erik al aangaf. De meeste Box 12 modems zonder KPN wifiversterkers zijn over naar de KPN Software. Als je al langere tijd klant bent met een Box 12 (zonder KPN wifiversterkers) aangesloten(!) en nog altijd de ‘oude’ software? Dan kan de reden ook zijn dat het beheersysteem geen verbinding kan maken met het modem. Uiteindelijk zullen we al die situaties ook moeten tackelen natuurlijk. Een herstart kan helpen daarbij.

En nieuwe klanten krijgen inderdaad op dit moment nog de ‘oude’ software. Die worden in batches overgezet tot we op het punt komen dat de KPN Software standaard op nieuwe staan. Ik kan me voorstellen dat dat niet heel lang meer gaat duren, maar wanneer precies weet ik nog niet. Met deze update zijn er veel belangrijke verbeteringen doorgevoerd in ieder geval, wat heel belangrijk is bij die overweging.

De V10 zit er dus binnenkort aan te komen. En daar zijn er ook veel van.

Mijn Eperiabox V12 (zonder Superwifi’s) maakt elke 2 uur kontakt met (naar ik aanneem) een beheersysteem in Hengelo.

Maar dat zegt volgens mij niet zoveel, het beheersysteem word schijnbaar niet ververst, het systeem denkt nog steeds dat ik ik Superwifi heb terwijl die al 4 jaar weg zijn.

Glasbox uit en aanzetten, Experiabox Herstarten, terugzetten naar fabrieksinstellingen, het maakt in mijn geval niets uit.

Is er een gobaal overzicht welke Regio’s overgezet zijn?

Ben een klant van het eerste uur van KPN FTTH (eerste Pilot) in Noord-oost brabant. Ik zit in XS4all IP block (84.x.x.x) geen idee waarom, altijd alleen maar klant bij KPN geweest.

Hallo,

Maandag avond de update van de experia box 12 uitgevoerd. Vanaf dat moment staat mijn niet bedraden Superwifi punt 2 Op oranje. Het bedraden punt staat op groen. na diverse herstarts gebeld met KPN.

Telefonische advies reset  Superwifi punt 2 en connect hem bedraad aan de experia box 12. Bij beide Superwifi punt 2 uitgevoerd. Dit heeft niet geholpen. Weer gebeld met de KPN. Van alles geprobeerd. Ook de reset van beide super wifi punten weer uitgevoerd. Op afstand heeft de KPN mijn Wifi netwerk gereset. Niks helpt het lijkt er op dat na de uitvoering van de update in het modem het  5 GHz niet meer werkt. KPN stuurt nu een nieuwe experia box 12 op. Hoop dat deze niet gaat update naar V12.C.24.05.08. Gelukig ben ik met pensioen en heb wat meer tijd. Vraag me af, als ik nog had gewerkt of ik dan nog kalm was gebleven. Baal er goed van.

VG

George Nadort

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23390 reacties
  • 4 juni 2024
GeorgeNadort schreef:

Hallo,

Maandag avond de update van de experia box 12 uitgevoerd. Vanaf dat moment staat mijn niet bedraden Superwifi punt 2 Op oranje. Het bedraden punt staat op groen. na diverse herstarts gebeld met KPN.

Telefonische advies reset  Superwifi punt 2 en connect hem bedraad aan de experia box 12. Bij beide Superwifi punt 2 uitgevoerd. Dit heeft niet geholpen. Weer gebeld met de KPN. Van alles geprobeerd. Ook de reset van beide super wifi punten weer uitgevoerd. Op afstand heeft de KPN mijn Wifi netwerk gereset. Niks helpt het lijkt er op dat na de uitvoering van de update in het modem het  5 GHz niet meer werkt. KPN stuurt nu een nieuwe experia box 12 op. Hoop dat deze niet gaat update naar V12.C.24.05.08. Gelukig ben ik met pensioen en heb wat meer tijd. Vraag me af, als ik nog had gewerkt of ik dan nog kalm was gebleven. Baal er goed van.

VG

George Nadort

Ik snap uiteraard dat dit niet leuk is, ben je daarom ook dankbaar voor de genomen moeite. Mag ik je vragen om een eigen topic aan te maken zodat we specifiek hierop kunnen inzoomen? Zou je daar ook willen laten weten of de verzonden modem het verschil maakt? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17593 reacties
  • 4 juni 2024

Hoi @GeorgeNadort , kijk een stukje hierboven naar mijn reacties. Ik had hetzelfde verschijnsel. Beide (draadloos aangesloten) SuperWiFi2 's bleven oranje. Eerst beiden uit en na 60 sec. weer aangezet. Hielp niet. Daarna ingelogd op de KPN Box 12 en via Instellingen → Systeem → Herstart thuisnetwerk het hele gebeuren opnieuw opgestart. Toen werd na even wachten het oranje lampje wel groen en liep de verbinding weer via 5 Ghz.

Erik van KPN schreef:
Erik van KPN schreef:
Dhananjai Pai schreef:

Dhananjai Pai schreef:

I've checked, @Dhananjai Pai, and there is indeed no manual option. This is planned, however, for next update, or the one after that, depending on when it gets delivered.

Thank you for checking with the team and confirming.

Waiting forward to the update! Will try to learn Dutch in the mean time 😬

Regarding the WiFi issue, I am assuming it may be because of some old configuration or custom DNS settings or something from the older firmware from 6 months ago. Anyway, I reset the modem and also changed the power splitter I was using in case the issue was because I was running the fiber optic cable box, the KPN box and a raspberry pi using from a single power outlet - with a splitter from Action.nl and perhaps the power output may be affected.

Will ping in case the issue persists, since it is random and I haven't had any issue until now.

RBxx schreef:

Hoi @GeorgeNadort , kijk een stukje hierboven naar mijn reacties. Ik had hetzelfde verschijnsel. Beide (draadloos aangesloten) SuperWiFi2 's bleven oranje. Eerst beiden uit en na 60 sec. weer aangezet. Hielp niet. Daarna ingelogd op de KPN Box 12 en via Instellingen → Systeem → Herstart thuisnetwerk het hele gebeuren opnieuw opgestart. Toen werd na even wachten het oranje lampje wel groen en liep de verbinding weer via 5 Ghz.

Klopt heb ik ook geprobeerd geen resultaat.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17593 reacties
  • 5 juni 2024

Hi @Erik van KPN , nummerweergave doet het na deze upgrade weer op mijn Panasonic vaste telefoon. Maar de Belgeschiedenis in de KPN Box 12 laat soms een steekje vallen. Gisteren bij het testen in/uitgaand met mijn mobiele telefoon verschenen de gesprekken zoals het hoort in de belgeschiedenis, maar een telefoontje van een bekende vandaag is spoorloos. De nummermelding op de vaste telefoon toont het gesprek wel.

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 juni 2024

Ik probeer te updaten via de webinterface, maar hij blijft op versie V12.C.23.04.39 steken.

Ook C.23.25.06 is dus nog niet bij mij aangekomen.

Hoe krijg ik het modem geüpdatet?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @a3aan1979, als ie daarop blijft hangen kun je je experiabox het beste even een factory reset geven

• Helper
  • 34 reacties
  • 5 juni 2024
Erik van KPN schreef:
sikkek schreef:

Whiffy schreef:

Top, heel goed om te horen!

Mijn HP Envy Printer komt nog steeds onder de naam ConnectON terug. 

• Slimmerik
  • 51 reacties
  • 5 juni 2024
RBxx schreef:

Hoi @GeorgeNadort , kijk een stukje hierboven naar mijn reacties. Ik had hetzelfde verschijnsel. Beide (draadloos aangesloten) SuperWiFi2 's bleven oranje. Eerst beiden uit en na 60 sec. weer aangezet. Hielp niet. Daarna ingelogd op de KPN Box 12 en via Instellingen → Systeem → Herstart thuisnetwerk het hele gebeuren opnieuw opgestart. Toen werd na even wachten het oranje lampje wel groen en liep de verbinding weer via 5 Ghz.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen “herstart apparaat” en “herstart thuisnetwerk” en wanneer kies je welke?

• Topper
  • 21 reacties
  • 5 juni 2024
Thomas van KPN schreef:

Hoi @a3aan1979, als ie daarop blijft hangen kun je je experiabox het beste even een factory reset geven

@Thomas van KPN  Ik heb de handleiding gevolgd die hier staat: https://www.kpn.com/service/internet/box-12-handleiding-en-hulp-bij-problemen

Echter, hoelang ik het reset-knopje ook ingedrukt hou, het rode lampje gaat niet branden. Via de browser werkt het ook niet.

Nog meer opties?

Reageer