Skip to main content

Wat zit er in de SuperWifi 2 update naar v3.00.31?

Niets wat je actief merkt. 

Deze update doet voorbereidend werk. Zodat we, op later moment, een versie van de KPN Software die we nu op de Box 12 zetten, ook op de SuperWifi 2 kunnen installeren.

Daarnaast zit er een certificaat update in.

 

Wat merk ik van de update?

In principe helemaal niets. Je Wifipunt(en) krijgen de update in de nacht. Na het uitvoeren van de update zullen ze herstarten. Daarna doet alles het weer zoals je gewend bent.

Als er toch onverhoopt iets niet helemaal goed ging met de update kun je dit merken door rode/oranje lampjes op je Wifipunt(en). Of doordat de Wifipunten, of apparaten die daarop aangesloten zijn, niet helemaal lekker werken. Herstart in zo'n geval je Wifipunt(en) door even de stekker uit het stopcontact te halen.

 

Wanneer wordt de update gedaan?

Van 2 t/m 6 april 2023.

Ik heb het Superwifi2 punt gisteren opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Ik zal een apart topic aanmaken want ik wil wel klaar zijn voor de update zodat ik ook de box 12 met de nieuwste firmware kan updaten.


Ik zie dat de SuperWiFi's bij mij deze versie al hebben ontvangen, zelfs nog eerder dan aangegeven. Volgens de logs in de KPN Box 12 was ik 30 maart al aan de beurt. Niets van gemerkt 😉.

Werkt deze versie ook al samen met de nieuwe versie van de Box 12, zonder verlies van de 'mesh’ ?

Waar kun je dat vinden? Staat dat in mijn kpn ofzo?


De firmware versie is te vinden in de KPN box12 webinterface. Klik in het netwerkoverzicht, de network map, op  het superwifi icoon en dan zie je daar alle WiFi nodes met firmware versie.


Ik zie de update wel staan maar krijg een foutmelding als ik wil updaten. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Firmware upgraden
Serverfout verbinden. FW-upgrade stop. Probeer het opnieuw.


@Arnold S Herstart dan je SuperWifi punten door ze van het stroom te halen, 2 minuten te wachten en dan weer aan te sluiten. Mocht dat het niet oplossen, maak dan een eigen topic aan en dan word je daar verder geholpen! 


Superwifi werkt niet met Experia Box 12. Is het zinvol om beide te vervangen door 2 experia Wi-Fi die ik nog heb liggen. Of wachten op software-updates?


Dag @BartFlevo zijn de superwifi's met een kabel aangesloten aan het modem? 


Hoi @BartFlevo, dit hoort wel gewoon te werken, als dat bij jou niet het geval is kun je hier het beste even een topic voor aanmaken


Superwifi zijn met kabel aangesloten op 1e etage en op zolder. De experiabox 12 staat in meterkast beneden


Vandaag door een storing mijn superwifi 2 opnieuw geïnstalleerd. Mijn box 12 heeft de allernieuwste firmware V12. Na deze installatie werkt mesh, dit zou volgend eerdere berichten nog niet zo zijn. Klopt het dat de mesh inderdaad alweer werkt? 


Hallo @KPN Klant 76, als je allernieuwste firmware hebt van de Box 12, werkt mesh niet. Wat nog wel zo is, is dat na update van de Box 12 de wifi van de SW en die van de Box 12 zelf nog steeds gewoon dezelfde naam en ww hebben. Dus je apparaten kunnen dan alsnog wel schakelen tussen beide netwerken, maar het heeft niet de mogelijkheden van de mesh waarbij actief geschakeld en gestuurd wordt


Sinds deze update heb ik constant problemen. Voor de update was het zeer stabiel. 

 

  • Na een tijd kunnen sommige apparaten niet meer connecten moet alles gereboot worden. 
  • Overzicht pagina zegt 7 apparaten verbonden. Als je die opent zie je dat elk apparaat 7x getoond wordt. Lange lijst met met 7x dezelfde naam en IP-adres maar verschillend Mac adres. ????
  • Thuis app is zeer onstabiel. 

Mag ik de oude firmware terug aub ?? v12 modem en 2 superwifi punten. 


Goedemorgen, @Peter., jammer te horen dat je problemen ervaart. Ik verwacht alleen niet dat het aan de update ligt. Er zit namelijk niets in die update die invloed heeft op de dingen die jij noemt. Ik raad je aan om eigen topic aan te maken waarin je aangeeft wat er aan de hand is, hoe alles bij jou thuis op elkaar is aangesloten. Dan kan de community met je meedenken. Terug naar een vorige firmware is niet mogelijk. 


Dat ga ik dan ook wel doen. Maar sinds deze update heb ik problemen. Terwijl de 14 maanden ervoor altijd stabiel was. Er zijn geen andere wijzigingen in het netwerk thuis geweest. Op kpn “updates” / downgrades na. 


Hallo,

Mijn beide SuperWifi2 punten welke ik in januari 2023 ontvangen heb bij het afsluiten van mijn KPN abonnement, zitten nog altijd op firmware versie 2.00.19. Als ik in de webinterface handmatig op een nieuwe firmware controleer krijg ik de melding dat dit al de laatste firmware is.

In het modem (geen modem van KPN, maar zover ik begrepen heb zou dit niet uit moeten maken) vind ik terug dat de SuperWifi2 punten bij het controleren op nieuwe firmware verbinding proberen te maken met wv-upgrade.wxs.nl, een adres dat niet meer actief lijkt te zijn. Is er een mogelijkheid om toch over te kunnen op de nieuwe firmware? En zo ja, hoe kan ik dit doen?


Oeh ik denk dat je daar zelf een topic voor moet starten. Heb alleen ervaring met de kpn box 12. 
 

Als je een fritz modem hebt kun je denk ik beter fritz mesh repeaters gebruiken. 


Hi @Res O'Nator, zou je tijdelijk de modem van KPN kunnen en willen aansluiten? Welke is dat overigens? Dit om te kijken of de update dan wel lukt. Mocht het niet zo zijn, zou je dan een eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we daar specifiek verder en blijft het hier overzichtelijk voor andere meelezers. 


Bedankt voor de snelle reacties. Het aansluiten van de KPN Box 12 was inderdaad de oplossing. Nooit meer bij stil gestaan dat ik deze ook nog had. Binnen 10 minuten was alles netjes van een update voorzien, en draaien ook beide SuperWifi2 punten op 3.00.31.

Fijne avond nog!