- Je kunt nu, tijdens Terugkijken, schakelen naar radio luisteren met de radioknop, en daarna weer verder kijken waar je was gebleven.
Nice. Misschien heel duidelijk als je het doet, maar al nieuwsgierig: hoe kom je vanuit radio dan weer terug?
Mooi, zie het weer graag tegemoet.
- Je kunt nu, tijdens Terugkijken, schakelen naar radio luisteren met de radioknop, en daarna weer verder kijken waar je was gebleven.
Nice. Misschien heel duidelijk als je het doet, maar al nieuwsgierig: hoe kom je vanuit radio dan weer terug?
Terugknop geloof ik. Ik kan het op het moment even niet testen, maar komen we nog wel even op terug.
Home toets en daarna zendernummer intikken.
Dat is het makkelijkste.
Maar niet waar je gebleven was, je gaat weer LIVE kijken waar de zender op dat moment is.
Misschien is het al x benoemd en het staat ook in de opening topic.
Maar wanneer wordt Android OS 11 geupdate naar 14? Of zal dit nooit gebeuren? En hoe zit het de Android beveiligingsupdates?
https://www.androidauthority.com/android-tv-14-features-3362883/
Ik heb het even getest met de meest mogelijk manieren. Tijdens terugkijken druk ik op de 'radio' toets, maar geen enkele toets brengt mij gelijk terug naar het moment waar ik was gebleven met terugkijken. Ook niet door langdurig de 'terug' toets ingedrukt te houden.
Ik ben benieuwd wat hier precies mee wordt bedoeld.
Ik heb het even getest met de meest mogelijk manieren. Tijdens terugkijken druk ik op de 'radio' toets, maar geen enkele toets brengt mij gelijk terug naar het moment waar ik was gebleven met terugkijken. Ook niet door langdurig de 'terug' toets ingedrukt te houden.
Ik ben benieuwd wat hier precies mee wordt bedoeld.
Hier ook niet
Sowieso een overbodige functie. Ik kan me niet voorstellen dat er genoeg gebruikers waren die hierom gevraagd hebben en daarmee de programmacode aanpassing rechtvaardigd. Extra ballast en bug gevoellig.
Sowieso een overbodige functie. Ik kan me niet voorstellen dat er genoeg gebruikers waren die hierom gevraagd hebben en daarmee de programmacode aanpassing rechtvaardigd. Extra ballast en bug gevoellig.
Helaas laatste tijd alleen maar Nice to haves en geen echte musts.
Of gaat het er misschien om dat er nu (na deze update) goed opgeslagen wordt waar je gebleven was, zodat je bij opnieuw terugkijken de keuze “verder kijken” krijgt? Net zoals wanneer je terugkijken om een andere reden onderbreekt? (En dat dit tot nu toe, in de oude versie, niet zo is als je onderbreekt met de “radio” knop? Dus eigenlijk een bugfix?)
Home toets en daarna zendernummer intikken.
Dat is het makkelijkste.
Maar niet waar je gebleven was, je gaat weer LIVE kijken waar de zender op dat moment is.
Terwijl het mij juist cruciaal lijkt dat je terugkomt op de plek waar je gebleven was.
De enige reden die ik me kan voorstellen voor het gebruik van deze functie is als je tussendoor het nieuws even wilt luisteren terwijl je televisie aan het kijken was. Hoe vaak dat gebruikt gaat worden … ik denk echt maar heel weinig.
En als je dan dergelijke functionaliteit introduceert, waarom dan niet ook bij live televisie kijken waarbij je bij terugkeer dan automatisch uitgesteld zult kijken omdat je verder kijkt vanaf het moment dat je naar de radio switchte.
Overigens hoop ik dat de “TV” knop op de Comfort+ afstandsbediening je dan terug zal brengen bij de uitzending die je aan het kijken was.
Of gaat het er misschien om dat er nu (na deze update) goed opgeslagen wordt waar je gebleven was, zodat je bij opnieuw terugkijken de keuze “verder kijken” krijgt? Net zoals wanneer je terugkijken om een andere reden onderbreekt? (En dat dit tot nu toe, in de oude versie, niet zo is als je onderbreekt met de “radio” knop? Dus eigenlijk een bugfix?)
Heb het nagevraagd, en het is dit. Het gaat erom dat bij gebruik van de radioknop er nu onder water een bookmark wordt gezet. Zodat je, als je voor hetzelfde programma Terugkijken start, je een pop-up krijgt met de keuze tussen verder kijken of opnieuw beginnen.
Ik zal de omschrijving in het startbericht even aanpassen zodat dit duidelijker is.
Heb het nagevraagd, en het is dit. Het gaat erom dat bij gebruik van de radioknop er nu onder water een bookmark wordt gezet. Zodat je, als je voor hetzelfde programma Terugkijken start, je een pop-up krijgt met de keuze tussen verder kijken of opnieuw beginnen.
Als dat de functionaliteit is, waarom dan niet ook als je live aan het kijken bent en de radioknop gebruikt of, beter nog, waarom niet bij elke actie waarbij je de (live) uitzending verlaat.
Zijn er serieus mensen die radio luisteren via de tv ontvanger? Misschien ligt het aan mij maar ik zie daar de handigheid niet van.
De Disney aanpassing passen helemaal in de tijdgeest van nu: minder voor meer. Kan KPN weinig aan doen maar ik stoor me er aan.
Dit zal wel een van de laatste updates zijn denk ik. De feestdagen komen er aan en dan is het vooral rust in de tent. Wellicht verschillen de meningen maar ik vond het vooral een stabiel en rustig tv+ jaar met een positieve ondertoon. Wel kijk ik uit naar de vernieuwingen in 2025. Wellicht een tipje oplichten?
Zijn er serieus mensen die radio luisteren via de tv ontvanger? Misschien ligt het aan mij maar ik zie daar de handigheid niet van.
Wij luisteren inderdaad radio met onze 5202 maar uiteraard wel zonder daarbij de televisie aan te hebben staan. De 5202 is met een Toslink kabel aangesloten op een home cinema set van Sony en we bedienen de apparaten met onze mobiele teledoons via een Harmony Hub. De radio wordt vaak aangezet als we niet in de buurt van de televisie in de woonkamer zijn en dus is bediening via een afstandsbediening niet zo prettig want dan moet je daar helemaal naartoe lopen. Overigens is ook dit een reden om nog niet over te stappen op TV+. De aansturing van de TV+ Box via een Harmony Hub heeft nogal wat voeten in de aarde omdat KPN de TV+ Box niet aangemeld heeft bij Logitech.
Wij luisteren inderdaad radio met onze 5202 maar uiteraard wel zonder daarbij de televisie aan te hebben staan. De 5202 is met een Toslink kabel aangesloten op een home cinema set van Sony en we bedienen de apparaten met onze mobiele teledoons via een Harmony Hub. De radio wordt vaak aangezet als we niet in de buurt van de televisie in de woonkamer zijn en dus is bediening via een afstandsbediening niet zo prettig want dan moet je daar helemaal naartoe lopen. Overigens is ook dit een reden om nog niet over te stappen op TV+. De aansturing van de TV+ Box via een Harmony Hub heeft nogal wat voeten in de aarde omdat KPN de TV+ Box niet aangemeld heeft bij Logitech.
Leuk om te horen dat er mensen echt gebruik maken van de radio functie en vooral ook hoe, geeft inzicht. In het verleden zag ik wel eens mensen de hele dag de tv aan hebben voor alleen de radio. Ik gebruik zelf DAB+ of internetradio via mijn hifi setje van Yamaha. We gaan het wel nog meemaken dat je tv+ aanschaft hè