Skip to main content

KPN TV+ Box: Update april 2025

TV+ Box launcher versie 1.184.1

Wat zit er in?

We frissen de boel op! KPN TV+ krijgt een nieuw logo, en dat betekent ook een nieuw opstartscherm.

Je ziet het nieuwe logo verder ook in de bovenhoek van het startscherm.

Verder

We hebben een nieuwe feature ontwikkeld waarmee we voor entertainmentpakketten een promofilmpje kunnen afspelen in de bestelschermen. Zo kun je een voorproefje ervaren van de dienst om te kijken of die wat voor je is.

Hier een voorbeeld hoe dat er dan uitziet.

Let op: het kan zijn dat je dit nog niet ziet nadat je de update hebt. De update brengt de mogelijkheid. Nadat deze update volledig is uitgerold zetten we voorproefjes live.

De app Google Play Films bestaat niet meer, dus hebben we de tegel daarvoor onder aanbevolen apps verwijderd.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 8 en 10 april
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 15 en 17 april

Heb je hem na 17 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Leuk die Netflix voorproefjes.
Ik heb weliswaar geen behoefte aan Netflix, maar er komen nog meer proefversies als ik het goed begrijp.
Het oude logo vond ik wel erg mooi, maar deze is ook wel mooi omdat hij zo strak is en er uitspringt.
Tot nu toe, niets dan lof

Goed bezig tv+ team!!

Leuke frisse start up beter als die kille tekst KPN TV+ wordt gestart.

Lekker bezig zo!

Wat was er mis met het KPN logo? Vond die veel mooier heel eerlijk. Maar wel grappig dat we sinds de pilot nu ongeveer 4 startschermen verder zijn.. 

Wat was er mis met het KPN logo? Vond die veel mooier heel eerlijk. Maar wel grappig dat we sinds de pilot nu ongeveer 4 startschermen verder zijn.. 

KPN Logo is er toch nog althans als ik hem aanzet zien ik nog steeds de kroon met logo.

Alleen de saaie tekst van KPN TV+ wordt gestart is nu een mooi nieuw scherm.

Als hier in het verleden wat anders heeft gestaan als die platte tekst alleen heb ik dat gemist ;)

KPN Logo is er toch nog althans als ik hem aanzet zien ik nog steeds de kroon met logo.

Als hier in het verleden wat anders heeft gestaan als die platte tekst alleen heb ik dat gemist ;)

@MennoG78 Nu nog wel, maar dat wordt straks het KPNTV+ logo zonder de prachtige kroon. Tijdens de pilot heeft het (op)startscherm er meerdere malen anders uitgezien, denk aan het gezinnetje bijvoorbeeld.

@MennoG78 Nu nog wel, maar dat wordt straks het KPNTV+ logo zonder de prachtige kroon. Tijdens de pilot heeft het (op)startscherm er meerdere malen anders uitgezien, denk aan het gezinnetje bijvoorbeeld.

Die heb ik in de pilot nog noooit gezien doe toch al vanaf dag 1 mee.

Denk persoonlijk dat het KPN logo aan het begin niet weg gaat dat zit nog voordat androidtv start.

Ziet er mooi uit het logo. Zag het vanmorgen direct, ik hou wel van een optische update van tijd tot tijd. 

Nutteloos al die updates die niets toevoegen aan het gebruik van de tvbox! Het zou fijn zijn als er eens wat feature request van de gebruikers (die al heel lang open staan) worden doorgevoerd in de nieuwe updates. Daar hebben we echt wat aan!

Een logo of reclame voor entertainment pakketten is geen update mijnsinziens.... 

Zoals daar is, het slecht werken/vastslaan van de programmagids. Daar heb ik al zo lang last van. 

Het geluid synchroniseren, met het beeld bijvoorbeeld!

Het geluid synchroniseren, met het beeld bijvoorbeeld!

Zou je op dit onderwerp een nieuw topic voor aan willen maken? Dan kunnen we je daar evt verder helpen. Dan houden we het overzichtelijk.

@ronvmeijer  en ​@bravas : als dit individuele issues zijn en het zou wel moeten werken , dan zou ik daar een eigen topic voor aanmaken. Dit topic is niet bedoeld om individueel te  troubleshooten. 

@ronvmeijer  en ​@bravas : als dit individuele issues zijn en het zou wel moeten werken , dan zou ik daar een eigen topic voor aanmaken. Dit topic is niet bedoeld om individueel te  troubleshooten. 

Ik heb ook problemen met de tv gids die elke dag wel een keer vastloopt. Vaak bij de 1e keer in de gids gaan. Alleen eruit gaan en de gids weer opstarten werkt. Op 2 verschillende boxen gebeurt dit. Dus dit is geen individuele issue meer. 😊

Ik heb ook problemen met de tv gids die elke dag wel een keer vastloopt. Vaak bij de 1e keer in de gids gaan. Alleen eruit gaan en de gids weer opstarten werkt. Op 2 verschillende boxen gebeurt dit. Dus dit is geen individuele issue meer. 😊

En sinds wanneer is dit dan, ​@Harry_Nak ?

Bij mij al een behoorlijke tijd, maar er is totaal geen reactie op mijn topic van een tijdje terug. Ik weet dat het hier niet echt thuis hoort, maar wil graag aandacht hiervoor vragen mede omdat er nu “pret” updates gedaan worden en de problemen blijkbaar blijven liggen. 

En sinds wanneer is dit dan, ​@Harry_Nak ?

Ik heb dit sinds een paar maanden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed meer weet bij welke versie het begonnen is.…

Vaak is het als ik de 1e keer in de gids ga op die dag of als de box een lange tijd uit heeft gestaan. Je ziet dan ook even het laatste programma wat ik de vorige dag heb gekeken, maar dat is ook snel weer weg. De gids is dan helemaal bevroren en kan ik niks doen behalve uit de gids gaan en er opnieuw ingaan. Dan werkt het weer wel. 

Bij mij dito met een sterretje

Hopelijk is “verder kijken” in deze update weer terug, echt heel handig, en HBO, die komt, ondanks aangevinkt, niet meer in het lijstje.

@Erik van KPN  beste Erik 

komt er in de toekomst ook een mogelijkheid dat je een serie kan opnemen dat je de serie instel en dat je dan kan kiezen dat je dan ook alle volgende seizoenen opneemt als er meerdere seizoenen zijn natuurlijk ! Nu moet je elke seizoen apart instellen soms best lastig en als je het niet in de gaten heb dan mis je soms zomaar afleveringen  zonde is soms is het ook niet mogelijk om het terug kijken , 

dan is zo functie als serie opname voor meerdere seizoenen erg fijn 

bij jullie concurrent ziggo is dat wel !

veder zeer tevreden hoor !

vriendelijk groet Peter 

@Peterpiwi Goed idee Peter, dank voor het delen! Ik snap dat je dat handig zou vinden 🙂 Ik weet niet zeker of 't gaat komen, maar we nemen de wens zeker mee. Mochten we daar meer over horen of weten, dan delen we het zeker in de updates.

@Peterpiwi Goed idee Peter, dank voor het delen! Ik snap dat je dat handig zou vinden 🙂 Ik weet niet zeker of 't gaat komen, maar we nemen de wens zeker mee. Mochten we daar meer over horen of weten, dan delen we het zeker in de updates.

Zeker een goed idee en ook al heel vaak door andere gebruikers gevraagd! Je zou denken dat dit dus een hoge prio heeft, maar helaas heeft dit niet de hoogste prio bij KPN is een keer gemeld.

Nieuwe logo's en reclame voor extra betaalde entertainment pakketten zijn belangrijker..... 

Leuk hoor wat hierboven allemaal wordt gemeld. Een andere veelgestelde vraag wordt nog steeds niet opgelost: “Wanneer krijgen we nu eens een  upgrade van de box naar Android 12 of 14?”.

@ronvmeijer, en ​@Harry_Nak, het is bekend dat de gids kan vastlopen en dat is ook iets waar op het moment aan gewerkt wordt. We weten alleen nog niet wanneer dat klaar is. Zodra dat in een update zit lees je het hier.

Leuk hoor wat hierboven allemaal wordt gemeld. Een andere veelgestelde vraag wordt nog steeds niet opgelost: “Wanneer krijgen we nu eens een  upgrade van de box naar Android 12 of 14?”.

Zelfde antwoord. We hebben daar geen prognose voor te melden. Je leest het in de updates hier zodra het zover is.  

Wanneer komt er een redsign van het reguliere menu, en programma-/zender-overzicht?

Zo'n opstartscherm is leuk, maar ik zit meer aan een “algemene” verbetering te denken.