Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1

Categorie:TV+ Box
  • April 8, 2025
  • 126 reacties
  • 4715 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

126 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 12, 2025

Ik heb geen antwoord op deze vraag ​@kiddingguy2020, als er wat veranderd aan het menu of programmaoverzicht, lees je dat direct in onze product updates!

Wanneer kunnen we de app voor de Apple TV verwachten? Ik kan nu al wel kijken via de app op mijn Sony tv, maar de kwaliteit laat te wensen over. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

Wanneer kunnen we de app voor de Apple TV verwachten? Ik kan nu al wel kijken via de app op mijn Sony tv, maar de kwaliteit laat te wensen over. 

De verkeerde topic hiervoor. Dit gaat om de TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184

Sorry 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb de nieuwe update ook, maar vind die opstartscherm wel erg aanwezig: 

Vond de eerste veel rustiger, deze springt er echt uit. Zou van mij iets rustiger mogen, gewoon zwart en dan alleen die logo. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 15, 2025

Vond de eerste veel rustiger, deze springt er echt uit. Zou van mij iets rustiger mogen, gewoon zwart en dan alleen die logo. 

Of het groen iets minder opvallend maken  ik vind het persoonlijk wel iets hebben dit is echt kpn 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Of het groen iets minder opvallend maken  ik vind het persoonlijk wel iets hebben dit is echt kpn 

Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Maar als mijn vrouw slaapt en ik wil tv kijken, gelijk zo veel licht in de kamer! 🤣😂🙈

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 15, 2025

Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Maar als mijn vrouw slaapt en ik wil tv kijken, gelijk zo veel licht in de kamer! 🤣😂🙈

Haha  heb je een punt inderdaad !  🤣🤣 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 15, 2025

Update automatisch goed geïnstalleerd afgelopen nacht.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 15, 2025

Ik lees dit als een wens voor een soort dark mode bij het opstarten. Noteer ik :)

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik lees dit als een wens voor een soort dark mode bij het opstarten. Noteer ik :)

@Erik van KPN als dat zou kunnen, zou heel mooi zijn. 😁

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 15, 2025

Ik hoop, dat de komende update wat nuttiger is.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 15, 2025

Hoop dat ze iets aan  de tv gids doen die elke keer vast loopt is erg vervelend ! 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 15, 2025

Sinds de update heb ik wat issues met TV+
1. Bij opstarten in de “snelle opstart” krijg een zwart beeld en pas als ik van zender wissel krijg ik beeld.
2. De Netflix app start regelmatig opnieuw op terwijl deze dat voorheen volgens mij alleen deed na een update van de app
3. De Formule 1 TV app moet steeds opnieuw worden ingelogd en dat was voorheen ook niet.

Ik heb zelf geen zaken gewijzigd dan alleen de TV en TV+ aan- en uitzetten
Is er iets bekend over de bovengenoemde issues?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Sinds deze laatste update loopt de ontvanger regelmatig vast. Start dan opnieuw op waarbij hij behoorlijk lang op ‘Bijna wakker’ blijft staan. Uiteindelijk start ie door, maar handig is anders. Terugkijken opnames werkt ook niet altijd even lekker meer. :(

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 17, 2025

Sinds deze laatste update loopt de ontvanger regelmatig vast. Start dan opnieuw op waarbij hij behoorlijk lang op ‘Bijna wakker’ blijft staan. Uiteindelijk start ie door, maar handig is anders. Terugkijken opnames werkt ook niet altijd even lekker meer. :(

Zelf even van stroom halen en 1 min wachten dan. Weer stroom er op en even rustig op laten starten 5 min wachten als dan. Nog niet wek laat even weten 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Al meerdere keren gedaan; maakt geen verschil. Ook m’n router herstart (ik gebruik al jaren eigen hardware; geen (Experia) Box dus) voor de zekerheid. Gaat sinds de laatste update mis, daarvoor geen problemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Geluid langdurig weg bij het naar de gids gaan, al twee keer herstart gedaan geprobeerd, bied geen oplossing.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

Interessante aanvulling: het lijkt vooral mis te gaan zodra we gebruikmaken van de gids, het terugkijken van programma’s of het kijken van opnames (dat zijn dus de functies die niet via IGMP/multicast lopen). Ik gebruikte (alleen voor de IPTV kastjes) nog de twee bekende IPv4 DNS adressen van KPN. Ik heb die zojuist even omgezet naar de CloudFlare varianten (1.1.1.1 en 1.0.0.1). Alles lijkt nu al een stuk stabieler en sneller te werken. Wellicht ligt het probleem dus niet zozeer bij de update, maar meer bij de DNS servers van KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@JorisV. Is dat opnieuw opstarten en vastlopen te reproduceren? Gebeurt het na een bepaalde tijd altijd bijvoorbeeld, of alleen als je terugkijken gebruikt? Kun je toelichten wanneer het precies misgaat? Ook ben ik benieuwd wat er precies niet lekker gaat bij het kijken van opnames. Loopt hij dan ook vast? 

Edit: Ha, je was me net voor. Dank voor de extra toelichting! Nemen we mee in de feedback.

@A de Zeeuw Gebeurt dit altijd als je naar de gids gaat of na een bepaalde tijd kijken bijvoorbeeld? Heb je ook geluidsapparatuur in gebruik en, zo ja, gebeurt dit dan ook als je het geluid tijdelijk via de TV zelf laat lopen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 17, 2025

@A de Zeeuw Gebeurt dit altijd als je naar de gids gaat of na een bepaalde tijd kijken bijvoorbeeld? Heb je ook geluidsapparatuur in gebruik en, zo ja, gebeurt dit dan ook als je het geluid tijdelijk via de TV zelf laat lopen?

Gebeurt niet altijd als je naar de gids toe gaat, gebeurt meestal als je de ontvanger aangezet hebt, dan maakt het niet uit of je gelijk naar de gids gaat of na een kwartier, daarna gaat he5 redelijk goed, als aanvulling hier op vind ik de ontvanger is zijn geheel flink trager geworden na de laatste update, heb verschillende mogelijkheden bekeken zowel met als zonder soundbar, uitkomst is gelijk.

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 18, 2025

Startscherm opgeleukt, leuk, maar ik kan nog steeds m’n apps niet sorteren.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Oké zins laatste update heel lang wachten tot er geluid is ! Veel al met zappen maar ook als je gewoon kanaal nummer in toets maak eigenlijk niet uit dolby geluid of stereo ! Geluid instellingen veel al geprobeerd maar probleem blijft bij mijn staat ie altijd in passthrough audio werk over het algemeen het beste hier. ! 

gebruik 2 x kpn + 1 op een Sony KD - 43XG8399 met en JBL SB510 soundbar 2 e tv 43 Qled Samsung tv 2024 daar bij gebruik ik ook de JBL SB510  Bij kpn + staan persie het zelfde afgesteld  

wens iedereen fijne paasdagen 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

Oké zins laatste update heel lang wachten tot er geluid is ! Veel al met zappen maar ook als je gewoon kanaal nummer in toets maak eigenlijk niet uit dolby geluid of stereo ! Geluid instellingen veel al geprobeerd maar probleem blijft bij mijn staat ie altijd in passthrough audio werk over het algemeen het beste hier. ! 

gebruik 2 x kpn + 1 op een Sony KD - 43XG8399 met en JBL SB510 soundbar 2 e tv 43 Qled Samsung tv 2024 daar bij gebruik ik ook de JBL SB510  Bij kpn + staan persie het zelfde afgesteld  

Ja dit dus, mooi verwoord 👍🏻👍🏻

Erwin van KPN
Moderator

Kun je het voor mij beschrijven? Het beeld is er gelijk? Zo ja, ook direct bewegend beeld? En hoe lang duurt het daarna voordat het geluid er bij komt?