Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1

Categorie:TV+ Box
  • April 8, 2025
  • 126 reacties
  • 4715 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

126 reacties

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Oké zins laatste update heel lang wachten tot er geluid is ! Veel al met zappen maar ook als je gewoon kanaal nummer in toets maak eigenlijk niet uit dolby geluid of stereo ! Geluid instellingen veel al geprobeerd maar probleem blijft bij mijn staat ie altijd in passthrough audio werk over het algemeen het beste hier. ! 

gebruik 2 x kpn + 1 op een Sony KD - 43XG8399 met en JBL SB510 soundbar 2 e tv 43 Qled Samsung tv 2024 daar bij gebruik ik ook de JBL SB510  Bij kpn + staan persie het zelfde afgesteld  

Kun je het voor mij beschrijven? Het beeld is er gelijk? Zo ja, ook direct bewegend beeld? En hoe lang duurt het daarna voordat het geluid er bij komt? 

Beeld is er meteen bewegend beeld geluid is er vaak pas naar 1 min tot 1,30 is gewoon mega lang dat is echt met deze update gebeurd ! Voorheen was er wel is iets met het geluid door dat de geluid instellingen  in passthrough audio te zetten was het over algemeen  gewoon goed zijn altijd kleine verbeteringen mogelijk 

Erwin van KPN
Moderator

ik hoop dat je met minuut seconde bedoelt, ​@Peterpiwi  

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

ik hoop dat je met minuut seconde bedoelt, ​@Peterpiwi  

Nee duurt hier echt 60 seconden tot 90 seconden 

Erwin van KPN
Moderator

Oh, maar dat is absoluut niet goed natuurlijk. Zo valt er ja geen televisie te kijken. Maar ik betwijfel of dit aan de firmware ligt.  Je kunt het beste een eigen topic hiervoor aanmaken dan kunnen we dit verder analyseren.  

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Oh, maar dat is absoluut niet goed natuurlijk. Zo valt er ja geen televisie te kijken. Maar ik betwijfel of dit aan de firmware ligt.  Je kunt het beste een eigen topic hiervoor aanmaken dan kunnen we dit verder analyseren.  

Het is wel ontstaan naar deze firmware  ! En las ook dat meerdere mensen er last van hadden weet natuurlijk niet in hoeverre maten ! En ik heb niks aangepast in de tv of kpn + ontvanger  wat met het geluid te maken heeft zo ie zo  niks aangepast ! Maar als u  vind eigen topic moet maken doe ik dat maar hoop dan dat het ook is echt word aangepakt en niet zo als eerder dat er uiteindelijk niks mee wordt gedaan ! 

Erwin van KPN
Moderator

Opgepakt sowieso, ​@Peterpiwi . En dan gaan we uiteraard meedenken.  

Als iemand anders ook zulke extreme lange laadtijden ervaart voordat er geluid is, wil ik dat hier uiteraard dolgraag weten. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Als iemand anders ook zulke extreme lange laadtijden ervaart voordat er geluid is, wil ik dat hier uiteraard dolgraag weten. 

Beste mensen laat het even weten starten samen een topic 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Topic aangemaakt hoop serieus dat er iets mee wordt gedaan 

Erwin van KPN
Moderator

Ik zag het, Peter.  We zitten nu tegen het weekend. Je topic zal iig rond maandag/dinsdag door een moderator gezien worden. Maar misschien zijn er in de tussentijd al wel andere forum gebruikers die praktische tips voor je hebben. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 18, 2025

Ik zag het, Peter.  We zitten nu tegen het weekend. Je topic zal iig rond maandag/dinsdag door een moderator gezien worden. Maar misschien zijn er in de tussentijd al wel andere forum gebruikers die praktische tips voor je hebben. 

Ik heb alle tips die maar online staan geprobeerd en ben zelf erg handig en heb zelf nog als tv installateur gewerkt en veel al met glasvezel aansluitingen  mijn kennissen gaat wel iets veder dan een gemiddelde persoon ! Sorry als het bot overkomt maar zeker niet zo bedoeld! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 18, 2025

Ik heb nu nog maar 1x gehad dat de gids vastzat. Dus dat lijkt beter maar nog niet opgelost. 

Ook moet ik steeds 2x op het icoontje klikken om een opgenomen programma  terug te kunnen kijken. Dit had ik bij vorige versies ook al. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de feedback ​@Harry_Nak, nemen we mee!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 19, 2025

Ik heb nu nog maar 1x gehad dat de gids vastzat. Dus dat lijkt beter maar nog niet opgelost. 

Ook moet ik steeds 2x op het icoontje klikken om een opgenomen programma  terug te kunnen kijken. Dit had ik bij vorige versies ook al. 

Ja, dat laatste irriteer ik mij ook aan. Je selecteert een opgenomen programma, dan kies(OK) je voor afspelen, gebeurt er niks. Moet je nog een keer OK drukken. Is al een tijdje zo.

• Deelnemer
  • April 19, 2025

Onze Beide tv+ boxen hebben last van random vastlopen. Of in de gids of tijdens het terug kijken van een opnamen. Na het herstarten van de box, krassende geluiden tot het eerste scherm. Dan net zoals boven beschreven 60 - 90 seconden zwarte schermpjes.

Ps wat opvalt is dat op internet het vrij lang duurt voordat websites gestart/geladen worden. De uqibuity wifi app geeft " high dns latecy' misschien e.e.a. met elkaar te maken heeft.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@JvdenB Dat is niet de bedoeling. Ik vraag me af of het met de update te maken heeft: hebben jouw beide TV+ Boxen deze update al? En sinds wanneer ervaar je dit?

Maak voor de zekerheid even een eigen topic aan. Aangezien je internetverbinding ook niet optimaal werkt, begrijp ik. Dan helpen we je daar verder zo gauw je topic aan de beurt is, en kan de community intussen ook met je mee denken.

• Deelnemer
  • April 19, 2025

@Alexandra van KPN 

Ik vermoed dat t een met het andere te maken heeft, wellicht twee verschillende issues zijn. De boxen lopen vast sinds de nieuwe update met het nieuwe flashy logo.

Het zwart blijven van de kanalen, en na 60 sec wel beeld link ik aan de DNS timeouts en of latency 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We nemen het signaal in elk geval mee ​@JvdenB! Merk je wel andere, rare dingen of andere problemen met bijv. internet op verschillende apparaten, maak dan even een los topic aan. Ik herken het signaal over het tijdelijk zwarte scherm wel, maar niet het vastlopen en de krassende geluiden die je omschrijft. 

• Deelnemer
  • April 19, 2025

@Alexandra van KPN vergeet even het geluids issue. 

Heb even wat zaken getest. Mijn werk telefoon op kpn 5g netwerk heeft zelfde soort problemen. Websites laden na 45+ seconden wachten. Zelfde geldt voor een Android telefoon. Of windows laptop via KPN glasvezel De vpn verbinding en firewall van het werk geven ook een dns latecy warning. Mogelijk dat dit ook de extreme lange laad tijden van de zenders van de tvbox verklaart.

T vastlopen lijkt mij keer een firmware issue. Dit hebben we voor het nieuwe logo en startup scherm nooit gehad.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het mobiele netwerk en het wifi netwerk staan sowieso los van een TV+ Box update, dus als dat de oorzaak van de traagheid op je ontvanger zou zijn dan is een nieuw topic daarvoor de beste plek. 

Het vastlopen staat genoteerd in de feedback!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 19, 2025

Sinds deze versie. Al een paar keer haperend beeld geluid gehad op de apps en opnames. Ook de gids bleef zwart op de eerste zenders. 
nu alle KPN apparatuur (glasvezelmodem, V10 box, ExperiaWifi en KPN TV+) opnieuw gestart. 
nu lijkt het weer even goed…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan ​@Applmac. Mocht daar toch weer verandering in komen, laat het hier dan weten!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 19, 2025

Zet net alles aan, zit dan redelijk lang naar het nieuwe opstartscherm te kijken 20sec+, daarna zwart beeld met melding welk programma er bezig is…en na verloop van tijd zowaar beeld…..

ter info.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 19, 2025

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan ​@Applmac. Mocht daar toch weer verandering in komen, laat het hier dan weten!

Het was van korte duur. De box op de slaapkamer bleef nu in het “fantastische” KPN+ logo hangen, lekker fris, maar je kunt geen TV kijken. Box weer herstart en hij doet het weer. De vraag is hoe lang…
Ik begrijp dat je esthetisch belangrijk vindt, maar wij prefereren een goed werkende box zonder problemen.
PS. we konden ook de opnames niet goed kijken, weer opnieuw starten nodig……….@#$%^&*
We zijn het nu aardig zat aan het worden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 20, 2025

Ai, dat was inderdaad van korte duur ​@Applmac 😑 Dat je steeds opnieuw op moet starten, dat hoort natuurlijk niet zo te zijn. We nemen dit mee richting de ontwikkelaars!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Vrijwel zeker heeft het te maken met de DNS servers van KPN. Ik had dezelfde problemen ook en sinds ik de DNS servers aangepast heb (ik gebruik nu 1.1.1.1 en 1.0.0.1) werken de TV ontvangers probleemloos. Of je die DNS servers op de KPN (Experia) Box aan kunt passen, weet ik alleen niet (ik gebruik een eigen router).