Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1

Categorie:TV+ Box
  • April 8, 2025
  • 126 reacties
  • 4715 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

126 reacties

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

@Jandingemanse je kunt de DNS vrij eenvoudig aanpassen in je router. Inloggen in je modem en even bij de internet instellingen kijken. Weet wel wat je doet anders zit je straks zonder werkend internet. 

Wel even een disclaimer van mijn/kpn kant.  Dit is een suggestie die wordt aangedragen door ​@JorisV. .  Helemaal prima natuurlijk maar ik lees dat hij  een eigen router gebruikt. Dat maakt het verhaal gecompliceerder en ik weet dus niet of dit een oplossing is voor klanten die een KPN router gebruiken.

Ik ben daarom  wel benieuwd naar de reacties van mensen die een KPN modem gebruiken en hun DNS aanpassen.  Als dat voor verbetering zorgt is dat voor ons een aanleiding om dit verder te analyseren. 

Bij ons heeft het geholpen door in de V10 box bij instellingen ISP DNS op uit te zetten en als primair DNS 1.1.1.1 in te vullen.

@Jandingemanse je kunt de DNS vrij eenvoudig aanpassen in je router. Inloggen in je modem en even bij de internet instellingen kijken. Weet wel wat je doet anders zit je straks zonder werkend internet. 

Wel even een disclaimer van mijn/kpn kant.  Dit is een suggestie die wordt aangedragen door ​@JorisV. .  Helemaal prima natuurlijk maar ik lees dat hij  een eigen router gebruikt. Dat maakt het verhaal gecompliceerder en ik weet dus niet of dit een oplossing is voor klanten die een KPN router gebruiken.

Ik ben daarom  wel benieuwd naar de reacties van mensen die een KPN modem gebruiken en hun DNS aanpassen.  Als dat voor verbetering zorgt is dat voor ons een aanleiding om dit verder te analyseren. 

Bij ons heeft het geholpen door in de V10 box bij instellingen ISP DNS op uit te zetten en als primair DNS 1.1.1.1 in te vullen.

Ik zie niet dit scherm. Wel een ander an dns gerelateerd. Geen verbetering. Gids knippert en het beeld gaat ook niet soepel van tijd tot tijd. Wellicht is de 100 mbit lijn dan toch de oorzaak. Lijkt me niet maar wellicht dat het wat onderzoek nodig heeft van kpn.

Groet,

Jan

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 28, 2025

Blijft regelmatig hangen in het ‘nieuwe’ opstartscherm.
En de gids is een groot drama, moet hem soms 3 x openen om er beweging in te krijgen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Dit heb ik als dusdanig nog niet ervaren, maar…

En de gids is een groot drama, moet hem soms 3 x openen om er beweging in te krijgen.

Dit heb ik dus nu ook de laatste tijd. Had dat eerst ook wel, dus dat het nu vaker is was me nog niet opgevallen. Maar na deze opmerking wordt het wel opvallend inderdaad.

Verder heb ik vrijwel altijd dat selecteren van '’opgeslagen'’ geeft dat ie (even) vastzit. Er is een leeg scherm en je kunt niks. Na pas zo'n minuut komen de opnames. Of… hij gaat spontaan herstarten.

Stabiel is het niet.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 28, 2025

We zien in het algemeen wel dat de gids soms moeilijk kan doen. En dat is ook iets waar op dit moment met grote aandacht aan gewerkt wordt. 

Over het opstartscherm, daarin zit een oplossing in de komende update:

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • April 28, 2025

We zien in het algemeen wel dat de gids soms moeilijk kan doen. En dat is ook iets waar op dit moment met grote aandacht aan gewerkt wordt. 

Over het opstartscherm, daarin zit een oplossing in de komende update:

Tv gids liep bij mijn vannacht constant vast en dan spontaan opnieuw opstarten dan open je weer tv gids gebeurt weer het zelfde  tot 3 x toe opgeven moment tv gids niet meer geopend want werk gewoon niet zeer vermoeiend ! Ja tv ontvanger opnieuw opstarten al zo vaak gedaan heeft weinig nut tot geen hoop snel oplossing 

Dit heb ik als dusdanig nog niet ervaren, maar…

Dit heb ik dus nu ook de laatste tijd. Had dat eerst ook wel, dus dat het nu vaker is was me nog niet opgevallen. Maar na deze opmerking wordt het wel opvallend inderdaad.

Verder heb ik vrijwel altijd dat selecteren van '’opgeslagen'’ geeft dat ie (even) vastzit. Er is een leeg scherm en je kunt niks. Na pas zo'n minuut komen de opnames. Of… hij gaat spontaan herstarten.

Stabiel is het niet.

Klopt

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 1, 2025

Goedemorgen ​@Peterpiwi en bedankt voor je feedback!

Kan me heel goed voorstellen dat je dit als vermoeiend ervaart maar ben bang dat er niks anders op zit dan de volgende update af te wachten. Zoals Erik al aangaf zou er in de volgende update een oplossing moeten zitten voor de issues met het opstartscherm. 

Goedemorgen ​@Peterpiwi en bedankt voor je feedback!

Kan me heel goed voorstellen dat je dit als vermoeiend ervaart maar ben bang dat er niks anders op zit dan de volgende update af te wachten. Zoals Erik al aangaf zou er in de volgende update een oplossing moeten zitten voor de issues met het opstartscherm. 

Geldt dat ook voor de knipperende gids(als je naar benden gaat)? En het geluid wat uitvalt tijdens het open klikken  van de gids (na bezoeken menu)?

En het menu bedoel ik het scherm waarin in de bovenbalk gids en andere zaken staan genoemd.

Persoonlijk vind ik de upgrade naar het nieuwe tv kastje geen vooruitgang…. Het werk minder vloeiend als voorheen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Jandingemanse, dit blijft toch vreemd. Zou jij dit kunnen en willen filmen voor ons? Dan hebben we gelijk een goed beeld van wat er gebeurt. 

Ik heb je een privébericht gestuurd met instructies. 

@Jandingemanse, dit blijft toch vreemd. Zou jij dit kunnen en willen filmen voor ons? Dan hebben we gelijk een goed beeld van wat er gebeurt. 

Ik heb je een privébericht gestuurd met instructies. 

Jazeker graag zelfs. Dank ik reageer eind van de middag

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Top, dankjewel. Dan kan ik dit meenemen in wat ​@Erik van KPN hierboven aangeeft. 

Top, dankjewel. Dan kan ik dit meenemen in wat ​@Erik van KPN hierboven aangeeft. 

Geupload alleen mailen lukt niet ivm bestandsgrootte

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Zit nu al een minuut of 10 naar dit scherm te kijken, de vraag is gaat KPN hier nog iets aan doen ?

Het duurt wel erg lang zo bij elkaar toch, enige actie zou ik wel verwachten, ik blokkeer ook de betalingen niet dus mag ik een functionerend product verwachten lijkt mij.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Zit nu al een minuut of 10 naar dit scherm te kijken, de vraag is gaat KPN hier nog iets aan doen ?

Het duurt wel erg lang zo bij elkaar toch, enige actie zou ik wel verwachten, ik blokkeer ook de betalingen niet dus mag ik een functionerend product verwachten lijkt mij.

Rechts bovenin de aan en uitknop ingedrukt houden totdat je krijgt uitschakelen of opnieuw opstarten kiezen voor opnieuw opstarten en het werkt weer.

Ik had dit eergister ook op alle 3 me boxen in huis opeens

Erwin van KPN
Moderator

@A de Zeeuw  Ik denk dat ie, zoals ​@MennoG78  als genoemd even een duwtje in de juiste richting nodig heeft. Kun je dat eens proberen:

Rechts bovenin de aan en uitknop ingedrukt houden totdat je krijgt uitschakelen of opnieuw opstarten kiezen voor opnieuw opstarten en het werkt weer.

Uiteraard nemen we dit wel mee naar de developers.  Dank voor de feedback

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Het overnieuw opstarten van zaken als modem, ontvanger en andere zaken worden enigszins vermoeiend, ik zou graag een product zien dat functioneert, dit gebeurt mij sinds ik gisteren de DNS terug gezet heb naar KPN, dit dus maar weer terugzetten naar de DNS van Google, dit ging de afgelopen dagen goed, ik had het vermoeden dat een en ander reeds opgelost was……….helaas………..wel 60 dagen storytel gehad, doen we niets mee, maar ja je moet toch wat………

kortom…aan het werk mannen.

Erwin van KPN
Moderator

ik geef het door, ​@A de Zeeuw .  

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Het overnieuw opstarten van zaken als modem, ontvanger en andere zaken worden enigszins vermoeiend, ik zou graag een product zien dat functioneert, dit gebeurt mij sinds ik gisteren de DNS terug gezet heb naar KPN, dit dus maar weer terugzetten naar de DNS van Google, dit ging de afgelopen dagen goed, ik had het vermoeden dat een en ander reeds opgelost was……….helaas………..wel 60 dagen storytel gehad, doen we niets mee, maar ja je moet toch wat………

Mijn DNS stond niet op KPN dus dat is het dan niet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

ik geef het door, ​@A de Zeeuw .  

Klinkt enigszins cynisch, normaal tv kijken moet je geen universiteit voor gedaan hebben lijkt mij…….

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Mijn DNS stond niet op KPN dus dat is het dan niet.

Dat jouw DNS niet op KPN stond is zoiezo al een oplossing zo als het niet hoort, als niets wetende klant die hier dus niet van weet en afhankelijk is van een helpdesk is gewoon triest, standaard staat hier dus de DNS van KPN ingevuld, de meeste gebruikers hebben nog nooit ingelogd bij hun modem en hebben een blind vertrouwen, gewoon iets neerzetten wat functioneert, daar betaal je uiteindelijk voor, simpel…..

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Bij mijn ouders staat hij wel op de KPN DNS en die hebben geen problemen met zappen enzz.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Dat betekent dus dat het locatie afhankelijk is, veel werk dus…..

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

kunnen ook lokale problemen bij de klant zelf zijn in zijn netwerk.

Denk aan goedkoper switches tussen de modem en kpn box (zeg niet dat dit bij jou zo is)

Maar komt vaak voor bij mensen die van andere provider komen en naar KPN gaan die lezen zich dan niet in dat het KPN netwerk iets anders in elkaar zit met eigen apparatuur er tussen. (nogmaals zeg niet dat dit bij jou ook zo is).

Hoeft niet altijd bij KPN zelf te zitten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

Daar heb je gelijk in, het ligt niet bij mij 👍🏻