Skip to main content

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update januari #2 2025

KPN TV+ App 08.61.00

We rollen een nieuwe update uit voor onze mobiele app (smarthphone & tablet) op iOS en Android. Hierin hebben we een aantal verbeteringen en oplossingen doorgevoerd om de gebruikservaring nog beter te maken.

Wat zit er in?

iOS

• Bug haperingen is opgelost
    De bug van haperingen bij het bekijken van opnames en Terugkijken is opgelost.
  • Terug naar live-knop beter klikbaar
    Als je een programma terugkijkt kan je rechtsonder op "Live” klikken om terug naar het huidige moment te gaan. Die knop is vanaf nu beter aan te klikken.
  • Vraag om locatie verwijderd
    De overbodige vraag om je locatie te gebruiken is verwijderd

Android

• Terug naar live-knop beter klikbaar
    Als je een programma terugkijkt kan je rechtsonder op "Live” klikken om terug naar het huidige moment te gaan. Die knop is vanaf nu beter aan te klikken.
  • Vraag om locatie verwijderd
    De overbodige vraag om je locatie te gebruiken is verwijderd

We hopen dat deze verbeteringen bijdragen aan een nog soepelere ervaring.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.61.00 is gestart. De update zal automatisch beschikbaar zijn via de App Store of Google Play Store.

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Je bent er mooi vroeg bij ​@Shyrin van KPN 

Ik heb de App-store gecheckt en de update staat nog niet voor mij klaar. 

Maar ik heb geduld hoor……. 😉

Hier weer binnen gekregen op iOS.

Helaas is deze versie voor mij nog niet goed dit is zelfde als de beta hapert nog steeds met terug kijken of een opname.

Hoop dat ze dit snel vinden

En weer onscherpe beelden bij de NPO. Zowel bij 1 alsook bij 2.

Je bent er mooi vroeg bij ​@Shyrin van KPN 

Ik heb de App-store gecheckt en de update staat nog niet voor mij klaar. 

Maar ik heb geduld hoor……. 😉

En nu wel gelukt ! 👍🏽

Helaas werkt de zoekfunctie op mijn iPhone nog steeds niet. Bij de lijst met zenders kan ik niet de nummers van de zenders zien laat staan een zender zoeken. De zoekfunctie zoekt alleen films. Ook een programma van bv ONS nr 89 wordt niet gevonden. Hoe vind ik die dan?

Je was net te vroeg denk ik Noordzee, ik keek een paar minuten later en ik had 'm 🙂

@Waarom-niet dit wordt momenteel onderzocht, zo is het niet prettig kijken natuurlijk.

@Dukkie je kunt op de namen van programma's zoeken. Als je Nieuwsuur wilt kijken bijvoorbeeld kan je die daarmee ook vinden. Als je een specifieke zender wilt kan je ook in de gids kijken. Welk programma zocht je van ONS? Ik zag dat The Love Boat nu bezig is, als ik daarop zoek zie ik die ook als zoekresultaat.

@Dukkie je kunt op de namen van programma's zoeken. Als je Nieuwsuur wilt kijken bijvoorbeeld kan je die daarmee ook vinden. Als je een specifieke zender wilt kan je ook in de gids kijken. Welk programma zocht je van ONS? Ik zag dat The Love Boat nu bezig is, als ik daarop zoek zie ik die ook als zoekresultaat.

helaas vind de programmagids nog steeds maar één resultaat per zender van elke dag herhalende programma’s (alle zenders). Dit in tegenstelling tot de tv-ontvangers. Bij de laatste kan je dus wel herhalende programma’s voor een hele week aanmerken om op te nemen. Dus zoeken is nog niet gelijkwaardig.

12:55

Update staat hier nog niet klaar. Samsung A40.

Op mijn Android toestel stond zojuist de update klaar ​@PeterG 

13:07

Hier nu ook Jeroen. Gelijk maar even gestart. 

Je was net te vroeg denk ik Noordzee, ik keek een paar minuten later en ik had 'm 🙂

@Waarom-niet dit wordt momenteel onderzocht, zo is het niet prettig kijken natuurlijk.

Wellicht is er al aandacht geweest voor dit probleem maar ik ervaar niet dat NPO1 en 2 wazige beelden laat zien. Alles heel erg scherp. Zeer zeker niet zoals hierboven in de plaatjes te zien is.

Wellicht is er al aandacht geweest voor dit probleem maar ik ervaar niet dat NPO1 en 2 wazige beelden laat zien. Alles heel erg scherp. Zeer zeker niet zoals hierboven in de plaatjes te zien is.

We hebben nog geen terugkoppeling met een uitkomst gehad, dus ik verwacht dat er nog aan gewerkt wordt. De app doet dit niet trouwens, het zit in hoe de app het beeld krijgt. Het leek vooral bij op drukke momenten voor te komen, programma's die veel worden gekeken.

De momenten waarop ik het zelf probeerde heb ik ook niets gemerkt, ik keek op rustigere momenten blijkbaar.

Ik had het gister alleen op npo2 en op rtl zenders weer niet

maandag had ik het juist andersom.

En het terug kijken is een dramaaaaaaaaa

Jasper van KPN schreef:

Het leek vooral bij op drukke momenten voor te komen, programma's die veel worden gekeken.

Dat is mijns inziens een zorgelijke constatering want dat zou duiden op een capaciteitsprobleem in het centrale TV platform en dat terwijl deze waarschijnlijk in de nabije toekomst nog veel zwaarder belast zal gaan worden.

Daarom hebben we het bij die partij aangekaart en zij zijn er mee bezig 😉 Jullie willen geen onscherp beeld, wij willen het niet en zij helemaal niet. Dus ik heb daar alle vertrouwen in.

Ohja sinds deze update is met terug kijken ook weer heel erg dat hij op Pauze springt opeens wanneer dit gebeurd is echt random.

Zit hier ook een verticale gids in?

Anders blijf ik gewoon de oude app gebruiken, die heeft tenminste nog een verticale gids.

De verticale gids gebruik ik alleen voor het plannen van opnames, dit is met de horizontale gids niet te doen.

Ook in de oude app zat al geen verticale gids ​@Dirck .

Geen idee (over) welke app je hebt, maar kpn heeft al jaren geen verticale gids meer in welke app dan ook.

Ook de mobiele heb heeft al zeker 2 jaar geen verticale gids.

Alleen de oude ontvangers Arris en Arcadyan hebben de verticale gids.

Ook in de oude app zat al geen verticale gids ​@Dirck .

Geen idee (over) welke app je hebt, maar kpn heeft al jaren geen verticale gids meer in welke app dan ook.

Ook de mobiele heb heeft al zeker 2 jaar geen verticale gids.

Alleen de oude ontvangers Arris en Arcadyan hebben de verticale gids.

Volgens mij had de oude TV app op Android en iOS telefoons en tablets wel een verticale gids.

Inderdaad ​@wjb 

Ik was dat al weer vergeten, maar het schoot me net binnen. Zie toevoeging. 

Inderdaad ​@wjb 

Ik was dat al weer vergeten, maar het schoot me net binnen. Zie toevoeging. 

Ik neem aan dat je de toevoeging "Ook de mobiele heb heeft al zeker 2 jaar geen verticale gids."" bedoelt maar de TV+ app is toch nog lang geen 2 jaar oud, eerder 1 jaar en de vorige TV app, die dus een jaar terug vervangen is, had toch een verticale gids?

Kan je nagaan. De tijdsduur staat me niet eens meer bij.

Hoe snel je zoiets vergeet...

Sorry voor de verwarring. 

Omdat ik eerst bij XS4ALL zat gebruik ik nog steeds de app van hun op mijn mobiel.

Zoals ik het nu dus begrijp kan ik beter die app blijven gebruiken voor het plannen van opnames.

ik zou lekker zolang het kan deze app gebruiken lijkt heel erg op de oude app van KPN hoe het was vroeger

Hallo,

Ik heb een Philips tv en de app blijft handen op update in behandeling.

Hoe lang duurt het voordat die update in behandeling klaar is?

TV staat al 15 minuten aan.