Skip to main content
Update

Update 08.68.01: TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • April 23, 2025
  • 36 reacties
  • 6895 keer bekeken
Update 08.68.01: TV+ App voor smartphones en tablets
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update april #2 2025

KPN TV+ App 08.68.01

Wat zit er in?

• Crashen van de app bij zappen door kanalen op iOS is opgelost.
  • De voortgangsbalk bij sport content is verbeterd. Je ziet nu duidelijker hoe ver je in een wedstrijd of programma bent.

Update 6 mei

• Vanaf vandaag krijgt de app een kleine update, waarbij onder de motorkap prestatieverbeteringen zijn doorgevoerd. Hierbij gaat het versienummer naar 08.68.01.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

36 reacties

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 23, 2025

Is het bij een volgende update mogelijk om en de zenderlijst te synchroniseren zoals je hem hebt ngesteld op je KPN TV+ box?

En is het mogelijk dat je de ingeplande programma's op de app en TV+ box eindelijk syngroon lopen met elkaar? Ik bedoel hiermee dat ingeplande programma's op de app zichtbaar worden op de TV+ box/Soundbox en vice versa? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 24, 2025

De app was bij mij nog niet aangeboden via de App Store van Apple. Maar ik zie nu toevallig dit topic en daardoor heb ik de app opgezocht in de App Store. Je kunt dan zoeken op KPN en dan op Werk Bij  klikken in de bewuste app. En dan haal je de update met succes binnen….  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 24, 2025

Is het bij een volgende update mogelijk om en de zenderlijst te synchroniseren zoals je hem hebt ngesteld op je KPN TV+ box?

Ga ik niet van uit. De App en de Box werken (nog?) niet op die manier samen. Maar is wel goede feedback.

En is het mogelijk dat je de ingeplande programma's op de app en TV+ box eindelijk syngroon lopen met elkaar? Ik bedoel hiermee dat ingeplande programma's op de app zichtbaar worden op de TV+ box/Soundbox en vice versa? 

Dat hoort sowieso al te gebeuren, als jij in de App tenminste bent ingelogd met hetzelfde KPN ID/abonnementsnummer als op de ontvanger. Wat wel een ding is, is dat je op de TV+ Box even een keertje naar je opnamelijst moet gaan. Dat triggert de Box om op ons tv platform te checken of de lijst nog up to date is. En zo niet, dan werkt hij hem bij. 

Als jij anders ervaart, dan hoor ik dat graag. En kun je in dat geval wat uitgebreider beschrijven wat er precies misgaat?

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 25, 2025

Ga ik niet van uit. De App en de Box werken (nog?) niet op die manier samen. Maar is wel goede feedback.

Dat hoort sowieso al te gebeuren, als jij in de App tenminste bent ingelogd met hetzelfde KPN ID/abonnementsnummer als op de ontvanger. Wat wel een ding is, is dat je op de TV+ Box even een keertje naar je opnamelijst moet gaan. Dat triggert de Box om op ons tv platform te checken of de lijst nog up to date is. En zo niet, dan werkt hij hem bij. 

Als jij anders ervaart, dan hoor ik dat graag. En kun je in dat geval wat uitgebr nooit eider beschrijven wat er precies misgaat?

Hallo ​@Erik van KPN

Dit is inmiddels al meerdere malen getest (zelfs tot deleten en opnieuw installeren toe maar dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat en staan de programma's die ingepland zijn in de app staan nog steeds niet in de TV+ box noch in de Soundbox en omgekeerd. 

• Topper
  • April 26, 2025

Ik gebruik de TV+ app op mijn Android tablet om tv te kijken. Om van zender te wisselen heb ik gemerkt dat je zowel naar links als rechts op het scherm kunt swipen om resp. naar de vorige en volgende zender te gaan. Dat is wel heel makkelijk en logisch. Hij gebruikt daarbij echter niet mijn Favorieten zender lijst maar de algemene zender lijst met alle beschikbare zenders. En dat is helemaal niet logisch.

Zou je het swipen ook op de Favorieten lijst kunnen laten werken.

Ben

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 26, 2025

Dat zou wel heel handig zijn ​@BenGf ! 🙂.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • April 28, 2025

Ik gebruik de TV+ app op mijn Android tablet om tv te kijken. Om van zender te wisselen heb ik gemerkt dat je zowel naar links als rechts op het scherm kunt swipen om resp. naar de vorige en volgende zender te gaan. Dat is wel heel makkelijk en logisch. Hij gebruikt daarbij echter niet mijn Favorieten zender lijst maar de algemene zender lijst met alle beschikbare zenders. En dat is helemaal niet logisch.

Zou je het swipen ook op de Favorieten lijst kunnen laten werken.

Ben

Dat is inderdaad een goed idee. Ik ga kijken of we er werk van kunnen maken.

Jasper van KPN
Moderator

Op dit moment is er nog geen blijvende oplossing voor AirPlay, hier wordt door meerdere partijen aan gewerkt. In afwachting daarvan is er een tijdelijke oplossing, waarmee je AirPlay wel weer kunt gebruiken. Na het doen van onderstaande aanpassing zal je elke keer dat je via AirPlay verbindt worden gevraagd om de code in te voeren. Na het invoeren daarvan moet het werken.

Dit is zoals gezegd een tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing is. Zodra het is opgelost kan je het op dezelfde plek weer aanpassen naar “Uit” (voor Apple TV) en "First Time Only” (voor de tv's met geïntegreerde AirPlay).

Apple TV

1. Ga naar Settings

2. Zoek naar AirPlay en HomeKit

3. Kies Conference Room Display

4. Zet Require PIN Every Time op "AAN"/"ON"

In tv geïntegreerde AirPlay

Deze stappen kunnen per merk tv iets verschillen, in grote lijnen zullen ze overeenkomen. Dit zijn de stappen op een Sony tv:

1. Ga naar Instellingen (All Settings)

2. Ga naar Systeem (System)

3. Zoek hier naar Apple AirPlay & HomeKit

4. Kies voor Require Code

5. Pas deze instelling naar "Every Time"

En deze stappen zijn van toepassing voor een LG tv:

1. Ga naar het startscherm
  2. Klik op ‘Home Hub’
  3. Selecteer ‘AirPlay’
  4. Ga naar ‘AirPlay and Homekit Settings’
  5. Kies voor ‘Require Code’
  6. Zet deze op ‘Every Time’

• Deelnemer
  • May 1, 2025

Het streamen naar Apple TV werkt niet, ook niet met de tips zoals hierboven omschreven. 

op mijn iPad staat de nieuwste versie van de KPN TV+ app nog niet en daarmee kan ik wel naar Apple TV streamen. Dus ik heb de automatische App updates maar even uitgezet zodat ik voorlopig nog kan streamen naar de Apple TV.

het wordt denk ik ook wel een keertje tijd dat KPN gewoon een app ontwikkelt voor de Apple TV 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Rudoin, dat is rot :-(. Wat werkt er precies niet? Tot hoever kom je in het proces? Krijg je een foutmelding o.i.d.? En met welk apparaat probeer je te streamen? Ik geef je bevindingen graag door!

• Deelnemer
  • May 1, 2025

Als ik de tips gebruik zoals beschreven door Jasper van KPN krijg ik een foutmelding dat AirPlay al in gebruik is.

als ik die tips niet gebruik dan start de AirPlay niet. Het radartje blijft draaien totdat het stopt

als ik de TV+ app start op mijn iPhone  en dan op het streamen icoontje klik, daarna op AirPlay en dan op de Apple TV dan gaat dat radartje dus draaien maar er wordt niet gestreamd maar krijg geen foutmelding.

zoals gezegd de TV+ app op mijn iPad heeft nog niet de update gekregen van vorige week en het streamen vanaf mij iPad werkt dus wel.

streamen vanuit andere Apps op mijn iPhone zoals Netflix, YouTube, Pathé Thuis etc werk wel allemaal.

als ik vanuit het bedieningscherm op mijn iPhone kies voor Synchrone dat streamt mijn telefoon wel naar de TV maar als ik dan de TV+ app start dan blijft de play knop en de transportbalk en andere dingen in beeld op mijn TV evenals als de tekst dat het programma wordt afgespeeld via AirPlay.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor deze duidelijke omschrijving ​@Rudoin!

Zou je de app voor de volledigheid nog van je iPhone willen verwijderen, en daarna opnieuw installeren? Er is een kans dat het daarna wel lukt via de workaround dus dit is nog wel even het proberen waard.

• Deelnemer
  • May 2, 2025

Goedemorgen,

de app opnieuw installeren met de workaround van de pincode heeft inderdaad gewerkt.

bedankt voor de hulp

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel fijn dat het nu toch gelukt is ​@Rudoin, bedankt dat je het nog even laat weten! 😊

Jasper van KPN
Moderator

De app gaat vanaf vandaag naar versie 08.68.01. In deze versie zijn achter de schermen prestatieverbeteringen toegepast. Ik voeg het ook toe aan het startbericht en pas het versienummer aan.

• Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Ik heb nog steeds, ondanks de workaround hierboven problemen met airplay naar mijn televisie.

Hij blijft maar zoeken IOS is 18.4.1. en de laatste update van de Kpn App geïnstalleerd.

Zoals hierboven verwijdert en opnieuw geïnstalleerd heeft geen resultaat gehad.

Zijn er nog andere dingen die ik proberen of moet ik gewoon wachten tot er een nieuwe update van de KPN app komt?  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als de workaround het voor jou niet oplost ​@robdh , zou je dan een eigen topic willen aanmaken? Dan denken we daar even mee!

• Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Hoi zie net dat het toch een apple probleem lijkt te zijn. Ik wacht het dus nog even af dank voor het meedenken

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • May 8, 2025

Even een kleine vraag. Komt de optie dat als je de telefoon naar de liggende stand draait dat je dan volledig beeld krijgt weer terug?

Dit zat volgens mij wel in de oude app. In de vernieuwde app niet. Nu moet je altijd op het 4 pijltjes icoon klikken helemaal rechts.

Dit mis ik wel een beetje. Misschien dat dit meegenomen kan worden.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat durf ik zo niet te zeggen, ​@Sebas14. Houd daarvoor vooral de Product Updates in de gaten.

ErJM
Topper
  • Topper
  • May 10, 2025

De melding "Wordt afgespeeld op AirPlay" geeft aan dat de TV uitzending nu via AirPlay wordt gestreamd naar een ander apparaat, zoals een smart-tv of Apple TV. Zolang dat actief is, blijft de melding in beeld.

Hoe krijg ik deze tekst uit mijn beeld? “ wordt afgespeeld op AirPlay “

Mvgr Erik

ErJM
Topper
  • Topper
  • May 10, 2025

ErJM
Topper
  • Topper
  • May 10, 2025

• Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Het streamen naar Apple TV werkt niet, ook niet met de tips zoals hierboven omschreven. 

op mijn iPad staat de nieuwste versie van de KPN TV+ app nog niet en daarmee kan ik wel naar Apple TV streamen. Dus ik heb de automatische App updates maar even uitgezet zodat ik voorlopig nog kan streamen naar de Apple TV.

het wordt denk ik ook wel een keertje tijd dat KPN gewoon een app ontwikkelt voor de Apple TV 

IOS 18,5 installeren en het werkt weer

• Deelnemer
  • May 13, 2025

Met een update naar iOS 18.5, laatste KPN app en een update van de LG tv lijkt het weer te werken met de airplay stand ‘code alleen de eerste keer’.