Skip to main content

Update 08.70.01: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • May 23, 2025
  • 15 reacties
  • 718 keer bekeken
Update 08.70.01: TV+ App voor Smart TV voor Android
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ Smart TV App [Android TV] Update mei #2 2025

KPN Smart TV+ App 08.70.01

Wat zit er in?

• Switchen tussen taal werkt nu goed
    Het schakelen tussen Nederlands en Engels in de app gaat nu direct
  • Knop om vanaf begin te starten verwijderd bij toekomstige programma’s
    De knop "Vanaf begin kijken" wordt niet meer getoond bij programma’s die nog niet zijn begonnen. Zo blijft alles logisch en overzichtelijk
  • Het inloggen in de app is verbeterd
    Het inloggen moet nu soepeler gaan, waardoor je minder vaak een melding krijgt dat het niet lukt
  • Het ophalen van gidsgegevens is verbeterd 

Update 27-5

• De app krijgt een kleine hotfix, waarbij een refreshknop is toegevoegd. Op de startpagina en in de gids kon je de melding 'kan de pagina niet laden' krijgen, dat wordt hiermee opgelost. Het versienummer blijft 08.70.01. Deze versie wordt gefaseerd beschikbaar voor iedereen.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.70.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

15 reacties

• Topper
  • May 23, 2025

Is deze update ook voor tlc tv dat de app weer werkt ?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Goedemorgen ​@Pikkie!

Goede vraag! Op dit moment is er nog geen specifieke fix uitgebracht voor TCL-tv’s. We zijn wel op de achtergrond bezig met onderzoek, want we weten dat het probleem speelt en het heeft zeker onze aandacht! 

Helaas is de oorzaak niet meteen duidelijk, dus het kost meer tijd om dit goed uit te zoeken en op te lossen. Zodra er een update beschikbaar is die dit mogelijk verhelpt, laten we dat uiteraard weten.

Excuses voor het ongemak!

• Deelnemer
  • May 23, 2025

Ik begin me toch af te vragen of KPN wel helemaal transparant is mbt de TCL issues. Zo veel streaming apps beschikbaar, en alles werkt prima op mijn TCL TV.

Al die streaming apps werken trouwens ook prima op 100-en andere merken en type TV’s..

Enkel de KPN TV+ app icm TCL is drama..

Is het niet méér dan alleen zoeken naar een “technisch probleem” in de software?? Licenties of enige andere commerciële hobbel??

Erwin van KPN
Moderator

Ik begin me toch af te vragen of KPN wel helemaal transparant is mbt de TCL issues. Zo veel streaming apps beschikbaar, en alles werkt prima op mijn TCL TV.

Al die streaming apps werken trouwens ook prima op 100-en andere merken en type TV’s..

Enkel de KPN TV+ app icm TCL is drama..

Is het niet méér dan alleen zoeken naar een “technisch probleem” in de software?? Licenties of enige andere commerciële hobbel??

geen idee, Patje. Daar kunnen we over speculeren tot het donker wordt maar KPN brengt dat soort informatie (los van of het méér is dan alleen technisch) sowieso niet naar buiten.  Weet alleen dat we ons best doen om het op te lossen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Waarom werken de opnames van BBC NL in deze publieke versie niet???

In de Beta 8.70 wel en in m'n ouwe Samsung app werken die opnames nu ook.

Maar in de slaapkamer staat Google-TV en kan ik ze nog niet kijken.

Foutje?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, wat gebeurt er als je ze wilt kijken ​@PeterG? Krijg je een foutmelding te zien of wordt er aangegeven dat ze niet beschikbaar zijn?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Hoi Sanne 

Opnames BBC NL 

In de publieke Android-TV app (08.70) staat alleen op ontvanger te kijken. 

In de Bèta van 08.70 wel gewoon te kijken. Sinds 08.70.

Zelfs in de oude Samsung app nu ook gewoon te kijken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 24, 2025

Ik heb eens verder zitten zoeken, en de goedkopere TCL televisies hebben vaak een Realtek processor in het smart gedeelte zitten. De duurdere modellen hebben een Mediatek processor.

Mediatek vind je ook in veel budget en midrange telefoons terug. Realtek vind je nauwelijks in telefoons terug, wel in netwerkapparatuur zoals routers en NASsen.

Ik vermoed dat daar een mogelijke oorzaak ligt van de problemen met TCL, en dat zal lastig te fixen zijn…

Google TV wordt bijna altijd op Mediatek en Snapdragon gebruikt, en die zijn dus altijd 100% compatibel met Android. Realtek wordt zo weinig gebruikt dat het commercieel niet interessant is om dat 100% werkend te krijgen.

Een fix zal dus door de app-bouwer zelf uitgebracht moeten worden, en dat kost tijd. Helaas...

In andere merken televisies ben ik totnogtoe geen Realtek processoren tegengekomen, wel Mediatek en Snapdragon. Die laatste is zo’n beetje de top in mobiele processoren en vind je in veel toptelefoons terug.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Het maakt niet uit, welke chipset de TV heeft, de App krijgt normaliter ook niet te zien maar wordt op OS kern afgehandeld. Het is wel verschil tussen processor families, je hebt ARMv7 (32-bit), ARMv8 (64-bit maar alleen 32-bit ondersteuning), ARMv8 (64-bit only) en ARMv9 (64-bit only) en hier heeft de KPN ontwikkelaar waarschijnlijk een fout gemaakt om voor alle processor families eenzelfde versie te maken. 

• Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Heel fijn deze nieuwe versie, alleen de LG content store heeft alleen de ‘oude versie’ beschikbaar om te downloaden. De TV zelf is helemaal bij qua updates. Nu elke keer bij opstart van TV app een zwart scherm. Gaat dit nog worden opgelost? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Wat staat er bovenaan in de titel van dit topic ​@Lspanjer ? Android-TV. De LG werkt met WebOS. Daar is nog de oude beschikbaar. Die werkt overigens prima!! Jehoeft er helemaal niet rouwig om te zijn dat het nog de oude is. De nieuwe heeft nog wat issues namelijk.

Er gaat binnenkort getest worden met de Tizen app voor Samsung. Dat duurt een maand of 3 meestal. Daarna gaat die openbaar. 

Een maand of 2 daarna zal een topic komen om in te schrijven voor de testfase van de WebOS app.

Rome is ook niet op een dag gebouwd.

• Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Peter, bedankt voor je reactie. Scherp dat je dit benoemd.

Ik had deze melding bewust gedaan, omdat ik  sinds een week dagelijks dezelfde hick-up ervaar als gebruikers begin dit jaar bij de laatste software update (niet wetende of dit specifiek Android en/of webOS is), namelijk elke keer een zwart scherm bij opstart van app en het telkens opnieuw moeten downloaden van de app bij gebruik. Maw een hint dat bepaalde hick-ups nu ook bij oudere versie spelen 

• Nieuwkomer
  • May 27, 2025

Is deze update ook voor tlc tv dat de app weer werkt ?

Goedemorgen ​@Pikkie!

Goede vraag! Op dit moment is er nog geen specifieke fix uitgebracht voor TCL-tv’s. We zijn wel op de achtergrond bezig met onderzoek, want we weten dat het probleem speelt en het heeft zeker onze aandacht! 

Helaas is de oorzaak niet meteen duidelijk, dus het kost meer tijd om dit goed uit te zoeken en op te lossen. Zodra er een update beschikbaar is die dit mogelijk verhelpt, laten we dat uiteraard weten.

Excuses voor het ongemak!

Ik heb een sharp Google tv en de app werkt niet, start niet eens op en wordt er gelijk uitgegooid. Heb de laatste update gedaan maar alles nog hetzelfde, baal als een stekker 😩

Jasper van KPN
Moderator

De app krijgt een kleine hotfix, waarbij een refreshknop is toegevoegd. Op de startpagina en in de gids kon je de melding 'kan de pagina niet laden' krijgen, dat wordt hiermee opgelost. Het versienummer blijft 08.70.01. Deze versie wordt gefaseerd beschikbaar voor iedereen.

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

opgelost met de fix v 27-5 de aanvulling op de updates