Skip to main content
Update

Update 08.73.01: TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • July 2, 2025
  • 13 reacties
  • 370 keer bekeken
Update 08.73.01: TV+ App voor smartphones en tablets
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update juli #1 2025

KPN TV+ App 08.73.01

Wat zit er in?

• Verbeterde Chromecast-verbinding
    Verbinden met je Chromecast gaat nu sneller en stabieler

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

13 reacties

Update  08.73.01 heb ik sinds een dag en alles is nog steeds hetzelfde.  De gids is nog steeds grijs en de chromecast zou verbeterd moeten zijn. Er is niets veranderd chromecast werkt wel met netflix maar  als ik tv wil kijken hapert deze nog steeds.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de terugkoppeling ​@Dushy-britt, jammer dat deze update dan voor jou nog geen verbetering heeft gebracht. Andere apps casten dus wel stabiel en alleen de tv app geeft nog steeds specifiek problemen op dit moment?

@Remco van KPN Ik heb alleen maar netflix en die doet het als vanouds. Misschien omdat deze 2e tv geen smart tv is?

• July 5, 2025

@Remco van KPN Ik heb alleen maar netflix en die doet het als vanouds. Misschien omdat deze 2e tv geen smart tv is?

Dat mag voor het casten naar/via een Chromecast niets uitmaken. De oorspronkelijke Chromecast is juist bedoeld om een domme TV Smart te maken.

De KPN app maakt via de Chromecast verbinding met het achterliggende systeem. Mogelijk dat het model Chromecast nog meespeelt.

• Topper
  • July 5, 2025

weer een update waar blinde en slechtzienden gebruikers helemaal niks aan hebben. dit is nu al de zoveelste keer dat ik het ga aangeven. de app is NIET GOED TOEGANKELIJK voor deze doelgroep. zowel bij talkback als voice over hoor ik nog steeds afbeelding haal dit er nou toch eens uit en maak hem toegankelijk. er is een wet die dit verplicht aan alle bedrijven om alles toegankelijk te maken zo dat ook mensen die blind of slechtziend zijn normaal met een app kunnen werken. iedere keer als er wordt genavigeerd in de app hoor ik: nu op tv afbeelding of afspelen afbeelding dit is niet hoe toegankelijkheid moet zijn. ik blijf dit niet aangeven. neem eens contact op met babbage die veel aanpassingen voor kpn doet. om mensen zoals mij bij jullie ook te laten werken. dan weten jullie wat toegankelijkheid is. hopelijk wordt het nu eindelijk eens opgepakt in een volgende update want dit is echt drama op deze manier. en een hele grote ergenis voor veel blinden en slechtzienden mensen.

@Remco van KPN ​@Rowi. de gids is nu weer normaal. Casten via Iphone gaat ook weer, maar via Ipad krijg ik in rood te zien castbewerking mislukt. Maar goed ik kan op mijn 2e tv dus weer kijken. Ik heb de witte chromecast met afstandsbediening. Bedankt voor de reacties.

• July 6, 2025

@Remco van KPN ​@Rowi. de gids is nu weer normaal. Casten via Iphone gaat ook weer, maar via Ipad krijg ik in rood te zien castbewerking mislukt. Maar goed ik kan op mijn 2e tv dus weer kijken. Ik heb de witte chromecast met afstandsbediening. Bedankt voor de reacties.

Daar kan de KPN app op worden geïnstalleerd dan hoef je niet te casten.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

weer een update waar blinde en slechtzienden gebruikers helemaal niks aan hebben. dit is nu al de zoveelste keer dat ik het ga aangeven. de app is NIET GOED TOEGANKELIJK voor deze doelgroep. zowel bij talkback als voice over hoor ik nog steeds afbeelding haal dit er nou toch eens uit en maak hem toegankelijk. er is een wet die dit verplicht aan alle bedrijven om alles toegankelijk te maken zo dat ook mensen die blind of slechtziend zijn normaal met een app kunnen werken. iedere keer als er wordt genavigeerd in de app hoor ik: nu op tv afbeelding of afspelen afbeelding dit is niet hoe toegankelijkheid moet zijn. ik blijf dit niet aangeven. neem eens contact op met babbage die veel aanpassingen voor kpn doet. om mensen zoals mij bij jullie ook te laten werken. dan weten jullie wat toegankelijkheid is. hopelijk wordt het nu eindelijk eens opgepakt in een volgende update want dit is echt drama op deze manier. en een hele grote ergenis voor veel blinden en slechtzienden mensen.

We snappen dat dit vervelend is voor blinde en slechtziende gebruikers ​@Bob Bernard, en hebben jouw opmerkingen en verzoeken (ook die onder de andere product updates) doorgegeven aan de ontwikkelaars. Ik merk dat je de product updates op de voet volgt, dus als er iets aangepast zal worden, zal je dat direct lezen!
Ik wil je verder wijzen op het volgende artikel over digitale toegankelijkheid en hoe KPN daar mee bezig is 🙂

• Topper
  • July 6, 2025

dank voor je reactie ​@Maja van KPN hopelijk wordt het nu eindelijk mee genomen. zou graag wel de functies dan willen testen om nog sneller feedback te kunnen geven. zou echt handig zijn. en toch mijn advies om ook contact te zoeken met babbage om zo nog meer inzicht te krijgen. zo kunnen jullie de producten en diensten nog beter maken. website: babbage.com

@Rowi. De app is al heel lang geïnstalleerd op mijn ipad, ik heb altijd kunnen casten. Dus ik weet niet wat er mis is. Tuurlijk kan ik op mijn ipad kijken, maar ik cast liever naar mijn 2e tv. Is tenslotte een groter beeld.

bedankt voor je reacties.

• July 6, 2025

@Rowi. De app is al heel lang geïnstalleerd op mijn ipad, ik heb altijd kunnen casten. Dus ik weet niet wat er mis is. Tuurlijk kan ik op mijn ipad kijken, maar ik cast liever naar mijn 2e tv. Is tenslotte een groter beeld.

bedankt voor je reacties.

Ik bedoelde dat je de app direct op jouw model Chromecast (de ovale?) kan installeren. Dan hoef je niet te casten.

@Rowi.  Ik wist niet eens dat dat kon. Maar geprobeerd en het werkt dus nog maals dank.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2025

We kunnen weer updaten. 8.74.02 is uit.