Skip to main content
Beantwoord

30 seconden verder met app werkt niet: verspringt een paar minuten

• January 28, 2026
  • 9 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wanneer ik tijdens het streamen van een opname naar een chromecast op mijn iPhone op de knop 30 s klik, springt het beeld 2 tot 5 min verder. Dat is reuze onhandig. 

Beste antwoord door PeterG

Je kunt de app in een chromecast zo'n 5 weken buiten de deur gebruiken. Daarna logt ie uit en kun je alleen op je eigen adres weer inloggen. De chromecast dongel kan daar dus niet blijven. 

9 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@hansvantilburg. Dat klinkt inderdaad vervelend! Om te kijken of dit een probleem van de app of van de Chromecast is, kun je testen of het ook gebeurt op een ander apparaat (bijvoorbeeld een iPad of een ander toestel) en wanneer je niet naar de Chromecast cast, dus rechtstreeks op je iPhone kijkt?

Bedankt voor je feedback!

Forum|alt.badge.img

Gebeurt alleen bij streamen vanaf iPhone naar chromecast. Vooruitspoelen op iPhone zelf werkt correct.

Forum|alt.badge.img

Gisteravond hebben we moeten concluderen dat streamen van een opname vanaf de iPhone naar een oudere Chromecast (3 jaar?) ondoenlijk is. De weergave op de telefoon en die via de chromecast lopen niet synchroon: vooruitspoelen gaat in stukken van 5 of tien minuten. Als ik ontkoppel en op de iPhone over de reclame op bbc nl heen spel en daarna de chromecast weer koppel … springt de opname naar het einde op de tv. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Is dat een zwarte chromecast?

Hoewel het niet uit zal maken hoe oud en chromecast is.

Forum|alt.badge.img

Ja

Forum|alt.badge.img

Zo’n ronde met ook een usb stekker 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Die mini usb is alleen voor de stroomvoorziening. Het zal dus een chromecast v2 of v3 zijn.

Gebruik je dit thuis? En dagelijks?

Dan kan je beter een moderne chromecast kopen waarmee je feitelijk helemaal niet hoeft te casten. Daarop kun je de app downloaden. 

Bijvoorbeeld deze.

Meer keuze.

Forum|alt.badge.img

Dank voor je suggestie. De toepassing zou zijn dat ik bij mij via kpn opneem en dan hetzij via kpn de opname bekijk. Of bij mijn vriendin, met ziggo, mijn opname bekijk. Zou dat met jouw eerste suggestie kunnen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 10, 2026

Je kunt de app in een chromecast zo'n 5 weken buiten de deur gebruiken. Daarna logt ie uit en kun je alleen op je eigen adres weer inloggen. De chromecast dongel kan daar dus niet blijven.