Skip to main content

Hallo,

Sinds iets meer dan een week heb ik een KPN glasvezel abonnement en ben er niet over te spreken.

 

Ik zal het niet hebben over het bestelproces, want dat is een heel verhaal ansich, maar hierbij een greep uit de issues die ik heb sinds installatie:

  • Het is niet mogelijk om een aparte SSID in te stellen voor 2.4ghz wifi, tenzij je een extra wifi instelt, maar wanneer je de stroom van je modem haalt ben je die instellingen weer kwijt. Heb mijn action smart leds dus maar ingeruild voor duurdere lampen.
  • De download snelheid is prima, de uploadsnelheid is erg variabel.
  • Maar het grootste probleem zit hem in tv kijken. Pas nadat alles geïnstalleerd was werd mij duidelijk dat het terugkijken van sommige zenders alleen via het tv-kastje mogelijk is en niet via de app/ web. Terwijl dat niet gecommuniceerd is op deze site. Mijn voornaamste reden om over te stappen: KPN heeft een app voor mijn LG tv, dus ik hoefde dat irritante kastje met extra afstandbediening niet te gebruiken. Tenminste dat dacht ik.
  • Maar het meest irritante: Foutcode 3016 die continu verschijnt bij het kijken via tv.kpn.com. Gisteren een voetbal wedstrijd proberen te kijken op de pc. Binnen 12 minuten stopt het programma er 7x mee. Daarna werkte het zowaar 10 minuten, om vervolgens weer te stoppen met foutcode 3016. Mateloos irritant en het bederft het plezier dat ik verwacht bij het gebruik van KPN en waar ik ook voor betaal.
    (Firefox, Edge, Chrome geprobeerd. Cookies verwijderd. Probleem blijft bestaan.)
De bewuste foutcode.

Ik probeer zo objectief mogelijk te blijven, dus laat ik een groot compliment maken aan de monteur die alles heeft aangesloten. Ze was keurig om tijd, gezellige gesprekken mee gevoerd en heeft alles netjes aangesloten en uitgelegd.

Hopelijk kan iemand helpen bij het oplossen van de foutcode 3016. Tijdens het typen van dit stuk is het 5x - herstel 6x, nope 7x (pff 😎 -voorgekomen dat mijn programma op het andere scherm er mee stopt.

 

Mvg Wouter

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste @Wouter_v, welkom! Wat jammer dat je meteen zoveel verbeterpunten hebt! Fijn dat je zo tevreden bent met de installatie van de monteur, leuk dat je ook de moeite neemt om dit te benoemen. Ik zal je punten één voor een bij langslopen:

 

 

  • Het is niet mogelijk om een aparte SSID in te stellen voor 2.4ghz wifi, tenzij je een extra wifi instelt, maar wanneer je de stroom van je modem haalt ben je die instellingen weer kwijt. Heb mijn action smart leds dus maar ingeruild voor duurdere lampen.

Dit klopt! Maar het zal ook niet heel vaak voorkomen dat je je modem stroomloos maakt, denk ik? Het signaal is in ieder geval intern bekend.

 

  • De download snelheid is prima, de uploadsnelheid is erg variabel.

 

Wat merk je bij de uploadsnelheid? Binnen welke range fluctueert dit? En is dit alleen via wifi zo of ook bekabeld?

 

  • Maar het grootste probleem zit hem in tv kijken. Pas nadat alles geïnstalleerd was werd mij duidelijk dat het terugkijken van sommige zenders alleen via het tv-kastje mogelijk is en niet via de app/ web. Terwijl dat niet gecommuniceerd is op deze site. Mijn voornaamste reden om over te stappen: KPN heeft een app voor mijn LG tv, dus ik hoefde dat irritante kastje met extra afstandbediening niet te gebruiken. Tenminste dat dacht ik.

Ook hier heb je gelijk. Ik zal intern het signaal doorgeven om te kijken naar de communicatie hieromtrent! Bedankt daarvoor.

 

 

  • Maar het meest irritante: Foutcode 3016 die continu verschijnt bij het kijken via tv.kpn.com. Gisteren een voetbal wedstrijd proberen te kijken op de pc. Binnen 12 minuten stopt het programma er 7x mee. Daarna werkte het zowaar 10 minuten, om vervolgens weer te stoppen met foutcode 3016. Mateloos irritant en het bederft het plezier dat ik verwacht bij het gebruik van KPN en waar ik ook voor betaal.
    (Firefox, Edge, Chrome geprobeerd. Cookies verwijderd. Probleem blijft bestaan.)

We krijgen hier de afgelopen dagen meerdere melden over en zijn dit aan het uitzoeken. Je kijkt dit dan gewoon door op Chrome o.i.d. naar tv.kpn.com te gaan, in te loggen en iets aan te klikken? En dat is op een pc, dus? En is dit bekabeld of via wifi? Heb je de pc ook nog aangesloten op een ander scherm o.i.d.? 


@Wouter_v , je hebt het over een irritant kastje, maar dat kastje (KPN tv decoder) geeft een veel en veel mooier beeld dan de app op de tv.

En omdat je glasvezel hebt, heb je op dat kastje ook de kanalen 661 -670, dat zijn de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 Mb/s en dat beeld is echt super goed.

 

Mijn snelheid is heel erg stabiel, ik heb 200/200

Download meet ik altijd 204 en upload meet ik altijd 214.

 

En wat betreft kijken via KPN via internet, dat doe ik om die reden niet.

Het is erg jammer dat de KPN app voor Windows 10 (ik heb nu 11) er niet meer is, die was veel stabieler.

Maar zowel de app op de tv als via internet is de stream bij HD ongeveer 5 Mb/s

De stream op de KPN tv decoder van de HD kanalen is ongeveer 7,1 Mb/s

En zoals ik al melde op 661 - 670 de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 Mb/s


Beste @Marcia_ 

Dank voor je antwoorden.

Gisteren was er blijkbaar een storing bij KPN dus ik had helemaal geen internet. Overigens fijn dat daar helder over wordt gecommuniceerd middels een sms.

 

Beste @Wouter_v, welkom! Wat jammer dat je meteen zoveel verbeterpunten hebt! Fijn dat je zo tevreden bent met de installatie van de monteur, leuk dat je ook de moeite neemt om dit te benoemen. Ik zal je punten één voor een bij langslopen:

 

 

  • Het is niet mogelijk om een aparte SSID in te stellen voor 2.4ghz wifi, tenzij je een extra wifi instelt, maar wanneer je de stroom van je modem haalt ben je die instellingen weer kwijt. Heb mijn action smart leds dus maar ingeruild voor duurdere lampen.

Dit klopt! Maar het zal ook niet heel vaak voorkomen dat je je modem stroomloos maakt, denk ik? Het signaal is in ieder geval intern bekend.

Dat is inderdaad waar. Ik heb het modem 1 keer gereset nadat de uploadsnelheid erg laag was. Het lukte me daarna ook niet meer in te loggen in het modem. Waarschijnlijk is het wachtwoord ook gereset. Ik ga dit nog eens proberen binnenkort.

 

Wat merk je bij de uploadsnelheid? Binnen welke range fluctueert dit? En is dit alleen via wifi zo of ook bekabeld?

 

De uploadsnelheid fluctueerde tussen de 3mb en 150mb. Gisteren en vanmorgen nogmaals getest, beiden keren ruim boven de 100 mb, dus het lijkt erop dat het tijdelijk was, of dat er een upload aan mijn zijde speelde die de snelheid beïnvloedde. Beiden tests waren via wifi.

 

Ook hier heb je gelijk. Ik zal intern het signaal doorgeven om te kijken naar de communicatie hieromtrent! Bedankt daarvoor.

Dank voor het antwoord.

We krijgen hier de afgelopen dagen meerdere melden over en zijn dit aan het uitzoeken. Je kijkt dit dan gewoon door op Chrome o.i.d. naar tv.kpn.com te gaan, in te loggen en iets aan te klikken? En dat is op een pc, dus? En is dit bekabeld of via wifi? Heb je de pc ook nog aangesloten op een ander scherm o.i.d.? 

Zoals aangegeven had ik gisteren helemaal geen internet, maar nadat de storing was opgelost rond 20.00 uur kon ik probleemloos tv kijken via de browser. Ik ga dan inderdaad naar tv.kpn.com en log in om vervolgens een programma te bekijken. Dit is via wifi. Mijn pc heeft inderdaad meerdere schermen waarbij ik via 1 scherm tv kijk en op de andere schermen aan het werk ben, een game speel of aan het webbrowsen ben o.i.d.

 

Het lijkt erop dat de kinderziektes eruit zijn, mocht er nog iets voorvallen dan zal ik het topic updaten.

Met vriendelijke groet,

Wouter


@Wouter_v , je hebt het over een irritant kastje, maar dat kastje (KPN tv decoder) geeft een veel en veel mooier beeld dan de app op de tv.

En omdat je glasvezel hebt, heb je op dat kastje ook de kanalen 661 -670, dat zijn de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 Mb/s en dat beeld is echt super goed.

 

Mijn snelheid is heel erg stabiel, ik heb 200/200

Download meet ik altijd 204 en upload meet ik altijd 214.

 

En wat betreft kijken via KPN via internet, dat doe ik om die reden niet.

Het is erg jammer dat de KPN app voor Windows 10 (ik heb nu 11) er niet meer is, die was veel stabieler.

Maar zowel de app op de tv als via internet is de stream bij HD ongeveer 5 Mb/s

De stream op de KPN tv decoder van de HD kanalen is ongeveer 7,1 Mb/s

En zoals ik al melde op 661 - 670 de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 Mb/s

Hi Jaap,

Je hebt ongetwijfeld gelijk dat het via het kastje betere kwaliteit is. Dat is ook een van de redenen dat ik hem uiteindelijk toch maar heb aangesloten, naast het feit dat er dus meer content op beschikbaar is,

Daarnaast kijk ik dus in twee situaties tv: Sporadisch in de woonkamer op een grote flatscreen waarbij ik de decoder dus gebruik, maar veel vaker met een half oog achter de pc terwijl ik ook andere dingen aan het doen ben. In die laatste situatie is beeldkwaliteit van 5 mb/s eigenlijk wel voldoende, zolang het maar niet steeds stopt met een foutcode.

Dank voor het meedenken!

Groet Wouter

 


@Wouter_v je mag Joop tegen Jaap zeggen.:wink:

Wat ik aangaf, waren ook bedoelt als tips, maar dat had je al begrepen. 


Ha @Wouter_v, bij een reset wordt inderdaad ook het wachtwoord teruggezet. Fijn om te lezen dat voor nu alles opgelost lijkt! Mocht dat toch niet zo zijn, weet je ons te vinden.