Skip to main content
Beantwoord

Abonnement bij Netflix omzetten naar Netflix via KPN

  • 30 July 2024
  • 18 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij gaan ook over van “zelf” netflix, naar netflix via KPN.

de man in de winkel zei echter dat ik zelf mijn netflix abonnement op moest zeggen, en dan activeren via KPN op een of andere manier met mijn eigen netflix account ofzo?

Hij vertelde ook niet dat ik een mail zou krijgen ofzo?!

gisteren is ons vernieuwde KPN abonnement ingegaan, maar heb nog niets over kunnen zetten (netflix of de nieuwe ontvangers plaatsen)

hoe zit het nu op dit moment?!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wij gaan ook over van “zelf” netflix, naar netflix via KPN.

de man in de winkel zei echter dat ik zelf mijn netflix abonnement op moest zeggen, en dan activeren via KPN op een of andere manier met mijn eigen netflix account ofzo?

Hij vertelde ook niet dat ik een mail zou krijgen ofzo?!

gisteren is ons vernieuwde KPN abonnement ingegaan, maar heb nog niets over kunnen zetten (netflix of de nieuwe ontvangers plaatsen)

hoe zit het nu op dit moment?!

Waarom zou je dat willen @BadBert ???


Waarom zou je dat willen @BadBert ???

omdat ik dan 5 euro korting krijg op mijn netflix prijs per maand met de combivoordelen die wij hebben :)


Waarom zou je dat willen @BadBert ???

omdat ik dan 5 euro korting krijg op mijn netflix prijs per maand met de combivoordelen die wij hebben :)

 

Dat klopt, als je mobiel en internet van KPN hebt, kan je op 1 streamingdienst € 5,-- per maand korting krijgen.

 

Wat je moet doen is:

Zeg je abonnement bij Netflix op (dat moet je inderdaad zelf doen)

Kijk wat de einddatum is.

Als het abonnement gestopt is, ga je naar de KPN site om een abonnement op Netflix via KPN te nemen.  (klik op de link en scrol naar beneden en klik op het abonnement wat je wilt hebben)

(zorg er eerst wel voor de je alle gegevens in MIJNKPN hebt ingevuld (Mobiel en internet abonnement)

Daarna krijg je een mail, maar je kan ook via deze link activeren (wacht wel even op de bevestigingsmail, om zeker te weten dat het is ingegaan)

Volg de stappen.

Je kan je “oude” mailadres (gebruikersnaam) en wachtwoord gebruiken die je bij Netflix al had. Dan heb je ook je complete geschiedenis die je bij Netflix had opgebouwd. 


thanks @joop2011 !

we hebben bij onze verlening al netflix besteld (iig, dat heeft de persoon in de winkel aangevinkt), moet ik dan nog jouw 2e stap doen? (abonnement nemen op netflix via KPN)


thanks @joop2011 !

we hebben bij onze verlening al Netflix besteld (iig, dat heeft de persoon in de winkel aangevinkt), moet ik dan nog jouw 2e stap doen? (abonnement nemen op Netflix via KPN)

 

Kijk in MIJNKPN of Netflix actief is via KPN.

Opzeggen via Netflix moet je zo wie zo zelf doen.

Maar activeren kan je het beste doen, als het abonnement bij Netflix gestopt is, anders kan je de gebruikersnaam (mail adres) en wachtwoord die je nu bij Netflix hebt niet gebruiken. En ik ga ervan uit dat je je geschiedenis graag wilt behouden.

 

Het is niet handig dat zij / hij in de winkel (als het actief is) al heeft aangezet.

Want je huidige Netflix loopt zeker nog een maand na opzeggen door.

Kans dat je nu voor 1 maand dubbel betaald is hierdoor aanwezig. 


@joop2011 de man in de winkel zei dat we pas voor netflix gaan betalen via KPN als we hem activeren via KPN, dus dat ZOU goed moeten gaan.

 

bedankt voor de info!!


Hoi @BadBert, welkom! Joop heeft allerlei nuttige informatie gegeven, dank daarvoor! Ik zet even op een rijtje voor je wat de bedoeling is

  • Als Netflix bij ons is toegevoegd aan je abonnement, dan heb je een mail gekregen met daarin een link om te activeren. Die mail heet iets als ‘informatie over je abonnement’ of ‘informatie over je wijziging’. Je kunt de activatiepagina ook bereiken via deze link: activatiepagina
  •  Op de activatiepagina log je eerst in met je KPN ID
  • Daarna log je in met je bestaande Netflix account. Netflix bij ons wordt dan geactiveerd, en wij zetten het abonnement bij Netflix zelf voor je op.

 

Meer info lees je ook hier:

 


Hoi @BadBert, welkom! Joop heeft allerlei nuttige informatie gegeven, dank daarvoor! Ik zet even op een rijtje voor je wat de bedoeling is

  • Als Netflix bij ons is toegevoegd aan je abonnement, dan heb je een mail gekregen met daarin een link om te activeren. Die mail heet iets als ‘informatie over je abonnement’. Je kunt de activatiepagina ook bereiken via deze link: activatiepagina
  •  Op de activatiepagina log je eerst in met je KPN ID
  • Daarna log je in met je bestaande Netflix account. Netflix bij ons wordt dan geactiveerd, en wij zetten het abonnement bij Netflix zelf voor je op.

 

Meer info lees je ook hier:

 

Okdan @Erik van KPN , en wat als ik nu dus netflix (zoals mij in eerdere posts verteld is) zelf al opgezegd heb? Want dat heb ik nu dus gedaan….

Ik heb geen mail van KPN gekregen om netflix te activeren overigens.
In mijn bevestigingsmail staat wel dat ik netflix via KPN heb aangevraagd, en dat er nog een mail volgt hierover zodra mijn nieuwe abonnement in is gegaan.
Maar mijn nieuwe abonnement is maandag ingegaan.

Moet ik eerst de nieuwe ontvangers activeren? (want daar heb ik nog geen tijd voor gehad)


Okdan @Erik van KPN , en wat als ik nu dus netflix (zoals mij in eerdere posts verteld is) zelf al opgezegd heb? Want dat heb ik nu dus gedaan….

  Dat is ook niet erg, het had niet gehoeven, maar het is ook geen probleem 😊 Het enige waar je dan even rekening mee moet houden is de datum waarop jouw losse Netflix stopt. Zodra die datum bereikt is kun je het Netflix account dat je al had weer opnieuw activeren, maar dan via ons. 

 

Ik heb geen mail van KPN gekregen om netflix te activeren overigens.
In mijn bevestigingsmail staat wel dat ik netflix via KPN heb aangevraagd, en dat er nog een mail volgt hierover zodra mijn nieuwe abonnement in is gegaan.

De mail met de activatielink heet, in jouw geval, ‘Je bestelling is klaar’. Er staat niet expliciet Netflix in de titel. Dus het kan zijn dat je hem misschien over het hoofd hebt gezien. Maar je kunt ook rechtstreeks via deze link naar de activatiepagina gaan. Als je daar inlogt met je KPN ID zie je de Netflix knop staan.

 

Maar mijn nieuwe abonnement is maandag ingegaan.
Moet ik eerst de nieuwe ontvangers activeren? (want daar heb ik nog geen tijd voor gehad)

Activeren van je nieuwe ontvangers staat er verder los van 😊


@Erik van KPN top, dank je wel voor de info.

Even nog voor de duidelijkheid: ik moet dus echt wachten tot mijn netflix abo is afgelopen (niet meer werkt) en dan activeren via KPN?


@Erik van KPN zou je nog antwoord kunnen geven op mijn vraag? 


@Erik van KPN top, dank je wel voor de info.

Even nog voor de duidelijkheid: ik moet dus echt wachten tot mijn netflix abo is afgelopen (niet meer werkt) en dan activeren via KPN?

 

Als klant van KPN kan ik je ook het antwoord geven.

Dat klopt, anders betaal je dubbel en je kan het huidige wachtwoord en mail adres (gebruikersnaam) pas gebruiken nadat Netflix stopt.

En vooral dat laatste lijkt mij voor u het belangrijkste.


@joop2011 ok, want als ik het nog niet op had gezegd kon ik het dus via KPN doen, zij zouden het opzeggen

 

dus dan leek het me dat ze ook als het al opgezegd is, de einddatum doorkrijgen en vanaf dan de facturatie overnemen, maar dat is dus niet zo @Erik van KPN ?


KPN kan het niet opzeggen, omdat ze jouw account van Netflix niet hebben.

Je moet het echt zelf via Netflix opzeggen.


KPN kan het niet opzeggen, omdat ze jouw account van Netflix niet hebben.

Je moet het echt zelf via Netflix opzeggen.

Dat is niet wat @Erik van KPN zegt.

In mijn KPN geef ik namelijk de gegevens op van mijn account bij netflix, en dan hebben ze die gegevens dus wel. 


@Erik van KPN kan iemand van KPN nog even reageren?!?!

er is dus nog steeds onduidelijkheid!


@Erik van KPN top, dank je wel voor de info.

Even nog voor de duidelijkheid: ik moet dus echt wachten tot mijn netflix abo is afgelopen (niet meer werkt) en dan activeren via KPN?

Ja, klopt, @BadBert. Wacht tot je Netflix niet meer werkt. Ga dan naar de activatiepagina. Log in met je KPN ID, en druk op de knop om Netflix te activeren. Vul daar de gegevens van je oude Netflix abonnement in (e-mailadres en wachtwoord). Dan wordt dat account weer geheractiveerd, maar dan via ons. 

 

 

KPN kan het niet opzeggen, omdat ze jouw account van Netflix niet hebben.

Je moet het echt zelf via Netflix opzeggen.

Dat kunnen wij wel, @joop2011. Dat staat ook vermeld in ons Kennisbank artikel en bij de veelgestelde vragen op kpn.com/netflix.

Maar als je het zelf al opgezegd hebt, dan is het handiger om dan de opzegdatum af te wachten en daarna via ons te activeren.


Thanks @Erik van KPN ! Dan doe ik dat op die manier!


Reageer