Skip to main content

Kan iemand van de webcare helpen met het achterhalen van mijn KPN Service ID 1 en Het KPN Service ID 2?

Had net na 15 minuten wachttijd een collega aan de lijn, echter de verbinding werd verbroken en de gemmiddelde wachttijd is nu 20 minuten

Hallo @Krizz001 

 

Daar werd net ook al naar gevraagd, dat is voor Viaplay neem ik aan?

 

Waarschijnlijk probeer je het dan op de verkeerde manier te activeren, het zou zonder die Service ID moeten kunnen:

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren activeren:

  • via onze klantenservice
  • via de TV ontvanger (met de laatste versie van de software → versie HTML HTML4.138.202)
  • via MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en daarna volgt er nog een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

Het activeren van Viaplay kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren

  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan.
  • Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

 

Bron:

 


@GeSp 

dank, echter hier was ik al.

Ik ben dus momenteel niet thuis, vandaar dat ik ook de app wil activeren.

Dit kan via Viaplay, maar dan heb ik dus mijn KPN Service ID 1 en KPN Service ID 2 nodig.

Je collega was dit al aan het opzoeken toen de lijn eruit viel

 


@Krizz001

 

Ik ben niet van KPN maar een mede forumgebruiker, ik kan je daar niet aan helpen.

KS is nu ook gesloten dus ik denk dat je het dit weekend niet voor elkaar gaat krijgen of er moet toevallig nog een KPN medewerker op tijd reageren en die Service ID’s kunnen geven, meestal duurt het wel even voor ze aan topics toekomen.

 

Of heb je misschien Viaplay al een keer geactiveerd, dan zou je via de website van Viaplay via wachtwoord vergeten (na klikken op Aanmelden) weer toegang kunnen krijgen: https://viaplay.com/nl-nl

 


@GeSp 

helaas was het maar waar, tot dusver altijd de F1 gewoon thuis kunnen kijken, dus nooit de noodzaak gehad om de app te activeren.

Dan maar een plan B bedenken.

iig hartelijk dank voor het meedenken en nog een fijn weekend!


@Krizz001

Om thuis te kunnen kijken heb je Viaplay toch ooit moeten activeren en een account hebben aangemaakt bij Viaplay of kon je gelijk kijken via de TV ontvanger (uit de helppagina's van KPN is mij dat niet helemaal duidelijk)?

Met dat account kan je de apps gebruiken.

Je moet dan nog wel weten met welk emailadres je bij Viaplay een account hebt aangemaakt, het wachtwoord kan je dan eventueel via wachtwoord vergeten opnieuw instellen.


@GeSp 

nee dat hoefde niet, via MijnKPN het abonnement genomen en 10m later werkte kanaal 225 op de ontvanger. Dus  dat ging juist heel soepel.

 

voor de zekerheid ook bij Viaplay gekeken of ik het toch niet gedaan had Via het ophalen van een vergeten wachtwoord, echter toen bleek dat ze het account nog niet kenden


@Krizz001 

OK, jammer, was in dit geval handig geweest als je hem wel had moeten aanmaken.

Jij ook nog een goed weekend verder (al is het dan zonder Viaplay).