Skip to main content

Hallo,

 

Sinds vandaag, 3-3-22, ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. De enige reden waarom ik ben overgestapt is de aanbieding van 9 maanden gratis Viaplay. Nu probeer ik Viaplay te activeren maar dat lukt niet. Er staat namelijk dat bij mijn abonnement niet voor Viaplay is gekozen terwijl ik 100% zeker weet dat ik dat heb gekozen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het activeren van Viaplay.

 

 

Zoals ik heb vernomen van collega's krijg je 48 uur na aansluiting inlog gegevens voor ViaPlay app.
Als dit bij je KPN abonnement is inbegrepen dan kun je op kanaal 225 op zaterdag en zondag Formule 1 volgen.


Bedankt! Ik wacht nog even af dan. 


Gister gebeld met KPN over ViaPlay zou gisteren al kunnen kijken vandaag nog steeds niets zijn sinds gisteren nieuwe klant

 


Vind het ook ontzettend slecht hoe het gaat bij Kpn. Ik Heb nog steeds geen e-mail ontvangen. Ik wacht nog even af tot maandag anders ga ik wederom bellen met de klantenservice.


Kan viaplay niet activeren bij kpn.

Heb ingelogd en ben vanuit mijn email, die ik van kpn heb gekregen, en de aanwijzingen

Opgevolgd, maar niets helpt.

Ik word niet toegelaten.

Mijn abonnement is al wel aangepast, en betaal nu ook voor viaplay.

??? 



Goedemorgen en welkom!

Als je Viaplay als welkomstcadeau gekozen hebt, dan staat er het volgende vermeld in jouw bevestiging:
 


Nadat je bestelling is afgerond, ontvang je een activatiemail. De stelregel is dat je op de volgende werkdag na activatie van de internetververbinding de activatiemail krijgt. Dus vandaag aangesloten = morgen de mail.

Hoe activeer je Viaplay?
 

1. Klik op Viaplay activeren

2. Log in met je KPN ID (of maak er eerst een aan)

3. Activeer Viaplay bij KPN

4. Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan

5. Download de Viaplay app op je favoriete apparaten

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.


Let op:  je moet verbonden zijn met je KPN internetverbinding thuis (wifi of met een kabel) om Viaplay bij KPN te activeren. Zet op je smartphone ‘mobiel internet’ tijdelijk uit en wifi aan voordat je activeert.



*Admin: toevoeging stelregel activatiemail
*Admin: Update 06-04-2022: melding vertraging versturen activatiemail verwijderd


Uit de berichten bij jouw klantgegevens begrijp ik dat het activeren van Viaplay gelukt is, klopt dat @Timothy1304?

Inmiddels ook bij jullie, @Alkema en @kroetje?


Goede avond,

Ook ik loop tegen dit probleem aan. Ik ben overgestapt van ziggo jaar kpn omdat ik het eerste formule 1 seizoen gratis zou kunnen kijken. Vandaag is mijn internet door de monteur aangesloten, maar heb nog geen mail gehad. Als ik viaplay probeer te krijgen staat er dat mijn contract met 9,99 euro word verhoogd. Net een half uur in de wacht gehangen met de klantenservice die kon inderdaad zien dat ik voor die aanbieding gekozen had, werd even in de wacht gezet.. en na 20 minuten wachten de verbinding verbroken... helpppp want ik wil de formule 1 binnenkort niet missen!

Mvg Danny


Goedenavond @Danny. O! Die ga je echt niet missen, hoor. Voor de start van het seizoen komt het goed!

Ik begrijp dat je Viaplay hebt gekozen als welkomstcadeau bij je overstap naar ons toe? Wij activeren Viaplay dan voor jou: daar hoef je zelf niets voor te doen.
Na het activeren van de internetverbinding, ontvang je de volgende werkdag de activeringsmail om een Viaplay account aan te kunnen maken.

Nog even geduld, :blush:!
Geef je een update als je de mail ontvangen hebt? Mocht je na vrijdag nog niets ontvangen hebben, trek dan hier weer aan de bel. Ik kijk dan graag met je mee!


Fantastisch, bedankt voor je snelle reactie.

 

Mvg Danny


@Shyrin_ 

Kun je mij hier ook mee helpen?

Ik heb in februari aangemeld en bij KPN en absoluut voor viaplay welkomst cadeau gekozen.

Gisteravond met de klantenservice gebeld, ik zou vandaag worden terug gebeld. Niks hoor.

Ik heb bij de na de bestelling geen mail over viaplay gekregen. Ik kan het verder ook niet bewijzen, er staat niets over in de bevestiging mail.

Alvast bedankt


Wij hebben via play opgenomen in ons pakket maar hebben geen mail ontvangen met de activatiecode


Goedemorgen @Rogier Straatman! Gekozen voor Viaplay als welkomstcadeau maar er staat niets over in jouw bevestiging…? Dat klinkt niet goed. Ik kijk graag met je mee.

@claas ook een goedemorgen voor jou! Je ontvangt geen activatiecode maar een activatielink. Heb je wel een bevestiging van je Viaplay bestelling ontvangen?

Willen jullie beiden jullie Forum profiel voorzien van de volgende klantgegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • De laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.

Geven jullie hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik met jullie kan meekijken!


Bij ons is het inmiddels opgelost, heb het via de laptop gedaan daar kun je inloggen op kpn.com/viaplayactivatie dan inloggen met je kpn ID je ziet dan wel een balkje in t blauw waar in staat activeren. Zo is het wel bij ons gelukt


@Shyrin_ 

Ik heb gisteren contact gehad met klanten service.

In de eerste bestelling mail had moeten staan dat ik viaplay als welkomst cadeau wilde , daar is wat fout gegaan. Het wordt nu een welles/ nietes verhaal.

Erg jammer dit. Ter compensatie heb ik nu 6 maand viaplay gekregen.

Ik ben er wel een beetje klaar mee. 


Dat is nu precies de reden waarom een bevestiging zo belangrijk is: dan zijn de gemaakte afspraken voor beide partijen helder en leidend. 

Bij een nieuw Internet en TV abonnement krijg je sowieso van ons een welkomstcadeau: welk welkomstcadeau staat nu in je bevestiging vermeld? Zoals ik het nu dan begrijp, heb je èn een welkomstcadeau èn als compensatie 6 maanden Viaplay gratis gekregen. Als je er een rekensom van maakt, ben je per saldo dan niet iets voordeliger uit?


Hi !

Ik wacht nog op de monteur die einde maand pas ons internet aan kan komen sluiten. Hoe kan ik in de tussentijd wel van het Viaplay abo gebruik maken ? 


Goedemiddag @MD1405! Dat gaat niet!

Viaplay moet geactiveerd worden via je eigen actieve KPN Internetverbinding en als deze aan het einde van deze maand aangesloten wordt…. :shrug_tone4:


Goedemiddag @Shyrin_ ,

 

Hoe lang is op dit moment de wachttijd voordat de activatiemail voor ViaPlay verstuurd wordt?

Wacht al bijna een week nu. Betreft nieuwe aansluiting die sinds 29-3 actief is.


Goedemiddag @Shyrin_ ,

 

Hoe lang is op dit moment de wachttijd voordat de activatiemail voor ViaPlay verstuurd wordt?

Wacht al bijna een week nu. Betreft nieuwe aansluiting die sinds 29-3 actief is.

Idem dito hier. En zelfs op 24 maart aangesloten en geactiveerd.


@OB71 Zojuist bij mij gelukt. Nooit een activatie mail ontvangen maar naar deze website gegaan:

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay/activeren.htm

 

Daar op de blauwe link "Viaplay activeren" geklikt, toen werd er gevraagd om mijn KPN ID inlog en wachtwoord. Die ingevuld en toen kwam ik verder. 

Daarna kwam ik vanzelf op een site van Viaplay waar het mailadres al ingevuld staat en je zelf nog een wachtwoord voor je Viaplay account moet bedenken. En daarna was ik ingelogd bij Viaplay en kon ik op hun website alle sport,  films en series bekijken. 


Fijn dat het activeren alsnog gelukt is, @Ward_! Ik vind het wel gek dat je de activeringsmail niet ontvangen hebt… Ik wil dit graag nakijken, vind je dat goed? Ik ontvang dan graag jouw klantnummer in je Forum profiel
 

Goedemiddag @Shyrin_ ,

Hoe lang is op dit moment de wachttijd voordat de activatiemail voor ViaPlay verstuurd wordt?

Wacht al bijna een week nu. Betreft nieuwe aansluiting die sinds 29-3 actief is.


Goedenavond @OB71! Op dit moment is er geen vertraging meer in het versturen van de e-mail met de activeringslink. Op het moment dat Viaplay aangezet wordt, ontvang je de e-mail binnen maximaal een uur. 
Mocht het activeren nog niet gelukt zijn, ook niet aan de hand van de link van Ward_, dan ontvang ik graag ook jouw klantgegevens, zodat ik het één en ander voor je kan nakijken.

Vul jij jouw profiel aan met het jouw volledige naam + geboortedatum, klantnummer en postcode en huisnummer? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!