Skip to main content
Beantwoord

Advies gevraagd: Abonnement upgraden naar 1 GB voor korting op Netflix?

  • 19 August 2024
  • 14 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik lees dat als je het abonnement opwaardeerd naar 1 GB (1GB down en 1GB up glasvezel) dat je dan Netflix met extra korting erbij kan krijgen.

 

In principe heb ik aan 100/100 voldoende.

 

Maar hoe zinvol is het om deze upgrade te doen?

 

Mijn dank is groot,

 

Jop

Tja, dat zult u voor uzelf uit moeten bepalen denk ik. Wat wilt u dat een ander daar over zegt?


Tja, dat zult u voor uzelf uit moeten bepalen denk ik. Wat wilt u dat een ander daar over zegt?

 

  1. Te duur
  2. Zinloos
  3. 100/100 is ruim voldoende
  4. etc.

 

Je krijgt € 5,-- korting, dus als je Netflix € 13,99 zo laat kwa prijs, dan heb je dus voor € 5,-- extra 1 GB internet.

In hoeverre heb je hier iets aan.

 

Die korting valt buiten de Entertainment korting, maar die gebruik ik momenteel voor HBO Max.


Ik heb zo'n vermoeden dat 100/100 voor jou voldoende is. 

Ik schat niet in dat er bij jou in huis vijf man tegelijk aan het gamen zijn.  

 


Hoeveel hoger worden je maandelijkse lasten? Is dat die € 5,00 + € 13,99 (Neflix standaard)

Heb je al een Netflix abonnement? In dat het geval is € 5,00  extra voor 1 Gb acceptabel.

Even voor de duidelijkheid er is een aanbod van Superfiber 1 plus Netflix  voor nieuwe klanten er is dus ook een dergelijk aanbod voor bestaande klanten met € 5,00 extra korting als men upgrade, waar wordt dit genoemd? 

Ik weet dat er vorig jaar wel een dergelijke actie was.

Persoonlijk gedacht ik heb al een Netflix abonnement en heb geen Gigabit abonnement nodig. Mij te veel gedoe voor die € 5,00. Als ik nu naar 1 Gb upgrade binnen de Mijn KPN verlengshop krijg ik geen Netflix aanbod mogelijk omdat ik nog Hussel klant ben. 

Dan nog een laatste opmerking met dergelijke combideals zoals voor nieuwe klanten zou je de snelheid nooit mogen up of downgraden tenzij je het voor lief neemt die korting te verliezen. 


@Rowi. 

Wij hebben Netlix tijdelijk (in januari) op gezegd.

Nu gaan we Disney+ of HBOmax voor een tijdje opzeggen en Netflix weer een tijdje nemen.

Voor een pensionaris is het (helaas) geen en en.😉

 

Ik ging ervan uit dat het ook voor bestaande klanten geld, had ik nog niet naar gekeken.

Maar ik begrijp van jou dat het alleen voor nieuwe klanten is.

 

Ik heb het KPN tv+ abonnement.


@joop2011 Daarom de vraag waar je dit had gelezen. Er is mij geen actie bekend voor bestaande klanten.


Ik heb het alleen gezien voor nieuwe klanten.

Of het voor bestaande abonnementen met KPN tv+ geld, weet ik niet.

 

 


Ik zie dat het ook op de site van KPN staat voor bestaande klanten.

 

 


Ik zie dat het ook op de site van KPN staat voor bestaande klanten.

 

 

Alleen is dit het normale aanbod. Waar je de Entertainment korting voor krijgt. Niet die extra combi deal met 1 Gb internet.


@Rowi. 

Als je onder Netflix standaard en bij Premium kijkt, dan zie je:

Combidiealkorting bij 1 GBit internet + Netflix.

 

De Entertainment korting krijg je er ook bij, maar die gebruik ik nu voor HBO Max.

En die geld ook bij Netflix Basis.

 

P.S.

Ik heb gelezen dat Netflix Basis gaat verdwijnen en wordt vervangen door Netflix met reclame.

Moet er niet aan denken, daar neem je juist een streamingdienst voor, om geen reclame te zien. Toch?


@Rowi.

Als je onder Netflix standaard en bij Premium kijkt, dan zie je:

Combidiealkorting bij 1 GBit internet + Netflix.

 

Helemaal overheen gelezen. 

Dan kan je het zelf uitrekenen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zin heeft. Want wil je die snelheid verhoging nemen omdat je de bandbreedte nodig hebt of puur voor die € 5,00 extra korting? 

Ik vermoed dat je voorkeur uitgaat naar het duurste Netflix abonnement vanwege de hogere kwaliteit.

 

Eigenlijk is het wat Nick83 al schreef je kan het enkel zelf bepalen.

 

Die hogere bandbreedte heb je vermoedelijk weinig aan dan zou je vanwege die € 5,00 extra korting de duurste Netflix variant kunnen afnemen. 

Maar wat ik al schreef het is een combideal dus als je Netflix weer wil opzeggen ga je de korting kwijtraken dus is het ook verstandig de bandbreedte weer te downgraden.

 

Wat die reclame betreft dat is een onderwerp waar heel veel overgeschreven kan worden. Daar begin ik niet aan.


Allen mijn hartelijke dank voor het meedenken. 


Allen mijn hartelijke dank voor het meedenken. 

Nu ben ik wel benieuwd naar wat je gaat doen.


Allen mijn hartelijke dank voor het meedenken. 

Nu ben ik wel benieuwd naar wat je gaat doen.

 

Ik wacht nog even, januari opgezegd en i.v.m. de geschiedenis kan je hem het beste binnen 10 maanden weer nemen. Disney+ of HBO Max zeg ik dan op.😉

Dan denk ik alleen Netflix, voor € 5,-- extra 1 GB is leuk. Maar inderdaad heb ik het niet nodig. 100/100 is voor ons tweeën voldoende.


Reageer