Skip to main content
Vraag

Airable / MediaU voor dabman internetradio´s storing 18 jan 2026?

• January 18, 2026
  • 20 reacties
  • 496 keer bekeken

Beste Lezers,

sinds deze ochtend kan ik op mijn dabman i150 geen  internetradio stations meer ontvangen (geen enkel station is te ontvangen. Kan iemand dit probleem met Dabman bevestigen?

Dabman zou via het platform Airable (voorheen MediaU) moeten worden aangestuurd?  Ik kan niets vinden over een eventuele storing?

Dank,

Toine

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 18, 2026

Hallo ​@MenioT ,

Een jaar geleden speelde dit ook. KPN kon daar niets aan doen. Uiteindelijk heeft Airable/MediaU dat toen opgelost via een update.

Het kan zomaar zijn dat er nu weer zoiets aan de hand is.  

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Zojuist even getest met mijn John Lewis Cello en inderdaad geen ‘ontvangst’ op de internet radio stations. Afwachten maar! 

Fam Vd Veen
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Hier ook op meerdere internet radio's melding : time out.  dus geen enkele zender te beluisteren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2026

Ah super dank jullie wel! voor de antwoorden. Niet leuk natuurlijk dat wij op de achtergrond afhankelijk zijn van een radioprovider naast de internet provider…

Ik wacht af heb de radiostations wel direct via de betreffende streaming websites op mijn telefoon…

Dank

Toine

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

En dat was voor mij reden om 2 jaar geleden al af te zien van een "internet"-radio. Veel te afhankelijk van één server dienst met je dure apparaat. 

Vorig jaar rond deze tijd lag Pioneer er wekenlang uit, omdat de server die ze gebruikten ermee gestopt was. Weken later was er pas een nieuwe 'opgetuigd '.

Doe mij maar een streamingbox. En Bluetooth weergave via m'n telefoon. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

@PeterG Er zit ook nog FM op… en DAB+… ik kan ‘m blijven gebruiken 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

​Er zit ook nog FM op… en DAB+… ik kan ‘m blijven gebruiken 😉

Heb je de DIW7022 van kpn ook? En ook daarop? Dan heb je via onder andere TuneIn ook veel stations. Vaak gewoon met de stem op te roepen. ​@driemaster 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 18, 2026

@PeterG 

Mijn ruim tien jaar oude internetradio doet het inmiddels ook niet meer op de optie internetradio. Maar net als ​@driemaster kan ik die radio nog prima gebruiken voor DAB+. En daar krijg ik via internet nog wel leuke plaatjes op bepaalde zenders, bijvoorbeeld op NPO Radio 1. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

@PeterG Jazekers, sinds kort, dus ik zit niet zonder radio… ook via Apple Music stations op te roepen, die gaan ook via TuneIn. Dank! 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Overigens zit er ook nog een goodold CD speler in, ook aan te sluiten met AUX… mogelijkheden zat! 

• Nieuwkomer
  • January 18, 2026

ook bij mij geen internet radio sinds vanmorgen 

dabman i 200 

KPN netwerk

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 18, 2026

Hier ook net getest op de Albrecht radio en ook hier via internet geen verbinding mogelijk (via Ziggo netwerk).

Dus nu maar het signaal uit de lucht gepakt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

Traditie bij Airable? Vorig jaar lag het eruit van 19 tot 31 januari. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Ah super dank jullie wel! voor de antwoorden. Niet leuk natuurlijk dat wij op de achtergrond afhankelijk zijn van een radioprovider naast de internet provider…

De internet provider zorgt er alleen maar voor dat je het internet op kan.

Meer kunnen ze niet doen.

De overige, websites, internet radio, etc. wordt door de eigenaar van de website, radio zender, etc. verzorgt. 

Daar heeft een internet provider geen enkele invloed op.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Bij mij komt er weer muziek uit de speakertjes via internet radio (16:14 CET).

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Bij mij doet de Imperial Dabman i 205 CD het wel gewoon voor wat betreft internetradio, ​@MenioT, ​@driemaster, ​@PeterG et.al.

Vorig jaar had ik die storing wel...wel frappant dat dit nu exact een jaar geleden is...

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Zeg iets geks als ik denk dat het iets te maken zou kúnnen hebben met veiligheids certificaten o.i.d.? Die kunnen een gelimiteerde geldigheidsduur, bijv. 365 dagen, hebben, toch? 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Zeg iets geks als ik denk dat het iets te maken zou kúnnen hebben met veiligheids certificaten o.i.d.? Die kunnen een gelimiteerde geldigheidsduur, bijv. 365 dagen, hebben, toch? 

Maar ik begrijp dat het nu alweer opgelost is, ​@driemaster?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

@Ratonesque Inderdaad, er is weer muziek! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het toch is opgelost dan ​@driemaster!