Skip to main content
Beantwoord

Airplay werkt niet meer na laatste update van de TV+ app op iPhone

• March 11, 2025
  • 46 reacties
  • 2356 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

46 reacties

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Misschien en hopelijk dat deze update voor iPhones en iPads zal helpen dit probleem op te lossen:

iCulture.nl: update iOS 18.4.1

Apple.com: security updates

• Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Mijn AirPlay werkt niet! Via kpn tv app zie ik mijn telefoon tv wel zodra ik deze aan vink blijft hij laden maar er gebeurt niets op mijn tv.

Heb een iPhone 15, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfs mijn tv naar fabrieksinstellingen terug gezet heeft ook niet geholpen. 

YouTube kan ik wel streamen op mijn tv maar kpn app niet.

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2025

Goedemorgen,

Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem, het verbaast dat zoiets langer dan 5 weken duurt om dit probleem op te lossen.

Het heeft altijd gewerkt en ineens werkt het niet meer.

Elke keer als er een update verschijnt in de apple store van de KPN+ app denk, nu zal het wel opgelost zijn, (dat is al 2-3 keer een update geweest,)

Dus maar blijven casten via Chromecast.

Kan een KPN mederwerker nu vertellen wat de status is?

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2025

Bedankt voor het laten weten ​@LEDje . We hebben voor deze versie nog geen fix voor dit probleem. Dat is wel is opgelost bij jou is natuurlijk wel fijn om te horen :) ​@Cisco67 ​@R.vd Broek werkt het bij jullie ook in de nieuwste versie? Je kunt in de app store de nieuwste versie handmatig downloaden.

Nee airplay werkt nog steeds niet heb de laatste versie IOS en laatste versie van de kpntv+.

Cisco67

• Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Hier werkt het ook niet….. lijkt op iOS probleem?

• Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Kom op KPN en ZiGGO. Regel dat het werkt. Duurt nu echt te lang.

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Goededag,

vandaag werkt het bij mij weer.

vraag me werkelijk nu af of het aan ios lag of in combinatie met de KPN+ app.

Hopenijk blijft het nu stabiel.

Cisco67

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • April 30, 2025

Goededag,

vandaag werkt het bij mij weer.

vraag me werkelijk nu af of het aan ios lag of in combinatie met de KPN+ app.

Hopenijk blijft het nu stabiel.

Cisco67

Goed dat het weer werkt. Ik begrijp alleen niet hoe. Welke iOS versie heb je op je apparaat? 

Jasper van KPN
Moderator

Op dit moment is er nog geen blijvende oplossing voor AirPlay, maar er is wel een tijdelijke oplossing beschikbaar. Hier leggen we dit uit: 

• Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Ik gebruik kpn+ app met airplay met een iphone en nieuwste model samsung tv

sinds vandaag kan ik niet meer streamen via airplay.

denk na de lastste update van de kpn+ app.

andere tv in zelfde huis hij blijf gewoon in het airplay menu hangen en een radartje blijft draaien op scherm.

Router en tv opnieuw opgestart geen resultaat.

met andere app geen probleem om te streamen bijvoorbeelf npo of videoland werken well

ook app verwijdert en opnieuw geinstaleerd

zonder resultaat.

is dit een bug waar Kpn mee bezig is op te lossen?

streamen met chromecast werkt nog wel.

Bij mij stopte het casten naar airplay deze week ook ineen. Ik heb alle apple apparatuur softwarematig geüpdated, de KPN TV app opnieuw geïnstalleerd en het modem gereset. Zonder enig resultaat. Het casten via airplay van de NPO plus app en de netflix app geven geen enkel probleem. De klantenservice van de KPN kon, na raadpleging van de technische dienst, ook geen oplossing geven. Graag een reactie van de KPN.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • May 2, 2025

Ik gebruik kpn+ app met airplay met een iphone en nieuwste model samsung tv

sinds vandaag kan ik niet meer streamen via airplay.

denk na de lastste update van de kpn+ app.

andere tv in zelfde huis hij blijf gewoon in het airplay menu hangen en een radartje blijft draaien op scherm.

Router en tv opnieuw opgestart geen resultaat.

met andere app geen probleem om te streamen bijvoorbeelf npo of videoland werken well

ook app verwijdert en opnieuw geinstaleerd

zonder resultaat.

is dit een bug waar Kpn mee bezig is op te lossen?

streamen met chromecast werkt nog wel.

Bij mij stopte het casten naar airplay deze week ook ineen. Ik heb alle apple apparatuur softwarematig geüpdated, de KPN TV app opnieuw geïnstalleerd en het modem gereset. Zonder enig resultaat. Het casten via airplay van de NPO plus app en de netflix app geven geen enkel probleem. De klantenservice van de KPN kon, na raadpleging van de technische dienst, ook geen oplossing geven. Graag een reactie van de KPN.

In de reactie boven een link naar een workaround. We zijn nog bezig met een oplossing.

• Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Ook bij ons functioneert Airplay al enige dagen niet meer of soms wel. De problemen begonnen na de update IOS 18.4.1 op onze iPads. de KPN TV app is versie 08.68.00 (1609).

Vreemd is dat het gisteravond wel functioneerde. Streamen via airplay naar een apple tv (in Frankrijk). Onder dezelfde omstandigheden werkt het nu weer niet meer. Zoals veel meldingen krijgen we een tandwieltje bij de airplay keuze maar de verbinding wordt niet gemaakt.

Wij hebben sinds februari dit jaar KPN en zowel thuis in NL als op ons vakantieadres al meer problemen gehad als de voorgaande 10 jaren met onze ziggo-apps.

Moeten we er spijt van hebben de overstap te hebben gemaakt?

• Deelnemer
  • May 2, 2025

Ik kan ook niet meer streamen met KPN, echt drama. Wanner komt er een fix?

scherm delen werkt AirPlay wel MAAR dan krijg je alleen geluid en geen beeld zodra je een tv programma activeert. Dus echt een KPN probleem, betaal ik daar een duur abonnement voor?

• Nieuwkomer
  • May 5, 2025

Iedereen die denkt dat dit een KPN probleem is heeft het fout. Ik heb getest met de KPN app maar ook met de Ziggo app en beide doen het niet. Daarbij loopt er op het Apple forum een discussie over dit onderwerp dus internationaal zijn er ook problemen. Het heeft met de iOS versie te maken. Heb je een oude device met iOS 17 erop dan werkt het wel. Dreigen met overstappen naar Ziggo heeft geen nut. Het is wachten op een nieuwe iOS en iPadOS versie.

• Nieuwkomer
  • May 5, 2025

Voor de geïnteresseerden de thread bij Apple

https://discussions.apple.com/thread/256029988?sortBy=rank

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 5, 2025

Enkele berichten hierboven staat de tijdelijke workaround (bericht van Jasper) beschreven.

Deze werkt iig wel, kan hiermee weer vanuit de KPN app, en Ziggosport Go app, gebruik maken van Airplay.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • Antwoord
  • May 13, 2025

​@Cisco67 ​@LEDje ​@R.vd Broek ​@Pris82 ​@Marcelh1 ​@Koosa ​@Beint ​@EMAO ​@Pride Er is vandaag een nieuwe update voor iOS beschikbaar: 18.5. Ik heb deze hier kunnen downloaden en daarna werkte Airplay weer met onze app! Apple lijkt het dus gefixt te hebben. Kunnen jullie kijken of het nu weer goed werkt? We zijn erg benieuwd.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

Bedankt ​@Kasper QA TV , om mij te vermelden. Echter, in mijn situatie (Apple TV 3e generatie met AirPlay versie 1) werkt het al geruime tijd (ongeveer 1 maand) weer goed. Maakt niet uit hoor, dat is alweer een poos geleden, kan me voorstellen dat je dat niet meer wist.

Daarnaast, ik vond dit artikel op iCulture.nl, over AirPlay: AirPlay beveiligingslek . Er staat o.a. in het artikel vermeld dat het zeer belangrijk is om àlle apparaten die AirPlay gebruiken up to date te houden, dus óók je Smart-TV bijvoorbeeld.

• Nieuwkomer
  • May 16, 2025

​@Cisco67 ​@LEDje ​@R.vd Broek ​@Pris82 ​@Marcelh1 ​@Koosa ​@Beint ​@EMAO ​@Pride Er is vandaag een nieuwe update voor iOS beschikbaar: 18.5. Ik heb deze hier kunnen downloaden en daarna werkte Airplay weer met onze app! Apple lijkt het dus gefixt te hebben. Kunnen jullie kijken of het nu weer goed werkt? We zijn erg benieuwd.

Top het werkt weer

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Ook ik wil even in dit topic instappen want ook bij mij functioneert AirPlay niet i.c.m. KPN TV+ en mijn iPad Air 4e generatie (2022).

Dat ik dit opmerkte is puur toeval want ik was e.e.a. aan het testen omdat wij in de komende winter 3 maanden in Spanje overwinteren en dan wil ik daar graag via de KPN TV+ app naar TV kijken.

KPN TV+ versie 08.70.03 (1617).

IOS versie 18.5 dus recenter kan niet.

Uiteraard zit ik nu thuis en is de KPN app als de TV met hetzelfde netwerk verbonden.

Ik zie op mijn iPad een prima KPN TV beeld en daar staat ook dat mijn Samsung TV met AirPlay is verbonden maar meer dan het AirPlay logo met de melding dat mijn iPad met de TV via AirPlay is verbonden zie ik op mijn TV scherm niet.

Netflix functioneert prima via AirPlay maar KPN TV niet.

Nu heb ik misschien iets gemist maar ik had begrepen dat het nu zou moeten werken of heb ik het mis?

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

UPDATE op mijn vorige bijdrage….

Vanmorgen nog even opnieuw geprobeerd waaronder de KPN TV+ app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Na een herstart functioneert alles naar wens.

Vanuit de iPad kan ik nu d.m.v. AirPlay direct of via de Apple TV 4K naar mijn Samsung TV dus probleem opgelost.