Skip to main content
Beantwoord

Airplay werkt niet meer na laatste update van de TV+ app op iPhone

• 11 maart 2025
  • 46 reacties
  • 2224 keer bekeken

Ik gebruik kpn+ app met airplay met een iphone en nieuwste model samsung tv

sinds vandaag kan ik niet meer streamen via airplay.

denk na de lastste update van de kpn+ app.

andere tv in zelfde huis hij blijf gewoon in het airplay menu hangen en een radartje blijft draaien op scherm.

Router en tv opnieuw opgestart geen resultaat.

met andere app geen probleem om te streamen bijvoorbeelf npo of videoland werken well

ook app verwijdert en opnieuw geinstaleerd

zonder resultaat.

is dit een bug waar Kpn mee bezig is op te lossen?

streamen met chromecast werkt nog wel.

Beste antwoord door Kasper QA TV

​@Cisco67 â€‹@LEDje â€‹@R.vd Broek â€‹@Pris82 â€‹@Marcelh1 â€‹@Koosa â€‹@Beint â€‹@EMAO â€‹@Pride Er is vandaag een nieuwe update voor iOS beschikbaar: 18.5. Ik heb deze hier kunnen downloaden en daarna werkte Airplay weer met onze app! Apple lijkt het dus gefixt te hebben. Kunnen jullie kijken of het nu weer goed werkt? We zijn erg benieuwd.

Bekijk origineel

46 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38604 reacties
  • 13 maart 2025

Hallo ​@Cisco67 ,

Er is vandaag een nieuwe software-update verschenen voor iPhones. iOS 18.3.2. Die kan mogelijk jouw probleem verhelpen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7984 reacties
  • 14 maart 2025

Heb je de nieuwe update nog kunnen installeren ​@Cisco67? Hoe staan de zaken er nu voor?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38604 reacties
  • 17 maart 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Cisco67 ,

Er is vandaag een nieuwe software-update verschenen voor iPhones. iOS 18.3.2. Die kan mogelijk jouw probleem verhelpen. 

​@Cisco67 

Werkt het nu weer naar wens? 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 19 maart 2025

Goedemiddag.

Nee werkt nog steeds niet KPN+ app (6.32.0).

Gisteren maar weer de chromecast aan mijn Samsung TV gehangen en dat werkt dan nog wel.

Normaal als je een programma vanui de kpn app stuurt komt eerst het airplay logo op het tv scherm, tot zover werkt het nog.

Daarna moet hij doorstarten naar het programma wat je wilt streamen maar dat gebeurt dus niet.

Ik test beta ios18.4 beta 4 op mijn iphone waarvan de laatsteversie gisteren verscheen,

Ik gebruikk het Fritz modem van KPN met wifi 5GHz.

Ik weet zeker dat het in de KPN app moet zittten of dat het een combi van iosen KPN+

Herman

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7984 reacties
  • 20 maart 2025

Ik kan het zelf niet reproduceren met mijn opstelling Cisco maar ik zal jouw feedback terugkoppelen!

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 28 maart 2025

Goedemiddag al weer paar weken verder en nog steeds werkt airplay niet.

op ander merk televisie ook niet en met de laatste update van ios ook niet.

Op werk geprobeerd mer ander wifi netwerk met zelfde Samsung tv start ook niet.

conslusie: de app van kpn+ werkt niet meer sinds begin maart.

Wanneer volgt update die dit probleem oplost?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 april 2025

Goedemiddag,

Geupdate naar publieke versie 18.4 ios gisteren verschenen.

Het streamen van andere apps werkt nog steeds prima behalve met kpn+app.

Wordt er nog aan gewerkt anders moet ik wellicht naar Ziggo overstappen?

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 5 april 2025

Bij mij hetzelfde probleem, en alleen met de KPN TV+ app.

Ik heb een iPhone 13 mini met iOS 18.4, waarmee ik probeer te streamen naar een Apple TV 3e generatie (met daarop de laatst beschikbare software versie geïnstalleerd), maar wat niet meer werkt met AirPlay en voorheen wel. Met synchrone weergave krijg ik nog wel geluid, maar geen beeld.

Ik weet het een Apple TV 3e generatie is een ouder model, maar wanneer deze niet meer ondersteund zou worden met AirPlay icm de KPN TV+ app, dan zou dat toch wel aangegeven worden?

De KPN TV+ app heb ik uiteraard verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Namelijk bij de KPN TV+ app heb ik uitgelogd, daarna verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en (met veel moeite) opnieuw ingelogd. Ook daarna werkt AirPlay niet. Met synchrone weergave krijg ik echter wel een verbinding. Maar dan wel geluid, maar geen beeld op mijn aan de Apple TV gekoppelde televisie.

Wat betreft het moeilijk kunnen inloggen in de KPN TV+ app, dat lijkt mij ook een aandachtspunt voor de ontwikkelaars. Wanneer ik wil inloggen met mijn KPN ID en eerst natuurlijk de gebruikersnaam (mailadres) invoer en vervolgens het wachtwoord, dan gebeurt het wanneer ik het wachtwoord invoer dat zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord uit de invoervelden verdwijnen. Met het abonneenummer en de pincode lukt het wel, maar moet ik wel heel snel zijn met invoeren, anders worden ook hier de invoervelden automatisch gewist.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 6 april 2025

Vandaag, zondag 06-04-‘25, heb ik hetzelfde gedaan met de KPN TV+ app op mijn up to date (iPadOS 18.4) iPad Air 3 (model uit 2019), net als gisteren op mijn iPhone. Namelijk uitloggen, verwijderen, herinstalleren en weer inloggen met de KPN TV+ app, app-versie 08.66.02.

Gevolg was hetzelfde resultaat, dus via AirPlay een foutmelding op het televisiescherm en alleen via synchrone weergave wel geluid maar geen beeld.

Wat betreft het herstarten van mijn iPad en iPhone, dat doe ik standaard elke keer wanneer ik ze koppel aan de oplader. Zeer regelmatig dus, en dat lijkt mij dan ook geen factor te zijn in het niet goed werken van AirPlay van de KPN TV+ app.

Wat betreft opnieuw inloggen in de KPN TV+ app, dat ging deze keer beter. Mailadres onthouden stond al aangevinkt en was dus al ingevuld in het invoerveld (misschien doordat ik dit gisteren bij mijn iPhone al had aangevinkt in de KPN TV+ app) vervolgens was het alleen wachtwoord invullen en weer inloggen in de KPN TV+ app. Met wel de maar erbij dat dit niet kan d.m.v. het wachtwoord laten invullen via de ingebouwde wachtwoorden-app van Apple, maar d.m.v. het wachtwoord over kopiëren en plakken in het invoerveld in de KPN TV+ app.

Mijn vriendin had trouwens onlangs hetzelfde probleem met inloggen op haar MacBook Air bij de website van KPN TV+, dus dat de invoervelden automatisch gewist werden bij het invoeren van de gebruikersnaam en het wachtwoord. Na heel veel proberen lukte het haar wel om in te loggen. Het lijkt dus een probleem te zijn (geweest?) in het achterliggende systeem van KPN TV+, en dus niet perse een probleem van alleen de KPN TV+ app.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 30 reacties
  • 6 april 2025

Hier ook geen mogelijkheden om airplay te gebruiken icm de KPN tv+ app. 

Via de Safari (tv.kpn.com) browser is het wel mogelijk om airplay te gebruiken. 

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 6 april 2025
R.vd Broek schreef:

Hier ook geen mogelijkheden om airplay te gebruiken icm de KPN tv+ app. 

Via de Safari (tv.kpn.com) browser is het wel mogelijk om airplay te gebruiken. 

Bedankt voor het melden dat het via Safari wel kan! Dat wist ik namelijk nog niet, ik ga nu meteen uitproberen of dat met Safari op mijn iPad wel goed werkt.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 6 april 2025

Daarnet heb ik het geprobeerd met de website tv.kpn.com met Safari op mijn iPad, en ook dan krijg ik een foutmelding te zien op het televisiescherm bij proberen te streamen via AirPlay. Namelijk: ‘Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal.’ Regel eronder: ‘Probeer het later opnieuw.’

Via synchrone weergave werkt het streamen wel (geluid èn beeld) naar mijn Apple TV, echter niet wanneer ik het afspelende TV-programma/ de afspelende TV-zender schermvullend maak in Safari op mijn iPad. Want dan stopt de stream en krijg ik een zwart beeld op het televisiescherm te zien met: ‘AirPlay’. En dan regel eronder: ‘Deze video wordt afgespeeld op …’ ( = naam van mijn Apple TV).

Dus ja, ik kan streamen via de website tv.kpn.com, maar ideaal werkt het niet. En hoogstwaarschijnlijk moet ik het scherm van mijn iPad dan continu aan laten om te voorkomen dat de stream stopt.

En een beetje suf van mijzelf dat ik niet eerder gedacht had aan streamen via AirPlay via tv.kpn.com, want dat had ik meermaals gedaan met NPO toen een periode het streamen vanuit de NPO-app niet goed werkte.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 30 reacties
  • 6 april 2025

Jammer dat het bij jou niet goed genoeg werkt, hier werkt t perfect. 

Iphone 13 - Apple tv 4k

Hier log ik eerst in via tv.kpn.com

Dan vanaf rechtsboven, omlaag vegen, en bij afspelen airplay kiezen. 

Terug op de site kan alles vervolgens perfect afgespeeld worden. 
Tevens is het nu mogelijk om alles (on demand) van oa het pluspakket af te spelen, en is alles, wat 18+ is, beschikbaar. 

Je heb idd gelijk, het scherm (iphone-ipad) moet wel aanblijven. Ik heb scherm ingesteld, op nooit uit. Bij afspelen op appletv is weergave op iphone ook donker, deze dim ik dan tot minimum, zodoende geen probleem. 

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 6 april 2025
R.vd Broek schreef:

Jammer dat het bij jou niet goed genoeg werkt, hier werkt t perfect. 

Iphone 13 - Apple tv 4k

Hier log ik eerst in via tv.kpn.com

Dan vanaf rechtsboven, omlaag vegen, en bij afspelen airplay kiezen. 

Terug op de site kan alles vervolgens perfect afgespeeld worden. 
Tevens is het nu mogelijk om alles (on demand) van oa het pluspakket af te spelen, en is alles, wat 18+ is, beschikbaar. 

Je heb idd gelijk, het scherm (iphone-ipad) moet wel aanblijven. Ik heb scherm ingesteld, op nooit uit. Bij afspelen op appletv is weergave op iphone ook donker, deze dim ik dan tot minimum, zodoende geen probleem. 

Wederom bedankt voor de waardevolle informatie.

Ik ga het een andere keer/ andere dag nog een keer op jouw manier proberen, AirPlay activeren via het bedieningspaneel van de iPhone/ iPad. Kijken wat er dan gebeurt…

Ik had AirPlay namelijk geactiveerd via de website tv.kpn.com zelf.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 6 april 2025

Helaas, AirPlay activeren via het bedieningspaneel van de iPad i.p.v. via tv.kpn.com werkt bij mij ook niet. Ook dan krijg ik een foutmelding, maar dan op mijn iPad op de website tv.kpn.com: ‘Er is een probleem met het afspelen van de video, mocht het probleem aanhouden, probeer het in de app. (13016)’

Synchrone weergave activeren via het bedieningspaneel van de iPad geeft hetzelfde resultaat als wat ik eerder (in 1 van mijn eerdere berichten van dit topic) beschreven had.

Ik hoop dat iemand van KPN binnenkort de tijd heeft om de informatie in dit topic, van wat er misgaat bij AirPlay,  door te geven aan de ontwikkelaars van KPN TV+. Ik wacht geduldig af, wetende dat het team van medewerkers van KPN van de KPN community erg druk zijn.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 7 april 2025

Beste ​@Cisco67 , â€‹@R.vd Broek en ​@Harmson123 ,

Ik heb in een ander Topic even een medewerker van KPN aan de mouw getrokken, en verwezen naar dit topic. Hopelijk helpt dat extra.

Forum|alt.badge.img+4
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 145 reacties
  • 8 april 2025

Dit probleem heeft momenteel onze hoogste prioriteit bij iOS. Het is inderdaad de combinatie van iOS 18.4 en onze KPN TV+ app op iOS. We zijn hard bezig met een hotfix en komen daar hopelijk deze week nog mee. Tot die tijd voor bij wie het werkt: in de browser naar tv.kpn.com, stream starten en vanuit daar met airplay verbinden.

Jasper van KPN
Moderator

Het speelt niet alleen voor onze app, bij Apple zien we er ook een discussie over: AirPlay is not working after iOS 18.4 update.

Zoals het daar staat zal Apple daar in een volgende versie iets aan doen, het is buiten onze macht in dit geval.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 9 april 2025

Beste ​@Jasper van KPN ,

Hoe kan het dan dat de NPO-app bij mij wel probleemloos kan streamen via AirPlay naar een Apple TV 3e generatie, vanaf een iPhone 13 mini met iOS 18.4? Dit heb ik namelijk vandaag nog gedaan.

Wanneer ik het  goed heb begrepen ondersteund de Apple TV 3e generatie alleen AirPlay versie 1.

Is het misschien een idee en mogelijk om bij de ontwikkelaars van de NPO-app na te vragen hoe zij het wel voor elkaar krijgen dat het werkt?

Met vriendelijke groet.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 9 april 2025
Kasper QA TV schreef:

Dit probleem heeft momenteel onze hoogste prioriteit bij iOS. Het is inderdaad de combinatie van iOS 18.4 en onze KPN TV+ app op iOS. We zijn hard bezig met een hotfix en komen daar hopelijk deze week nog mee. Tot die tijd voor bij wie het werkt: in de browser naar tv.kpn.com, stream starten en vanuit daar met airplay verbinden.

De update van gisteren versie 08.67.03 heeft het prbleem nog niet verholpen.

Er wordt gemeld dat ios.18.4 de boosdoener is maar Apps als NPO start en videoland hebben geen streamingsprobleem,

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 9 april 2025

Daarnet heb ik het ook getest met de KPN TV+ app versie 08.67.03 op mijn iPhone 13 mini met iOS 18.4 naar Apple TV 3e generatie, nadat ik mijn iPhone eerst geforceerd had herstart.

Net zoals bij de vorige versie van de KPN TV+ app krijg ik alleen bij synchrone weergave verbinding, en dan alleen geluid uit mijn TV en geen beeld (het beeld zie ik op mijn iPhone).

(Ik zit op dit moment ziek thuis met de griep, dus ik heb nu meer tijd om dit nu uit te testen.)

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 9 april 2025

Ik bedacht daarnet dat ik nog een bedrade AV-adapter van Apple had liggen, daarmee krijg ik wel een goede verbinding via een HDMI-kabel tussen mijn iPhone 13 mini en mijn televisie, met de KPN TV+ app.

Op deze manier krijg ik een verbinding vergelijkbaar met de functie (draadloze) synchrone weergave van iOS/ iPadOS, dus een soort screen mirroring, nu met goed geluid èn beeld.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 10 april 2025

De update van vandaag 08.67.04 heeft het probleem in mijn situatie (Apple TV 3e generatie met AirPlay versie 1) opgelost, met het niet functioneren van AirPlay met de KPN TV+ app. Ik kan nu weer gewoon streamen met AirPlay naar de 2e TV in de slaapkamer.

Het lag dus blijkbaar inderdaad niet aan iOS/ iPadOS 18.4.

Hoe is het bij de anderen met AirPlay, met een nieuwere Apple TV/ TV met AirPlay versie 2?

Beste ​@Kasper QA TV en collega’s van de app-ontwikkelaars, bedankt voor de fix!

Forum|alt.badge.img+4
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 145 reacties
  • 11 april 2025

Bedankt voor het laten weten ​@LEDje . We hebben voor deze versie nog geen fix voor dit probleem. Dat is wel is opgelost bij jou is natuurlijk wel fijn om te horen :) ​@Cisco67 â€‹@R.vd Broek werkt het bij jullie ook in de nieuwste versie? Je kunt in de app store de nieuwste versie handmatig downloaden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 30 reacties
  • 12 april 2025

​@LEDje , Fijn dat het bij jou werkt.

​@Kasper QA TV , bij mij werkt het vanuit de (nieuwste) KPN TV+ App nog steeds niet, evt handig om te weten: Bij de Ziggosport totaal GO app werkt het ook nog niet, beide precies dezelfde ervaring, je selecteer het device, waarop je Airplay wilt gebruiken, vervolgens blijft deze proberen verbinding te maken, zonder resultaat. Best jammer, aangezien Ziggosport nu steeds meer zijn extra kanalen gaat inzetten bij live sport.

Naar mijn mening is het dus toch fout gegaan bij de laatste ios updates.

tv.kpn.com via Safari (Airplay) werkt hier nog wel steeds prima op de Apple tv 4K.

Reageer