Skip to main content

Dit probleem heb ik ook. Heb extra diensten uit laten zetten ook dit geeft niet, gebeld met kpn die zeggen neem contact op met spotify en spotify zegt neem contact op met kpn. Al 3 maanden bezig, los dit aub op!

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

KPN is niets meer en minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Rest gaat, in dit geval, via Spotify.

 

Als je het abonnement via KPN hebt lopen, kan je hem in MIJNKPN uitzetten.

De volgende maand ziet je pas de correctie op je factuur, hou die goed in de gaten. 


In mijn kpn kan ik spotify nog een keer aanzetten maar niet uitzetten.

 


In mijn kpn kan ik spotify nog een keer aanzetten maar niet uitzetten.

 

 

Dat klopt, je kan hem beter niet aanzetten, als je dat niet wilt.

Anders moet je een maand wachten.

Kijk ook wat er op de factuur staat.

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Hi @Martin1233! Heb je de laatste reactie van @joop2011 nog gezien? Zo ja, wil je dan je profiel invullen? Ik wil dit graag voor je oplossen. 


Is nu ingevuld


Hi @Martin1233! Er zijn meerdere manieren om Spotify te kopen. 

Wanneer je dit via KPN doet dan bestel je een pakket bij KPN. Wij betalen vervolgens Spotify voor het abonnement. Opzeggen hiervan gaat via KPN zelf. 

Een andere manier is om Spotify te kopen via de Google Play Store of iStore. In dit geval gaat opzeggen via dezelfde manier als waarop het is aangesloten. 

Je hebt er in dit geval voor gekozen de aankoop te doen via de online store. Opzeggen gaat dan ook via dezelfde manier. 

Voor opzeggen via de iStore, klik hier

Voor opzeggen via de Google Play Store, klik hier

Ook zou je bij deze abonnementsvorm moeten kunnen opzeggen via Spotify zelf

Een andere manier om dit te bevestigen is door naar je Accountpagina bij Spotify te gaan. Wanneer je via KPN het pakket hebt lopen zie je daar het volgende staan: 

Wil je dus eerst via Spotify, Google Play Store of iStore de stappen volgen. Lukt het daarmee niet, kijk dan eerst nog op de accountpagina of je hetzelfde ziet staan als in de afbeelding. 

Als dit zo is, laat het hier dan weten. Als ik een ticket voor je aanmaak is dit het eerste dat gevraagd wordt te doen. Ik wil die vertraging in het proces graag voorkomen. Bovendien moet het met bovenstaande stappen lukken op te zeggen. 


Dit is allemaal niet het geval, ik heb spotify ooit bij mijn abbo gekregen van kpn. Vorig jaar heb ik een brief/mail gehad van kpn dat dit door een fout van hun te lang gratis is doorgegaan. Ipv dat kpn dit gewoon uit heeft gezet hebben zij dit via de extra diensten door laten lopen. Ik wil nu graag en heb al spotify family, alleen kan ik het abbo van kpn niet opzeggen want kpn zegt dit moet via spotify en spitify zegt dit moet via kpn, ik heb het echt op alle manieren al geprobeerd, ik heb dus nergens gekozen voor betaling op wat voor manier dan ook


@Martin1233 als Spotify als extra pakket bij KPN hebt lopen ziet dat er anders uit. Je ziet dan onder het overzicht van TV, Internet en Bellen. Dat ziet er als volgt uit:

In jouw geval wordt het betaald via KPN Pay. Dat zie je op deze manier op de factuur: 

Het loopt dus niet als extra pakket via KPN. Zelfs als het in het verleden op die manier gelopen heeft is dat nu niet zo. 


Maar hoe loopt het dan wel?

het liep via kpn op 4 april dit opgezegd en toen deze mail gehad:

Geachte heer ,

U ontvangt deze e-mail omdat u uw mobiele aansluiting hebt opgezegd of omdat u uw Spotify Premium abonnement hebt opgezegd. We zetten uw Spotify Premium abonnement daarom om in de gratis dienst Spotify Free aan het einde van uw gebruiksmaand. Spotify Free heeft minder mogelijkheden. Wilt u geen Spotify Free? Kijk dan op support.spotify.com hoe u dat opzegt.

Uw mobiele abonnement opgezegd en toch graag Spotify Premium of Family?
Hebt u Internet van KPN en wilt u Spotify blijven gebruiken zoals u gewend bent? Dan kunt u Spotify Premium ook bestellen bij uw internetabonnement in MijnKPN.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

na deze mail liep spotify gewoon door en werd de 9,99 opeens als online aankopen op de factuur gezet


Voor opzeggen via de iStore, klik hier

Voor opzeggen via de Google Play Store, klik hier

Ook zou je bij deze abonnementsvorm moeten kunnen opzeggen via Spotify zelf

1 van deze 3 opties zou voor je moeten werken. Ik wil je vragen deze stappen eerst nog te doorlopen. Kies afhankelijk van of IOS of Android hebt voor de bovenste of middelste optie. Lukt het daarmee niet, probeer dan de Spotify link onderaan. Lukt het daarmee ook niet, laat dan hier weten waarom niet. Of bijvoorbeeld het abonnement niet tussen die links staat. Of dat je bij de derde link hetzelfde ziet als op mijn screenshot van 1 oktober.

 


Nogmaals:

bij de apple store staat hij niet bij

ik heb geen android dus google play store heb ik niet

en bij contact met spotify zeggen ze heel vriendelijk dat ze me niet kunnen helpen omdat alles via kpn loopt


Via spotify ben ik naar dit forum verwezen na alle stappen die jij nu geeft geprobeerd te hebben en zij hadden zelfs nog meer dingen om te proberen maar opzeggen gaat niet, ik betaal nu al vanaf april voor een dienst die ik niet gebruik omdat kpn het niet lukt om een simpele betaling te stoppen die nooit goedgekeurd is, online diensten staat al sinds ik dit abbo heb uit


Ooit gaf kpn gratis spotify bij een abonnement, dit had ik. Na een aantal jaar dit gratis te hebben gehad heeft KPN dit omgezet naar iets, dit loopt dus niet via apple of google of spotify zelf maar via KPN en ik heb dit in april via kpn opgezegd, daar ook van kpn een bevestiging gehad maar het blijft gewoon doorlopen


@Martin1233 ik hoop dat je begrijpt waarom ik deze vragen toch moest stellen. Wil je in je profiel nog in de persoonlijke opmerkingen zetten wat de naam is van je Spotify account en het e-mailadres waarmee je inlogt? Dan ga ik hier kijken vanuit welke afdeling Spotify is aangezet en daar vragen het terug te draaien. Omdat het om een ongebruikelijke situatie gaat kan het wel een paar werkdagen duren voor hier reactie op is. 

Laat het hier weten als je de gebruikersnaam en het e-mailadres hebt opgegeven. Dan zet ik het door. 


Hi @Martin1233 excuus voor mijn late reactie. We krijgen niet automatisch een update op het moment dat je je profiel aanvult. 

Ik zie geen verder contact met de klantenservice. Zou je nog 1 keer willen bevestigen dat de hulp nog nodig is? Dan maak ik gelijk het ticket aan. 


Heel graag, dit is nog steeds niet opgelost 


@Martin1233 ik heb het voor je doorgezet. Ik verwacht binnen enkele werkdagen reactie. 


@Martin1233 ik heb nog geen reactie gezien. Ik heb het daarom opnieuw doorgezet. Nogmaals bedankt voor je geduld. 


Reageer