Skip to main content

Beste KPN-ers,  Ik heb sinds afgelopen december de KPN TV Box DIW7022. De eerste weken deed de Spotify app het perfect, maar sinds 8 weken geeft hij geen geluid meer door. Echt ALLES gecontroleerd en geprobeerd:

Geluid via tv of versterker doet niks (alle andere apps en programma's wél)

App 5x opnieuw geïnstalleerd helpt niet

Box helemaal gereset naar fabrieksinstellingen helpt niets.

 

Ben ten einde raad.

 

Wie O Wie kan mij hiermee helpen?

Wat zie je in beeld als je muziek afspeelt?

Je hebt de Spotify app geïnstalleerd op je TV+ Box, toch? En gebruik je dan Spotify Connect (dus met een Premium account voor Spotify)?

Of gebruik je de app op je telefoon samen met de ingebouwde Chromecast-functie van de TV+ Box?

Ik heb bij een paar mensen, maar niet bij iedereen, het volgende ingesteld, juist om te voorkomen dat er teveel geluid was:

Instellingen, Apparaatinstellingen/Apparaat, Apps, Speciale app-toegang, Weergeven vóór andere apps:

  • Spotify (want anders tegelijkertijd geluid van bijvoorbeeld tv en Spotify; mogelijk was dit alleen nodig als er geen Spotify Connect gebruikt wordt?)

Ik heb op de KPN TV box gewoon de app uit de playstore geïnstalleerd en geopend. Eenmalig inloggen via code of telefoon en dat werkte voorheen . Kwam net achter iets nieuws.

Gewoon nummers afspelen geeft geen geluid....maar sommige nummer "overschakelen naar video" ( dat je de clip ziet) geeft ie wél geluid. Helaas zijn dat maar een paar nummers


Oké, de app kán dus prima geluid weergeven. Misschien iets aan de geluidsinstellingen veranderd?

De audiokwaliteit staat (sinds september 2023) standaard op “Stereo”, ook na een volledige reset. Maar voor de zekerheid (en ik roep maar wat hoor, pure gok, en zelfs geen idee wat het effect op apps is): wat staat er nu bij “Audiokwaliteit instellen” en is dat misschien anders dan 8 weken geleden?

En het maakt denk ik niet uit of je een nummer start via de app op de TV+ Box, of via een telefoon die via Spotify Connect aan die app gekoppeld is?


Ja. Audiokwaliteit staat op "Stereo".  

Nee het maakt niet uit hoe ik het nummer start.

Visueel loopt het nummer maar geeft geen auduo door via tv  of via versterker. TV zit via HDMI en versterkter via SPDIF. Al het andere werkt prima.

Vind dit echt heeft vreemd.


Hi @Kaapeejen, goed dat je al het een en ander uitgeprobeerd hebt, samen met de suggesties van @Arjan van B

Heel opvallend dat alleen de Spotify app geen geluid geeft, zowel via je geluidsinstallatie als via de tv. Daardoor lijkt me dit een dingetje waarbij geluid nog op een ander apparaat afgespeeld wordt. Zou dat kunnen? Ik gok dat je je Spotify app op meerdere apparaten gebruikt. Een voorbeeld: Als ik de Spotify app op mijn PC open en afspeel terwijl die nog geconnect is met bijvoorbeeld mijn telefoon, of een van mijn smart speakers in huis, dan heb ik dus geen geluid via mijn PC. De Spotify app geeft dan dus wel aan dat hij afspeelt, ik hoor alleen niks. 

Ik denk dat hier ook zoiets aan de hand is, dat de Spotify app naast op je TV+ Box, ook op een telefoon of ander apparaat actief is, en dat geluid daarheen gaat.

Je kunt dit testen door expliciet de Spotify app op TV+ te openen en van daaruit muziek te starten. Zorg er tegelijkertijd voor dat alle andere apparaten waarop je Spotify gebruikt écht uit staan. Wat gebeurt er dan?

 

Daarnaast raad ik je ook aan om deze vraag voor te leggen in de Spotify Community. Mogelijk hebben ze daar ook informatie en tips voor je die we hier niet hebben, omdat dat forum specifiek van Spotify is.


Hi @Kaapeejen, goed dat je al het een en ander uitgeprobeerd hebt, samen met de suggesties van @Arjan van B

Heel opvallend dat alleen de Spotify app geen geluid geeft, zowel via je geluidsinstallatie als via de tv. Daardoor lijkt me dit een dingetje waarbij geluid nog op een ander apparaat afgespeeld wordt. Zou dat kunnen? Ik gok dat je je Spotify app op meerdere apparaten gebruikt. Een voorbeeld: Als ik de Spotify app op mijn PC open en afspeel terwijl die nog geconnect is met bijvoorbeeld mijn telefoon, of een van mijn smart speakers in huis, dan heb ik dus geen geluid via mijn PC. De Spotify app geeft dan dus wel aan dat hij afspeelt, ik hoor alleen niks. 

Ik denk dat hier ook zoiets aan de hand is, dat de Spotify app naast op je TV+ Box, ook op een telefoon of ander apparaat actief is, en dat geluid daarheen gaat.

Je kunt dit testen door expliciet de Spotify app op TV+ te openen en van daaruit muziek te starten. Zorg er tegelijkertijd voor dat alle andere apparaten waarop je Spotify gebruikt écht uit staan. Wat gebeurt er dan?

 

Daarnaast raad ik je ook aan om deze vraag voor te leggen in de Spotify Community. Mogelijk hebben ze daar ook informatie en tips voor je die we hier niet hebben, omdat dat forum specifiek van Spotify is.

Het is opgelost.

Er zat een router en switch tussen. Blijkbaar gaf de drie jaar oude router iets niet door waardoor er geen geluid werd afgespeeld bij Spotify op de TV box. Heb de router ertussenuit gehaald en het werkt nu gelukkig weer. Fijn en beda kt voor alle tips en suggesties.


@Kaapeejen Interessant, en goed om te weten dat je het zo opgelost hebt! Dankjewel voor het delen, mogelijk zijn meelezers hier op het forum ook geholpen met jouw ervaring.


Reageer