Skip to main content

Al mijn opnames zijn gewist. Zowel van gisteren als van maanden geleden. Opname nivo was zo rond de 50 procent vol. 

Vreemd is dat er nu wel opnames van gisteren opstaan die ik nooit kijk en zeker niet heb geselecteerd om op te nemen.

Iemand oplossing?

Hallo @Hjkl heb je misschien iets aan je pakket gewijzigd waardoor de optie opnemen (tijdelijk) niet meer werkt?


Heb je het opneem pakket misschien al opgezegd of zelf de opnames gewist? 

Want er is wel storing geweest bij het opnemen. 


 Bedankt voor de reakties. Nee ik heb niets opgezegd of gewijzigd. Gewoon van het ene op andere moment alle opgenomen programmas gewist. Wel opvallend: gisteravond heeft de tv ontvanger wel een paar programmas opgenomen die ik nooit kijk en zeker niet had geprogrammeerd. Ik heb telefonisch contact met de kpn gehad, maar die weten de reden evenmin. Hun suggestie om een Hd recorder aan te schaffen vond ik ronduit belachelijk… En ook om het even aan te kijken kan ik even weinig mee. Blijkbaar staat het niet in de cloud.

Overigens worden programma die ik vandaag nieuw heb geprogrammeerd wel opgenomen.

Iemand nog suggesties?

Groet, Ronald 


Hun suggestie om een Hd recorder aan te schaffen vond ik ronduit belachelijk…

Nou, inderdaad. En ik vraag me af of dat wel werkt. Want de HDMI-stream is beveiligd met HDCP (in ieder geval bij de TV+ Box); heeft zo’n recorder wel de sleutels om dat op te decoderen? En zo ja: hoe ga je dat programmeren?

 

Blijkbaar staat het niet in de cloud.

Volgens mij staan opnames bij alle KPN ontvangers in de cloud, en worden gedeeld met ieder ander die een “opname†gemaakt heeft. Om welke ontvanger gaat het?

Maar dan nog: herstellen van toegang tot de gedeelde opnames voor (alleen) jouw account is niet iets dat KPN snel zal doen. Zeker als de oorzaak van het verwijderen onduidelijk is; men zal toch snel denken dat je het toch zelf gedaan hebt.

 

Vreemd is dat er nu wel opnames van gisteren opstaan die ik nooit kijk en zeker niet heb geselecteerd om op te nemen.

Zijn er andere gebruikers in je huishouden?


Wederom bedankt voor de reactie.

Het gaat om de ontvanger Arris vip 2952

(Die overigens niet defect is, want ik heb een tweede tv met dezelfde type ontvanger)

En nee. Ik woon alleen en er is niemand met wie ik mijn account deel of wachtwoord weet.

Als mijn opgenomen programmas niet terugkomen, want wie zegt mij dat dit zich niet herhaald, overweeg ik serieus over te stappen naar een andere aanbieder in de hoop dat die deugdelijker apparatuur leveren.

Maar ik hoop in de eerste plaats op een oplossing en dat mijn opgenomen programmas op een of andere wijze terug worden gezet.


@Hjkl Als je op een pc naar https://tv.kpn.com/ gaat en inlogt met jouw eigen inloggegevens, zie je dan ook jouw opnames niet meer?


  ..] Wel opvallend: gisteravond heeft de tv ontvanger wel een paar programmas opgenomen die ik nooit kijk en zeker niet had geprogrammeerd.

Dat doet mij denken dat er iemand anders hetzelfde abonnement gebruikt, dat heb ik al vaker langs zien komen hier.
Heb je misschien eens een ontvanger teruggestuurd ?

Hun suggestie om een Hd recorder aan te schaffen vond ik ronduit belachelijk…

Dat kan inderdaad ook helemaal niet bij kpn, erg vreemd zo’n reactie.


@ Kees Yagi:

Ik heb inderdaad bijna een jaar geleden een ontvanger terug gestuurd. Volgend de telefoniste van KPN stond deze ook nog op mijn naam geregistreerd.

Overigens zag ik zojuist ook een ander topic met precies hetzelfde probleem.

Dit houdt in dat KPN weet dat dit probleem zich voordoet en doodleuk de schuld in mijn schoenen probeert te schuiven. Kan het niet anders zien.

 


Nu nog een oplossing als die er nog is...


@Hjkl Als je op een pc naar https://tv.kpn.com/ gaat en inlogt met jouw eigen inloggegevens, zie je dan ook jouw opnames niet meer?

Nee die zijn ook daar verdwenen 


Ik heb inderdaad bijna een jaar geleden een ontvanger terug gestuurd. Volgend de telefoniste van KPN stond deze ook nog op mijn naam geregistreerd.

Dat heeft KeesYagi goed bedacht. 😪

Technisch gezien moet KPN best verwijderde opnames terug kunnen zetten. Backups vertellen wat je eerder in de opnames had, en die verwijzingen naar de cloud storage zijn dan te herstellen, lijkt me. Dat is eerder ook gebeurd, hoewel na een grote storing waar heel veel mensen last van hadden in april dit jaar:

Update 13: 08-05-2024 10:10 uur

Er was afgelopen 19 op 20 april een storing met tv kijken. De storing zelf is toen opgelost maar het gevolg was missende opnames bij een deel van de klanten.

 

Ten eerste excuses voor deze storing en de nasleep ervan. De herstelactie van afgelopen donderdag is afgerond. Alle opnames zouden weer beschikbaar moeten zijn. Het kan in een enkel geval helaas wel voorkomen dat er een opname mist, en/of dat reeds verwijderde opnames weer terug zijn.

 

Bovendien heeft een andere gebruiker dus mogelijk gezien wat jij zoal opneemt, en misschien wel meer dan dat. Ik zou bijna denken dat KPN daar een melding bij de AP voor moet doen.


Bedankt voor alle reakties tot dusver. Ik ga er morgen verder mee aan de slag richting de KPN en zal hier op terugkomen. Hopelijk levert het wat op.


Update: met kpn gesproken zojuist. Er is een melding naar de backoffice gedaan en wordt vervolgd (binnen 48u).  Vermoedelijk maakt iemand anders ook gebruik van mijn abonnement. Dat dit überhaupt kan... Hopelijk wordt de fout rechtgezet en worden de gewiste programmas hersteld.


Update: met kpn gesproken zojuist. Er is een melding naar de backoffice gedaan en wordt vervolgd (binnen 48u).  Vermoedelijk maakt iemand anders ook gebruik van mijn abonnement. Dat dit überhaupt kan... Hopelijk wordt de fout rechtgezet en worden de gewiste programmas hersteld.

Oei, ik ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt, @Hjkl .  Laat tzt even weten .  


Update: met kpn gesproken zojuist. Er is een melding naar de backoffice gedaan en wordt vervolgd (binnen 48u).  Vermoedelijk maakt iemand anders ook gebruik van mijn abonnement. Dat dit überhaupt kan... Hopelijk wordt de fout rechtgezet en worden de gewiste programmas hersteld.

Oei, ik ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt, @Hjkl .  Laat tzt even weten .  

Ben niet teruggebeld dus heb zojuist maar weer eens zelf gebeld. Er is blijkbaar niets doorgezet naar de backoffice, daar was niets over terug te vinden.

Blijkbaar is eens gewist altijd gewist. Vind dat veel te makkelijk zeker als de fout in deze toch echt bij KPN ligt.

Nu is het weer doorgezet naar de degene die de backoffice zou inschakelen afgelopen woensdag.

Heb er geen vertrouwen meer in…

En vind het voor een organisatie als KPN een regelrechte aanfluiting.


Erg jammer. Ik mention nog even het @TV Apps Team .  Geen garanties.  Maar niet geschoten altijd mis. 


De beschreven situatie op basis van info uit dit topic klinkt nu eerlijk gezegd hopeloos. Een verwijderactie vanuit een cliënt (ontvanger, app, web) is ‘fataal’ namelijk. 

De gerefereerde situatie in april/mei met de storing is compleet anders. Ja, voor de gebruikers waren de opnames toen ook echt verdwenen, dus lijkt het hetzelfde, maar de redundantie was toen, met reden, anders. Dat is/was een tijdelijke situatie. Waardoor het grootste deel hersteld kon worden.

@Hjkl  Vul a.u.b. je forumprofiel volledig in en geef daarna een seintje, dan kunnen we nog even naar je individuele situatie kijken, maar indien bovenstaande info klopt, zal het niet hersteld kunnen worden, dus ik wil je geen valse hoop geven. Misschien zat de vork toch iets anders in de steel (maar ook dan klinkt het nog steeds redelijk hopeloos eerlijk gezegd).


@Hjkl : Hier vind je je profiel → https://community.kpn.com/settings/profile

(mocht je willen dat we nog even meekijken, vul die dan in en geef mij hier een seintje) .  Zoals mijn collega al zegt is de kans behoorlijk klein maar we kunnen het proberren.

Verder betreur ik dat je via de telefonische ingang niet veel verder bent gekomen. 


De gerefereerde situatie in april/mei met de storing is compleet anders. Ja, voor de gebruikers waren de opnames toen ook echt verdwenen, dus lijkt het hetzelfde, maar de redundantie was toen, met reden, anders.

Kunnen jullie daar iets meer over vertellen? Zoals: wanneer wordt de bron van een uitzending (de stream ergens op disk bij de leverancier) definitief verwijderd?

Want: stel dat de bron direct gewist wordt zodra de laatste referentie (een opname van één gebruiker) verwijderd wordt. Dan lijkt mij dat statistisch gezien de kans dat andere gebruikers nog een of meer opnames voor eenzelfde uitzending hebben voor dit geval groter dan bij een storing waarbij opnames van heel veel gebruikers verdwijnen. Dus blijkbaar werkt dat anders?


Reageer