Skip to main content

Sinds een dag of twee bufferen alle streamingdiensten zo langzaam dat ik vrijwel constant naar 720p beeld zit te kijken op mijn 4k TV. Ik ben sinds eind januari overgestapt en heb eigenlijk tot bovenstaande nergens problemen mee gehad.

Het modem staat in vogelvlucht nog geen 4 meter van de TV vandaan en er staat geen storende apparatuur tussen voor de wifi-verbinding. Ik begrijp dat een bekabeling het meest ideaal zou zijn, maar waarom zou het nu ineens niet meer werken als het de afgelopen 3 weken zonder problemen gewerkt heeft?

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?

 

Heb je wel een 4K HDMI kabel tussen de KPN tv decoder en tv? 


@joop2011 ik heb alleen internet van KPN, de TV is dus via wifi verbonden met de KPN box 12. Streamingservices staan als apps op mijn LG TV.

Nogmaals, het liep de afgelopen weken als een trein, maar ineens lijkt de wifi-snelheid lager ofzo, je merkt dat de streams onvoldoende downloadsnelheid krijgen om de constante 4K kwaliteit te waarborgen.


@RoelS93

Welke download snelheid heb je?

Heb je koper of glasvezel?

 

Zijn er meerdere apparaten gelijktijdig op het internet?

Want de streamingdienst krijgt, helaas, geen voorrang.

 

Als het kan, probeer de tv met een vaste UTP (CAT5E of CAT6) kabel rechtstreeks met de BOX12 te verbinden. 


@RoelS93 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je ineens problemen hebt met streamingsdiensten kijken via wifi. 

Waar het 3 weken wel gelukt is en nu niet meer is afhankelijk van teveel factoren om daar een zinvol antwoord op te geven. 

Het beste is natuurlijk inderdaad om een kabel aan te sluiten, dat is de meeste stabiele verbinding. 

Ook ben ik benieuwd naar de vragen die @joop2011 stelt, kun je die beantwoorden? 


Speedtest met wifi geeft 118Mbps aan. Daarnaast hebben we hier koper.

Ik begrijp dat een kabel het beste is, maar daar is de wandaansluiting van het KPN-punt met de RJ12 aansluiting gewoon te ver voor van de TV af en dan moeten er wel allemaal plinten van de muur af om de kabel netjes weg te werken, dat is me net wat teveel poespas.


@RoelS93 De snelheid is dus in ieder geval hoog genoeg. Daar ligt het probleem zo te zien niet. 

Wat wellicht zou kunnen helpen is om met een wifi analyzer te controleren wat de beste omstandigheden voor de wifi zouden zijn. 

Ook is het belangrijk dat de software van de tv up-to-date is. 

Mocht ook dat het probleem niet oplossen is het heel lastig om te zeggen wat het probleem wel op zou lossen. 


Speedtest met wifi geeft 118Mbps aan. Daarnaast hebben we hier koper.

Ik begrijp dat een kabel het beste is, maar daar is de wandaansluiting van het KPN-punt met de RJ12 aansluiting gewoon te ver voor van de TV af en dan moeten er wel allemaal plinten van de muur af om de kabel netjes weg te werken, dat is me net wat teveel poespas.

 

Het is éénmalig veel werk, maar daarna heb je er veel plezier van.😉

Ik ben blij dat ik het destijds gedaan heb.


Begrijp ik, maar we wonen hier niet lang meer als het goed is, ik heb het toen we net in zijn getrokken wel voor mijn PC gedaan, maar ga die moeite niet doen als we er niet lang meer zullen zijn.