Skip to main content

Goede dag,

 

wij ondervinden de zelfde issue. De tv speelt alles super af Netflix, prime, YouTube etc spelen af zonder haperingen. Enkel de iTV app van KPN zorgt voor veel irritatie worden er gek van regelmatig stilstaand beeld. App meerdere keren opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Snelheid abonnement kon verhoogd en een ander modem de fritzbox allen zonder gewenst resultaat. Ligt het aan de software van Google of buffert de kpn app te weinig? Ik vind het jammer dat ik nu dus de tv box moet gebruiken op een smart tv om kon te kunnen bekijken 

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Apperlo , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Hoe heb je je smart tv verbonden met het internet; met een kabel aangesloten op het modem of via de wifi? Mocht je daar de wifi voor gebruiken, dan zou ik je willen aanraden om te kijken of je verschil ervaart wanneer je de televisie met kabel aansluit op het modem. Een bekabelde verbinding is altijd beter dan een draadloze en zeker voor zaken als tv kijken zou ik indien mogelijk altijd kiezen voor een bekabelde verbinding. 


Een bekabelde verbinding is altijd beter dan een draadloze en zeker voor zaken als tv kijken zou ik indien mogelijk altijd kiezen voor een bekabelde verbinding. 

En toch denk ik niet dat de oorzaak hier gezocht moet worden. Ook hier denk ik dat de gebruikte buffer van de smart-TV app veel te klein is en dat daardoor elke hapering in de communicatie tussen de televisie en het TV platform van KPN leidt tot een hapering in het beeld.

KPN schermt er altijd mee dat er geen grotere buffer gebruikt kan worden want het is live televisie. Daarbij maakt KPN één grote denkfout en dat is dat het mijns inziens toch echt beter is 15 of zelfs 30 seconden vertraagd storingsvrij te kunnen kijken dan 2 seconden vertraagd te kijken maar regelmatig stilstaand beeld te ervaren. En ja, dat is vervelend tijdens het EK als de rest van de buurt ook naar dezelfde wedstrijd kijkt en daardoor wellicht eerder juicht bij een doelpunt maar dat weegt absoluut niet op tegen de ergernis die veroorzaakt wordt door die kleine buffer in de andere 99,99% van de tijd.

 

Overigens kijk ik vrijwel probleemloos met de smart-TV app op mijn Chromecast Google TV via wifi.


@Jan van KPN Ik heb de tv via de kabel aangesloten op het modem maar ondervind toch stilstaand beeld en geluid. Zowel via kabel of 5ghz of 2,5 ghz wifi. Heb met andere apps geen enkel probleem. Ik denk dan toch dat ik maar weer via de kpn ontvanger moet gaan kijken ik hoop dat in de toekomst er toch nog een oplossing komt zodat dit niet nodig is. 


@Jan van KPN Ik heb de tv via de kabel aangesloten op het modem maar ondervind toch stilstaand beeld en geluid. Zowel via kabel of 5ghz of 2,5 ghz wifi. Heb met andere apps geen enkel probleem. Ik denk dan toch dat ik maar weer via de kpn ontvanger moet gaan kijken ik hoop dat in de toekomst er toch nog een oplossing komt zodat dit niet nodig is. 

Op dit moment zou het wel mijn advies zijn om via de ontvanger te kijken @Apperlo, geeft ook betere kwaliteit. Dit signaal zal ik uiteraard wel doorgeven en hopelijk wordt er snel wat mee gedaan! 🙏🏻


Reageer