Skip to main content

Ik heb een Samsung Galaxy Tab 2 met daarop de KPN ITV app. Ik kon al de zenders goed bekijken maar sinds kort kan ik alleen de zenders Ned. 1, 2, 3, ontvangen maar de commerciele zenders RTL 4, 5, 6, SBS 6, Veronica en ESPN ed. die doen het niet meer dan krijg ik de draaiende curser te zien en het beeld blijft zwart. Mijn tablet werkt op WIFI en heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder succes. Op mijn Samsung smartphone A40 werkt de app perfect. Ik ben ook al dichter bij de Experia box gaan ook zonder resultaat. Wat kan de oorzaak zijn.

 

De Samsung Tab 2 is te oud en voldoet niet meer aan veiligheidseisen.


Wat kan ik doen om dat verhelpen en hoe komt het dan dat hij Ned 1, 2, 3 wel kan ontvangen??


NPO zijn niet versleuteld, private zenders zijn versleuteld en van content-industrie vereist DRM widevine voor streaming. Tenminste Android 7.0 is nodig


Die tab 2 is hoogbejaard uit 2012. Dat gaat echt niet meer werken met kpn itv. 

De huidige drm beveiliging op de andere zenders wordt niet meer ondersteund. 


Mijn tab2 is uit 2018 en ik heb het nagekeken het heeft Android 7.0, kan ik die DRM beveiliging ergens downloaden ?


@Infokpn Dan heb je de Galaxy Tab S2 een geen Galaxy Tab 2.

Device CSC Version Bit/SW REV.  Security Patch Lvl. OS Build date
Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi  PHN  P3110XXDNE1 0  One Files Jelly Bean(Android 4.2.2) 20140510094240
  • Controleer of je heb de nieuwste versie  (7.6.3) van de KPN TV. 
  • Controleer of je ben ingelogd met KPN-ID
  • Controleer in https://tv.kpn.com/instellingen/apparaatbeheer of je Galaxy Tab is daar aanwezig. Indien je met de actuele versie en ingelogd nog steeds alleen de gratis NPO-zenders kan zien, verwijder de Galaxy Tab uit apparaatslijst en installeer de KPN TV opnieuw (data en cache wissen voor de zekerheid)

Ik heb het nagekeken bij de app. KPNTV staat versie 7.6.3 en bij Apparatenbeheer staat de Galaxy S2 modelnummer SM-T 810 en bij Software update staat de laatste update zijn al geinstalleerd huidige versie

T810XXU2DRH1/T810PHN2DRH1/ Ik heb de KPN TV app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd 


Hij heeft Android 7.0


@Infokpn Eerst de app opnieuw installeren maar nog niet starten, dan in apparatenbeheer bij kpn jouw galaxy tab verwijderen en dan de app starten en inloggen met kpn-id.


Precies zo gedaan zoals je had geschreven maar nog steeds alleen maar de NPO zenders en niet de commerciele, wat kan ik nog meer doen?


@Infokpn Als upgraden niet help dan misschien downgraden. Je kan proberen de versie 7.6 7.6.1 of 7.6.2 van KPN iTV te installeren. 


Er waren dit weekend wat problemen met tv kijken bij KPN. Als het goed is, zou het inmiddels weer moeten werken als jouw apparaat verder aan de voorwaarden voldoet.


Bij mij speelt dit probleem nog steeds. Ik heb een LG TV met daarop de KPN ITV app. Ik kon al de zenders goed bekijken maar sinds kort kan ik alleen de zenders Ned. 1, 2, 3, ontvangen maar de commerciele zenders RTL 4, 5, 6, SBS 6, Veronica en ESPN ed. die doen het niet meer dan krijg ik de draaiende curser te zien en het beeld blijft zwart. TV werkt op WIFI of kabel met 100Mb/s getest. (1GB/s up en download abbonement) heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder succes. Op mijn iphone werkt de app perfect. 


Beste Roble70

Dat jij hetzelfde probleem hebt met KPN ITV is toevallig, het schijnt toch meer voor te komen. Na je verhaal te horen heb jij ook nog geen oplossing gevonden? Als dat het geval is even laten weten, zal ik ook doen ik heb wel al de tips op het forum opgevolgd maar nog steeds geen commerciele zenders. We houden vol en hopen op een oplossing. Mijn probleem is enkel maar op mijn tablet Samsung Tab2.       Op mijn Sony TV krijg ik wel al de zender niet via de app maar gewoon met de afstandsbediening en de KPN TV ontvanger, ook op een 12 jaar oude Philips TV op de slaapkamer werkt alles prima..

 


Beste Roble70

Dat jij hetzelfde probleem hebt met KPN ITV is toevallig, het schijnt toch meer voor te komen. Na je verhaal te horen heb jij ook nog geen oplossing gevonden? Als dat het geval is even laten weten, zal ik ook doen ik heb wel al de tips op het forum opgevolgd maar nog steeds geen commerciele zenders. We houden vol en hopen op een oplossing. Mijn probleem is enkel maar op mijn tablet Samsung Tab2.       Op mijn Sony TV krijg ik wel al de zender niet via de app maar gewoon met de afstandsbediening en de KPN TV ontvanger, ook op een 12 jaar oude Philips TV op de slaapkamer werkt alles prima..

 

Ik heb nog geen oplossing. De tv is niet geregistreerd als apparaat bij “https://tv.kpn.com/instellingen/apparaatbeheer” ik denk dat daarom alleen de publieke zenders te zien zijn. Dus het is dan nmi een app probleem (app in de app store van LG tv's) . (de app van de tv in mijn geval). De KPN app kan waarschijnlijk mijn tv niet registreren als een “bevestigd geautoriseerd apparaat”. Alvorens heeft t altijd gewerkt. Er zijn meerdere LG eigenaren met hetzelfde probleem. 

Wellicht is KPN bezig met het uitfilteren van ongeautoriseerde systemen.. Helaas niet met veel succes. Dit speelt al 3 dagen bij mij. Jammer.


Het probleem is opgelost door KPN! Dat is wel heel snel!
Het lijkt dat de app bepaalde hardware (LG tv's uit 2017 werd mij verteld)  idd niet goed ondersteunt. Mijn model is nu misschien verholpen.


Dat is mazzel voor jou, ik zoek verder.


Ik heb een Samsung Galaxy Tab 2 met daarop de KPN ITV app. Ik kon al de zenders goed bekijken maar sinds kort kan ik alleen de zenders Ned. 1, 2, 3, ontvangen maar de commerciele zenders RTL 4, 5, 6, SBS 6, Veronica en ESPN ed. die doen het niet meer dan krijg ik de draaiende curser te zien en het beeld blijft zwart. Mijn tablet werkt op WIFI en heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder succes. Op mijn Samsung smartphone A40 werkt de app perfect. Ik ben ook al dichter bij de Experia box gaan ook zonder resultaat. Wat kan de oorzaak zijn.

 

Ik heb helaas hetzelfde probleem met de Samsung Galaxy tab, En ik mijn oude Samsung Galaxy S8 tel die ik nog had erbij gepakt en daarop doet de KPN Itv het wel. Beste @Infokpn hoe is dit in hemelsnaam mogelijk?  Ik heb de app al zeker 10 keer opnieuw geïnstalleerd op de tab en ook er weer vanaf gehaald zonder enig resultaat. Heel erg jammer weer Kpn.


Ik heb intern navraag gedaan. Ik hoop spoedig meer te horen.


Het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.


Het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Kan je aangeven hoe lang het duurt voordat er een oplossing is?


Ik wou dat ik je daar meer duidelijkheid over kon geven, @japie47, maar dit weet ik helaas niet.


Door wie wordt er gewerkt aan een oplossing??


De toiletjuffrouw en de portier zijn aan het werk gezet, @Infokpn .

en uiteraard is dat het TV apps Team dat hiermee bezig is.

 


Er zit helaas weinig merkbare voortgang in het oplossen van dit probleem. Ook de info verstrekking laat te wensen over.