Skip to main content

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

• Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

• Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt

Top geregeld, en volgens de mijn dochter is het account al direct FREE.
Ik wil graag Spotify premium omzetten in Spotify family, maar zie het niet staan in mijn KPN. Ik zie Spotify ook helemaal niet terugkomen in mijn KPN. Hoe kan ik family aanvragen/omzetten?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hallo @sionavb, welkom! Heb jij op dit moment Spotify Premium via KPN of via Spotify zelf? Als je Premium via KPN hebt, hoef je daarmee niets te doen. Als je het via Spotify hebt, moet je het opzeggen. Je kunt Spotify Family via ons alleen aanvragen met de huidige Internet + TV abonnementen en niet met de oude Alles-in-1 abonnementen. Je kunt overstappen naar de nieuwe abonnementen via je MijnKPN account. Daar kan je dan ook Spotify Family aanvragen.

Mocht je hulp of meer informatie nodig hebben, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan help ik je er verder mee.
Hoi Waar kan ik de codes vinden voor mijn account van family?
Op 21-1 heb ik van de KPN een mail ontvangen dat spotify premium geupgrade zou moeten zijn naar family. Beide lopen via de KPN. Als ik in spotify inlog staat het abonnement nog steeds op premium en heb ik in het linker menu geen opties voor spotify family.

Wat kan ik zelf doen om het family abonnement actief te krijgen?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @John Gubbels, sorry voor de late reactie! Welke codes bedoel je precies? Wil je je Spotify Free omzetten naar Family? Vul je forumprofiel

aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en geef even een seintje als je dat gedaan hebt. Ik help je er graag verder mee!

@RikKrikke ik kijk graag voor je wat er precies aan de hand is. Wil jij ook je forumprofiel updaten met postcode + huisnummer en evt. klantnummers(s) en het hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?
@Marcia_ postcode en huisnummer toegevoegd. Ik heb inmiddels gisteren ook telefonisch contact gehad met een collega van je. Kreeg na dat ze een ticket bij spotify ingediend hadden een mail voor activering. Helaas leidt dat nog niet tot de oplossing. De situatie is als volgt. We hebben twee spotify accounts. Een via kpn compleet en die staat tot op de dag van vandaag op premium (en niet for family). Het andere account loopt rechststreeks via spotify en is opgezegd. Premium is voor dit account geldig tot 18-2. Het lijkt er nu op dat ik tot 18-2 moet wachten om family te kunnen activeren op het niet-kpn account. Tot die tijd moeten de andere gezinsleden nog maar even geduld hebben. Jammer, maar ik zie geen andere optie. Of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik twijfel een beetje. Ik zie namelijk dat je gisteren een nieuwe activatiecode hebt moeten ontvangen en dat deze nog niet gebruikt is. Klopt dat? Normaliter is het zo dat als je Premium uitzet en vervolgens Family aanzet, dat het in de knoei komt en je inderdaad tot 18-2 moet wachten. Als je echter Family geactiveerd hebt, zonder dat je iets met Premium gedaan hebt, zou het naadloos overschreven moeten worden. En volgens mij is dat laatste het geval.

Er is in ieder geval een ticket bij Spotify terecht gekomen, dat zie ik ook. Hopelijk kunnen zij iets voor je doen en anders verwacht ik inderdaad dat het de 18e omgezet zal worden. Ik heb sowieso het verschil in kosten, vijf euro, voor je vergoed. Dat wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Excuses!
Hoi!

Kan ik het Spotify Family account dat is gekoppeld aan ons KPN Compleet pakket omzetten naar een andere user met Spotify Free? Dus de bestaande koppeling 'verwijderen' en aan een nieuwe Spotify user koppelen?

Huidige situatie:

• Gebruiker A heeft een Spotify Premium Family account

• Gebruiker B heeft een Spotify Free account

Nieuwe situatie

• Gebruiker A is terug naar een Spotify Free account

• Gebruiker B is geupgrade naar een Spotify Premium Family account

groet,

Maarten
@mdbraber, goedenavond! Als ik het goed begrijp, wil je Spotify van account wisselen. Echter, snap ik het verhaal niet helemaal wat betreft Spotify Family. Family betekent namelijk dat je met 6 accounts Premium muziek kan luisteren. De beheerder van Spotify Family kan helaas niet zomaar gewisseld worden. Hiervoor moet het abonnement opgezegd worden en opnieuw aangevraagd.

Spotify Premium is voor één account, en kan wat makkelijker van account gewisseld worden. Je vraagt dan om een ontkoppeling (indien je het via KPN afneemt). Je krijgt dan een nieuwe code toegestuurd die je kan gebruiken om het andere account Premium te maken.

Zou je kunnen toelichten of het gaat om Spotify Premium of Spotify Family?
@Susan_ het gaat om het beheerdersaccount voor Spotify Family. Mijn vraag is dus of ik dat kan wisselen naar een andere gebruiker. Jij geeft aan dat 'het abonnement' daarvoor moet worden opgezegd - kan je uitleggen welk abonnement je precies bedoelt en wie die handeling kan uitvoeren?
Hoi Susan het gaat om het omzetten van Premium naar Family. We hoiden dezelfde accountnaam. Ik krijg keurig uitnodigingen om te zenden en dan gebeurt er niks. Het account blijft op premium staan
Duidelijk, dank je @mdbraber. Het beheeraccount van Family kan niet zomaar gewijzigd worden omdat het hele Family abonnement daaraan hangt. De beheerder is degene die de kosten betaalt. Om dan ook het beheeraccount te wijzigen moet in de basis Family worden opgezegd en opnieuw aangevraagd op het andere account dat je beheerder wilt maken. Hoe dat dan gaat hangt ervan af of je Family bij ons hebt of bij Spotify zelf. Bij Spotify zelf moet je dan echt opzeggen en opnieuw aanvragen. Maar via ons verwacht ik dat wij dit voor je kunnen doen. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we dit nakijken, en uitvoeren als dat inderdaad zo is.

@Erik Soer, voor jou ook: Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier in het topic weten als je dit gedaan hebt. Zonder je gegevens kunnen we dit niet nakijken.

@Erik_ ik heb de gegevens bij mijn profiel aangevuld. Ik heb je ook een DM gestuurd met aanvullende gegevens.
@mdbraber : normaliter beheren de moderatoren dit topic gemeenschappelijk. Ik laat jouw case nog even liggen aangezien je @Erik_ privé gemaild hebt. Hij werkt vanmiddag.
@Erwin_ dank - was vnml omdat ik de privé details bij voorkeur niet in het topic wilde delen.
Bericht ontvangen en gereageerd, @mdbraber. Laten we het ook via privébericht verder afhandelen. Ik verwacht dat we dit snel genoeg opgelost hebben 🙂
Ik heb emails verstuurd met uitnodiging voor spotify family naar mijn kinderen. Bij het ene kind ging dit probleemloos, bij het andere wil het maar niet lukken. Zij heeft nog geen spotify account, maar nieuwe aan maken lukt niet. Na invullen gegevens blijft het 'wieltje' draaien maar er gebeurt niets. Uitnodiging opnieuw verstuurd naar ander mailadres, zelfde verhaal.
Hoi Marja, welkom op het forum! Ik wil je hier graag mee helpen maar de uitnodigingen worden vanuit Spotify zelf verstuurd. Je kunt het beste even contact met hun opnemen via Neem contact op met de Spotify-klantenservice - Spotify. Hopelijk kom je er snel uit!
ik heb mijn familieleden uitgenodigd en krijg dit scherm:

Premium for Family

Je abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement.

Contactinformatie:

Wat nu?
Hey @Bastiaan06, welkom op het KPN forum! In dat geval heb je al een Premium account via ons;

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

hoe zet ik spotify premium om naar spotify family?

Ik heb vandaag mijn premium spotify bij Kpn omgezet naar family oftewel mijn premium bij mobiel opgezegd en family aangevraagd via tv en internet. Hoelang duurt dit voor dit in mijn spotify is omgezet? Bij spotify blijft deze namelijk op premium staan en moet ik contact opnemen met kon aangezien ik het via jullie heb. Als mijn account om is naar family kan de rest van mijn gezin hier ook gebruik van maken, nu kan ik nog niemand uitnodigen en heb ik de frustratie dat iedereen gebruik maakt van mijn account 😇

Ik heb hetzelfde, premium omgezet naar family, krijg een link, maar die stuurt me uiteindelijk terug naar kpn.....

Ik heb vandaag mijn premium spotify bij Kpn omgezet naar family oftewel mijn premium bij mobiel opgezegd en family aangevraagd via tv en internet. Hoelang duurt dit voor dit in mijn spotify is omgezet? Bij spotify blijft deze namelijk op premium staan en moet ik contact opnemen met kon aangezien ik het via jullie heb. Als mijn account om is naar family kan de rest van mijn gezin hier ook gebruik van maken, nu kan ik nog niemand uitnodigen en heb ik de frustratie dat iedereen gebruik maakt van mijn account 😇Ik heb hetzelfde, premium omgezet naar family, krijg een link, maar die stuurt me uiteindelijk terug naar kpn.....

Precies. En dan?
@pep1971, je kunt het naar Spotify Family omzetten als je een internet abonnement bij KPN hebt (niet bij mobiele abonnementen en ook niet bij oudere internet abonnementen). Als je die hebt, dan kan het geregeld worden via Mijn KPN, zie ook deze pagina.