Skip to main content

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

• Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

• Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt

Hoi,

Wij hebben spotify premium en willen dit graag omzetten naar family

Hoe doen we dit?

Welk abonnement heeft u nu? Alles-in-1 of Internet en TV? Of Hussel? Wat staat er op factuur 2de blad?

Wij hebben alles in 1

Hoi @Al.bertha, als je op dit moment Spotify Premium als losse optie bij je vaste abonnement hebt (Hussel of een Alles-in-1 Instap), dan kun je via de MijnKPN dit wijzigen. Eenmaal ingelogd ga je via Producten > Thuis naar Extra opties toevoegen of wijzigen. Daar kun je dan Spotify Premium uitvinken en Family aanvinken. Nadat je dit bevestigd zal je Premium worden omgezet naar Family. Dit hoort binnen enkele gebeurt te zijn. Daarna kun je via de Spotify website inloggen en je familieleden uitnodigen.

Heb je op dit moment nog een oude stijl Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement dan zit Spotify Premium daar vast bij in. Het is dan niet mogelijk om deze stop te zetten of te wijzigen naar Family. In dat geval zul je ook het hele abonnement moeten wijzigen naar een Husselabonnement. Dit kan ook via de MijnKPN, maar dan via Producten > Thuis en dan Abonnement wijzigen.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil een optie toevoegen, Spotify Family, maar krijg ook een leeg scherm. Zowel in Safari als in Chrome. Ik heb de laatste versie van Chrome. Browsers compleet afgesloten (beiden) dan weer opnieuw opgestart, weer opnieuw inloggen, maar nog steeds als ik ga naar https://mijn.kpn.com/classic/#/tv-internet-bellen/producten dan blijft het scherm leeg. Ook als ik >1 minuut wacht en niets doe. Refreshen van de pagina helpt ook niet.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen,

Ik heb een Spotify Premium account via mobiel. Nu wil ik mijn Spotify Premium account omzetten naar Spotify Family. 

Bij mijn mobiel heb ik Spotify Premium al uitgezet en bij KPN Thuis Spotify Family geactiveerd. Hier heb ik ook een mail van gekregen om Spotify Family te activeren. Als ik dat wil doen, krijg ik het volgende:

Nou is er mij verteld, dat het een maand kan duren voordat het is omgezet. Nu wacht ik al 1,5 maand en krijg nog steeds hetzelfde.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Ik heb zojuist geprobeerd ons Spotify Family abonnement te activeren. Nu heb ik daarvoor even een nieuw account aangemaakt en het daarop geactiveerd. Dat is allemaal gelukt en binnen de account overview in spotify staat duidelijk dat het abonnement via KPN wordt betaald. Frappant is echter wel dat Spotify heet abonnement ziet als Premium ipv. een family-abonnement, terwijl dat binnen mijnkpn wel op family staat. 

Zouden jullie willen meekijken waarom dat niet goed lijkt te gaan?

@DubbeltjeStuiver zou je voor de zekerheid kunnen proberen het via de app te bestellen? Mocht het daar niet lukken laat het dan hier even weten. Als je je profiel invult en ook in het persoonlijke opmerkingenveld de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer neerzet kunnen we in ieder geval het product alvast voor je aanzetten. 

@Sdamwijk ik zie dat de wijzigingen wel door zijn. Het product Spotify Family is toegevoegd aan je vaste diensten. Zou je eens kunnen kijken of het lukt Spotify te activeren via onze website?

@mvanderkraats87 bij het opgegeven klantnummer zie ik keurig Spotify Premium Family staan onder diensten dus dat is helemaal goed! Zou je eens met je Spotify account in kunnen loggen op de website van Spotify zelf? Als je daar in de linker kolom als 2e optie “Spotify Family” ziet staan is alles goed gegaan. Bovendien kan je daar gelijk mensen uitnodigen! Laat je hier nog even weten of je straks met z'n allen muziek kan luisteren? 

@Bram_  hoi Bram, zowel App als browser werkt niet. Bij bieden een leeg scherm.
Net met de 0800-0402 gebeld. Spotify Familie nu wel besteld, maar blijf niets zien als ik producten wil aanpassen of toevoegen zowel via Mijn KPN als via de App gaat dit niet goed.
Ik heb dit trouwens initieel in een ander forum bericht gepost? Waarom is dit naar Spotify Family gegaan? Want het probleem zit in MijnKPN en de mogelijkheid om producten aan te passen/toe te voegen?

Alvast bedankt.

Ik vermoed dat dat gedaan is omdat het over het aanvragen van Spotify Family ging, al heeft dat in jouw geval mogelijk een andere oorzaak dan Spotify zelf. Als ik je goed begrijp is die aanvraag nu wel voor je gedaan?

Wat je in MijnKPN kunt doen is naar de Producten gaan en daar aangeven dat je een abonnement wilt verbergen. Daarmee wordt het losgekoppeld uit MijnKPN, daarna zal je deze opnieuw kunnen koppelen. Vaak wordt het abonnement daarmee wel weer zichtbaar.

@Sdamwijk ik zie dat de wijzigingen wel door zijn. Het product Spotify Family is toegevoegd aan je vaste diensten. Zou je eens kunnen kijken of het lukt Spotify te activeren via onze website?

@Bram_  Ja klopt. Spotify Family is al wel toegevoegd inderdaad. Het lukt ook via jullie website niet. Wordt er een beetje moedeloos van🙈😅. Wat moet ik nu doen?

Hmm, dit schiet niet echt op inderdaad, ik snap de moedeloosheid @Sdamwijk  :slight_frown:

Even dubbelcheck: Premium is gewoon actief nog en werkt helemaal normaal? Of zit het anders? 

Zou je eens kunnen kijken of het je lukt om via MijnKPN Spotify Family te verwijderen uit je abonnement en als dat verwerkt is, opnieuw toe te voegen? Hopelijk krijgt je account dan het zetje dat het nodig heeft!

Wij hebben kpn tv en internet wat op naam staat van mijn vriendin. Zij had nog een oud abonnement met gratis spotify.

nu hebben we het omgezet naar KPN Hustle met Spotify Family erin waarvoor we €14 moeten betalen. Abonnement is omgezet 15 juni.

nu komt het we spotify family is voor geen meter om te zetten. Haar account blijft maar op premium staan. 
we zijn nu al 2 weken bezig om dit werkende te krijgen. Binnen KPN schijnt niemand het te weten hoe dit moet, zelfs de afdeling spotify niet. Ik betaal voor iets wat niet werkt.

we hebben zelfs contact met Spotify opgenomen die verwijzen ons naar Kpn die het om moeten zetten.

op mijn kpn van mijn vriendin staat het aangemeld. Is er iemand binnen KPN die weet hoe dit kan. 

@mvanderkraats87 bij het opgegeven klantnummer zie ik keurig Spotify Premium Family staan onder diensten dus dat is helemaal goed! Zou je eens met je Spotify account in kunnen loggen op de website van Spotify zelf? Als je daar in de linker kolom als 2e optie “Spotify Family” ziet staan is alles goed gegaan. Bovendien kan je daar gelijk mensen uitnodigen! Laat je hier nog even weten of je straks met z'n allen muziek kan luisteren? 

Nope: alleen premium dus geen mogelijkheid om mensen uit te nodigen. 

Gek zeg! Ik maak een ticket aan voor de backoffice. Zij moeten hier even naar kijken. Ze nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Laat je nog even weten of het uiteindelijk gelukt is, @mvanderkraats87?

@Deca57 : Ik heb je vraag naar dit centrale topic verplaatst. Mocht je met de informatie die hier verzameld is niet verder komen, kun je dan je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven?

Bij de activatie van het spotify family abonnement het verkeerde spotify account als beheerder gekoppeld. hoe kan ik dit herstellen?

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Hmm, dit schiet niet echt op inderdaad, ik snap de moedeloosheid @Sdamwijk  :slight_frown:

Even dubbelcheck: Premium is gewoon actief nog en werkt helemaal normaal? Of zit het anders? 

Zou je eens kunnen kijken of het je lukt om via MijnKPN Spotify Family te verwijderen uit je abonnement en als dat verwerkt is, opnieuw toe te voegen? Hopelijk krijgt je account dan het zetje dat het nodig heeft!

@Maja_ Dank u wel voor uw bericht. Spotify Premium is gewoon actief inderdaad.

Helaas is het op de manier die u zei niet gelukt. Ik kreeg wel een mail dat de Spotify Family is verwijderd en nu om is gezet naar Spotify Free. Daarna kreeg ik een mail met dat ik Spotify Family weer heb toegevoegd en dat ik die weer kan activeren. Als ik dit wil doen, krijg ik weer precies hetzelfde! ‘Sorry it seems you can’t perform this change.😔

Goede morgen,

I cannot subscribe to Spotify Family via MijnKPN. Can I do it this way ?

Thanks!

Bij de activatie van het spotify family abonnement het verkeerde spotify account als beheerder gekoppeld. hoe kan ik dit herstellen?

De beheerder van het abonnement kan niet gewijzigd worden nadat deze eenmaal gekozen/gekoppeld is, @TBrr. De enige manier om dit te veranderen is om Spotify Family uit je abonnement te halen. Vervolgens te wachten tot het account weer is teruggesprongen op Free (dat kan tot een maand duren) en daarna Family opnieuw aan te vragen.

Hmm, dit schiet niet echt op inderdaad, ik snap de moedeloosheid @Sdamwijk  :slight_frown:

@Maja_ Dank u wel voor uw bericht. Spotify Premium is gewoon actief inderdaad.

Helaas is het op de manier die u zei niet gelukt. Ik kreeg wel een mail dat de Spotify Family is verwijderd en nu om is gezet naar Spotify Free. Daarna kreeg ik een mail met dat ik Spotify Family weer heb toegevoegd en dat ik die weer kan activeren. Als ik dit wil doen, krijg ik weer precies hetzelfde! ‘Sorry it seems you can’t perform this change.😔

En als je inlogt op de Spotify website met het account, @Sdamwijk, geeft hij nog steeds aan dat het Premium is? Want dan zou ik denken dat het niet direct een probleem is met het aanvragen/activeren van Family, maar met het deactiveren van de Premium die je vanuit je mobiele abonnement had. Ik heb hier intern navraag over gedaan, we komen er zo snel mogelijk op terug.

Goede morgen,

I cannot subscribe to Spotify Family via MijnKPN. Can I do it this way ?

Thanks!

Hi @joedance, welcome! I've added your message to this topic. More information about Spotify Family can be found in the start message of this topic. For you relevant is the bit below the heading Kan ik Spotify Family bestellen?

In short: you need to have a recent type of subscription to be able to order Spotify Family. If you do not have any of the types listed there, or newer, you will first have to change to our current type of subscription.

@Maja_  Goedemorgen,

Als ik inlog via de website dan geeft hij inderdaad nog steeds Spotify Premium aan.

Je zou inderdaad zeggen dat het probleem ligt bij het deactiveren Spotify Premium. Had er anders Spotify Free moeten staan, na het inloggen?

Ik hoor graag van u

@Maja_  Goedemorgen,

Als ik inlog via de website dan geeft hij inderdaad nog steeds Spotify Premium aan.

Je zou inderdaad zeggen dat het probleem ligt bij het deactiveren Spotify Premium. Had er anders Spotify Free moeten staan, na het inloggen?

Ik hoor graag van u

Hoi @Sdamwijk, ik vermoed inderdaad dat daar Spotify Free zou moeten staan. @Erik_ heeft gisteren intern navraag voor je gedaan, daar hebben we helaas nog geen terugkoppeling op. Zodra we reactie hebben, hoor je dat!

Ik heb spotify premium als onderdeel van mijn kpn compleet contact. Ik wil deze omzetten naar spotify family. Is het mogelijk dat ik dit doe zodat ik alleen het verschil in prijs tussen family en premium betaal?

admin: verplaatst naar bestaand topic