Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

• June 26, 2016
  • 6291 reacties
  • 91469 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6291 reacties

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 18, 2020

Beste KPN-er

Ben ik genoodzaakt mijn bestaande spotify account op te zeggen bij het overzetten via KPN?

Waardoor ik afspeellijsten etc kwijt ben?

Groet Jan

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Nee, dat gebeurt in principe niet. Zonder je specifieke situatie te kennen: wij doen niets met afspeellijsten, wij verzorgen enkel de facturatie. Dus als je account van Premium naar Free naar weer Premium gaat blijven je lijsten bewaard. 

Ik heb een spotify premium abonnement. 
helaas ben ik door onbekende reden uitgelogd. Inloggen lukt niet meer met de code die ik in de  sms heb staan. 
de factuur is en wordt wel betaald en is niet gestopt of opgezegd. 

kunt u mij verder helpen?

mvg norbert. 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @Norbert tolenaar, welkom! Ik denk dat ik je daar niet bij kan helpen. Als je Premium via ons afneemt, dan regelen wij alleen de facturatie. Voor inhoudelijke vragen kan je bij Spotify terecht. Kan het zo zijn dat je je Spotify account gekoppeld hebt aan je Facebook account? Dan kan je daarmee inloggen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je deze gemakkelijk opvragen. 

Mocht je bedoelen dat je account ineens omgezet is naar Free, kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer?

Mijn account is overgezet naar free.

ik heb mijn profiel aangepast, dit is wel een zakelijk account.
het betreft alleen mijn mobiel nummer met de daaraan vast zittende pakketten.

Mvg Norbert 

• Nieuwkomer
  • February 18, 2020

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als LvdD.

Op een of andere manier stond op 'MijnKPN'  mijn KPN spotify premium uitgeschakeld.

Dusdanig heb ik de extra optie van KPN Spotify premium weer aangezet.

En zoals bij LvdD:

Als ik mijn gegevens invul bij KPN Spotify activeren, zegt die dat mijn gegevens onbekend zijn.

Admin: samengevoegd met verzameltopic

• Nieuwkomer
  • February 18, 2020

Gaarne zou ik een activatie code willen ontvangen. 

• Nieuwkomer
  • February 18, 2020

Heb een all in 1 premium abonnement

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • February 18, 2020

@Norbert tolenaar Bedankt voor het invullen van je gegevens. Er is een nieuwe activatiecode naar je onderweg. Binnen 3 uur ontvang je hem via de sms. 

• Nieuwkomer
  • February 18, 2020

Ik zou binnen 1 dag een  activatie code krijgen maar die heb ik nog niet ontvangen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 19, 2020

@Willemcouw, welkom! Als je Spotify weer opnieuw hebt toegevoegd aan je abonnement krijg je ook een nieuwe activatiecode. Die komt per e-mail bij een vast abonnement en per sms bij een mobiel abonnement. Die code kun je dan invullen op de activatiepagina. Mocht het alsnog niet lukken, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt.

@Bristri,  welkom! Vul ook je forumprofiel in, dan gaan we kijken waar je code blijft :)

• Nieuwkomer
  • February 19, 2020

@Willemcouw, welkom! Als je Spotify weer opnieuw hebt toegevoegd aan je abonnement krijg je ook een nieuwe activatiecode. Die komt per e-mail bij een vast abonnement en per sms bij een mobiel abonnement. Die code kun je dan invullen op de activatiepagina. Mocht het alsnog niet lukken, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt.

@Bristri,  welkom! Vul ook je forumprofiel in, dan gaan we kijken waar je code blijft :)

Goedemorgen Erik.

Mijn probleem is inmiddels verholpen.

Vooralsnog vriendelijk bedankt!

• Deelnemer
  • February 19, 2020

@RBrederode : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we er direct naar kijken. 

@Erwin_ dank voor je reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe activatiecode ontvangen en het is gelukt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Willemcouw en @RBrederode Wat goed dat het probleem inmiddels is verholpen. Als jullie onze hulp in de toekomst nog nodig hebben, dan horen we dat graag van je!

• Helper
  • February 19, 2020

Zou iemand mij willen helpen? Ik heb precies hetzelfde probleem namelijk.

Heb recentelijk Spotify Premium via MIJN KPN gedeactiveerd, heb hier ook een bevestiging van gehad, vervolgens 3 dagen later Family geactiveerd, kreeg vandaag de activeringscode, maar het lukt mij niet om deze te activeren.

Spotify verwijst mij naar KPN en KPN zegt het via de speciale link te activeren, maar ook dit lukt niet want ik kom op de spotify pagina terecht en heb de optie niet om mijn premium naar free over te zetten. Spotify zegt weer contact te nemen met KPN en zo blijf ik in cirkels werken terwijl het niet werkt.

Heb zelfs gebeld met KPN helpdesk en ook zijn kwamen er niet uit en gaven mij alleen het advies om via de speciale link het te activeren, maar dit lukt niet ;-)

Aub hulp!

PS > In mijn profiel zit mijn abbo-nummer voor het gemak!

• Helper
  • February 19, 2020

Zou iemand mij willen helpen? Ik heb precies hetzelfde probleem namelijk.

Heb recentelijk Spotify Premium via MIJN KPN gedeactiveerd, heb hier ook een bevestiging van gehad, vervolgens 3 dagen later Family geactiveerd, kreeg vandaag de activeringscode, maar het lukt mij niet om deze te activeren.

Spotify verwijst mij naar KPN en KPN zegt het via de speciale link te activeren, maar ook dit lukt niet want ik kom op de spotify pagina terecht en heb de optie niet om mijn premium naar free over te zetten. Spotify zegt weer contact te nemen met KPN en zo blijf ik in cirkels werken terwijl het niet werkt.

Heb zelfs gebeld met KPN helpdesk en ook zijn kwamen er niet uit en gaven mij alleen het advies om via de speciale link het te activeren, maar dit lukt niet ;-)

Aub hulp!

PS > In mijn profiel zit mijn abbo-nummer voor het gemak!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Amarnax. Wat jammer dat het niet lukt om een Spotify Family account aan te maken. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. Op deze pagina kan je jouw activatiecode invullen een een Spotify Family account aanmaken. Laat je ons weten of het gelukt is?

• Helper
  • February 19, 2020

Hoi @Amarnax. Wat jammer dat het niet lukt om een Spotify Family account aan te maken. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. Op deze pagina kan je jouw activatiecode invullen een een Spotify Family account aanmaken. Laat je ons weten of het gelukt is?

Hi @Vikash dank je, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Onderdeel van de stappenplan is inloggen in je Spotify account en dan je abonnement annuleren, maar deze optie heb ik niet daar het gekoppeld is aan KPN en ik contact moet opnemen met KPN. ;-)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Amarnax Heb je een bestaand Spotify Premium account bij KPN of net opgezegd? Het account wordt automatisch omgezet naar een Free account na het opzeggen van het abonnement, helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit voor jou te doen. Je kan het Spotify Free account daarna koppelen aan Spotify Family. 

Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om een nieuw account aan te maken. Dit betekend wel dat jouw afspeellijsten verloren gaan. 

• Helper
  • February 19, 2020

@Amarnax Heb je een bestaand Spotify Premium account bij KPN of net opgezegd? Het account wordt automatisch omgezet naar een Free account na het opzeggen van het abonnement, helaas hebben wij niet de mogelijkheid om dit voor jou te doen. Je kan het Spotify Free account daarna koppelen aan Spotify Family. 

Natuurlijk kan je er wel voor kiezen om een nieuw account aan te maken. Dit betekend wel dat jouw afspeellijsten verloren gaan. 

Ja, ik had premium via KPN. Deze had ik opgezegd via mijn KPN en hiervan een bevestiging gekregen. Heb 4 dagen later Pemium Family genomen via MIJN KPN en deze kan ik nu dus niet annuleren. Dit kan pas 16-03-2020. Dit staat aangegeven in MIJNKPN. 

Ik heb dus geen Family, kan het niet opzeggen, pas vanaf 16-03-2020 en wordt hiervoor dus ook gefactureerd. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Ik wil geen nieuwe account, heb Spotify via KPN al meer dan 5 jr volgens mij met vele custom afspeellijsten. Wat kan ik nu doen dat ik dus kan genieten van Family zonder er gefactureerd voor te worden terwijl ik er geen gebruik van kan maken?

Ps. Volgens mij had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

Dat was inderdaad het beste. Je kon ook in MijnKPN Spotify Premium direct in een wijziging kunnen omzetten naar Spotify Family. Het account zou dan automatisch omgezet worden naar Family. 

• Helper
  • February 19, 2020

had ik pas Family moeten activeren zodra mijn spotify account werd omgezet naar Free? Is dat mogelijk het probleem?

Dat was inderdaad het beste. Je kon ook in MijnKPN Spotify Premium direct in een wijziging kunnen omzetten naar Spotify Family. Het account zou dan automatisch omgezet worden naar Family. 

Begrijp ik, maar wat nu? Spotify geeft aan dat ik premium heb via KPN. Mijn Kpn geeft aan dat ik Premium family heb en er ook voor ga betalen. 

Maar het activeren geeft aan dat er al geactiveerd is, maar spotify zegt dat ik alleen premium heb.

Annuleren kan ik niet, dus betaal ik voor family wat ik eigenlijk niet heb? En als het automatisch wordt omgezet, per wanneer dan?

Ik kan alleen Family annuleren vanaf 16-03, een volle maand nadat ik family heb afgesloten, maar er dus geen gebruik van kan maken? Wat een administratieve rompslomp is dit.

Ben dus geen stap verder ondanks alle moeite van u. En mijn telefoontjes. Ik weet nog niet waar ik aan toe ben.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 19, 2020

Amarnax, welk gebruikersnaam gebruik je bij Spotify? 

• Helper
  • February 19, 2020

Amarnax, welk gebruikersnaam gebruik je bij Spotify? 

Heb jou een persoonlijk bericht gestuurd. Dank u!

Dennid1979
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2020

Bij is Spotify naar free omgezet.  Nu is Spotify weer naar primiun gezet. 

Maar  lijft hij op free staan. Via kon staat er dat ik primiun heb. En volgens Spotify staat hij op free.  Heb ook een code gehad maar die wekt ook niet. 

Admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

• Nieuwkomer
  • February 20, 2020

Help! 

Ik had een gratis account bij spotify. Nu heb ik via mijnkpn spotify geactiveerd. 

Hoe koppel ik mijn kpn account nu aan spotify? Ik snap er echt helemaal niets van. Vind het erg onduidelijk. Kan spotify wel openen maar dan zie ik alleen dat gratis account.