Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

• June 26, 2016
  • 6291 reacties
  • 91470 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6291 reacties

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • February 20, 2020

Goedemorgen, @FamKnapen, welkom op het forum. We helpen je graag : Op: Activeer Spotify Premium of Family kun je jouw activatiecode verzilveren. Volg de stappen op, en laat je bestaande account omzetten naar Premium bij KPN. Succes! Laat je ons weten of het is gelukt? :)

@Dennid1979, lukt het je niet om de activatiecode te gebruiken? Of ben je 'm kwijt / vergeten? Dan kun je via de link een nieuwe aanvragen. Ik hoor graag van je!

• Helper
  • February 20, 2020

Goedemorgen @Nadia 

Zou u mij ook willen helpen aub? Of er iig naar kijken?

Volgens KPN heb ik Family, maar volgens Spotify zit ik nog op Premium. Abbo annuleren via Spotify kan ik niet, daar ik contact moet opnemen met KPN.

Ik zit in een vicieuze cirkel dus en kan nog geen gebruik maken van Family.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Amarnax . Leuk  je gesproken te hebben.

Ik heb je een nieuwe code gestuurd en hoop dat we daarmee dit issue kunnen verhelpen.

Dat andere issue ben ik ook benieuwd naar. Mocht het onopgelost blijven, zie ik het topic tegemoet. 

• Helper
  • February 20, 2020

Hoi @Amarnax . Leuk  je gesproken te hebben.

Ik heb je een nieuwe code gestuurd en hoop dat we daarmee dit issue kunnen verhelpen.

Dat andere issue ben ik ook benieuwd naar. Mocht het onopgelost blijven, zie ik het topic tegemoet. 

Hi @Erwin_  Dank voor het telefonisch contact en actief meedenken! Ik wordt uitstekend geholpen en dat mag ook wel is gezegd worden!

Ik heb de activatiecode ontvangen, maar voordat ik dat doe…..

Als ik in mijn Spotify account inlog, zit ik nog steeds op Premium via KPN. Moet dit niet eerst op FREE staan om de activatiecode voor Family te kunnen verzilveren?

Erwin van KPN
Moderator

@Amarnax : Kun je mij in een privébericht je gebruikersnaam sturen? Ik wil even kijken hoe je nu in onze administratie staat.

• Helper
  • February 20, 2020

@Amarnax : Kun je mij in een privébericht je gebruikersnaam sturen? Ik wil even kijken hoe je nu in onze administratie staat.

Done.

Erwin van KPN
Moderator

@Amarnax  Jouw initiële aanname is correct. Dit had eigenlijk in één bestelling gemoeten zonder dat premium eerst is opgezegd. Maar goed, dat wist jij toen niet. 🙂 Nu moeten we eigenlijk op de administratieve afwikkeling van spotify wachten. Die halen er ongeveer een keer per maand de bezem doorheen ;-)

Ik heb nog wel een ticket voor je aangemaakt. Met een beetje geluk kunnen zij dit bespoedigen en wordt je premium sneller op free gezet. Maar ik kan dit niet beloven. Zij zullen binnen 2 dagen reageren.

Indien je toch graag sneller family wilt gebruiken kun je met die code een nieuw account registreren. Als je op het andere account je playlists offline beschikbaar maakt kun je deze importeren.

• Helper
  • February 20, 2020

@Amarnax  Jouw initiële aanname is correct. Dit had eigenlijk in één bestelling gemoeten zonder dat premium eerst is opgezegd. Maar goed, dat wist jij toen niet. 🙂 Nu moeten we eigenlijk op de administratieve afwikkeling van spotify wachten. Die halen er ongeveer een keer per maand de bezem doorheen ;-)

Ik heb nog wel een ticket voor je aangemaakt. Met een beetje geluk kunnen zij dit bespoedigen en wordt je premium sneller op free gezet. Maar ik kan dit niet beloven. Zij zullen binnen 2 dagen reageren.

OPLOSSING!

Indien je toch graag sneller family wilt gebruiken kun je met die code een nieuw account registreren. Als je op het andere account je playlists offline beschikbaar maakt kun je deze importeren.

@Erwin_  Ik heb maar gekozen voor een nieuwe Spotify account. Activatiecode werkt en ik zal mijn custom afspeellijsten opzoeken en toevoegen.

Mag ik jou vriendelijk bedanken voor alle genomen moeite? Ook @Alex_P @Vikash @Nadia ook vriendelijk dank voor alles.

@Erwin_ kan ik er vanuit gaan dat mijn oude account automatisch wordt omgezet naar Free? Ik gebruik nu de nieuwe account met Family.

Erwin van KPN
Moderator

Dat komt goed, @Amarnax  :-)

• Topper
  • February 21, 2020

Goedendag,

Op mijn laptop werd gevraagd om mijn Spotify te updaten en nadat ik dat heb gedaan ben ik “natuurlijk weer eens” gedowngraded naar Spotify Basic.

Gaarne advies c.q. hulp hoe ik weer terugkom bij Premium.

Andere vraag: Hoe kan het dat ik op mijn mobiel met Premium niet mijn afspeellijsten te zien krijg die wel op mijn laptop staan ?

• Nieuwkomer
  • February 22, 2020

Hoi, ik zou spotify premium moeten hebben volgens de app (en volgens mij), maar als ik in spotify zit onder mijn eigen account (met hetzelfde emailadres) is het toch het gratis account. In en uitloggen helpt niet. Activatiecode opvragen lukt niet want als ik dan mijn emailadres invul zegt KPN dat mijn emailadres onbekend is 😳😳.

Wat moet ik doen?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 22, 2020

@Renels, ik vermoed dat je op de laptop met het verkeerde account inlogt. Als je Spotify update wordt je soms uitgelogd. Je moet dan wel weer inloggen met het account dat je Premium gemaakt hebt. Als je ook nog een ander account hebt en je gebruikt per abuis die, dan zul je zien dat je op de Free versie blijft staan en ook niet de afspeellijsten ziet die je wel ziet op je mobiel. Waar je dan waarschijnlijk wél ingelogd bent met het account dat Premium is. Kijk op je mobiel in de Spotify app onder de instellingen (het radericoon rechtsboven) welke naam je daar ziet staan. Als dit niet hetzelfde is op de laptop, kies op de laptop voor uitloggen en log opnieuw in met het goede account. Als je dat wachtwoord niet meer weet kun je die via de Spotify website resetten

ik wil activatiecode hebben van kpn spotify, maar lukt me niet

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • February 22, 2020

Goedendag, 

Ik heb alles in 1 inclusief gratis Spotify.

Nu had mijn vriendin de gratis Spotify. Dit us inmiddels mijn ex. Ik betaal nu apart voor Spotify, dat wil ik veranderen. 

Ik zou graag mijn huidige spotify premium omzetten naar gratis premium via kpn, wat gekoppeld is aan mijn alles in 1.

Ik heb via de site geprobeerd een nieuwe activeringscode aan te vragen, maar helaas herkent hij het email adres niet, ondanks deze hetzelfde is als het factuuradres. 

Ik ben ingelogd met mijn kpn id. Neem aan dat jullie mij de activeringscode kunnen sturen en dat ik dan mijn spotify account kan koppelen aan kpn alles in 1?

Bedankt alvast. 

• Helper
  • February 23, 2020

Vrijdag werd ik voor de 2e keer gebeld door een medewerker van KPN vanwege de ticket die @Erwin_ had aangemaakt waarschijnlijk.

Ook dat werd keurig doorgelopen door een kundig medewerker. Mensen kunnen klagen, maar ik ben alleen maar uitstekend geholpen. Meer dan 5 mensen hebben moeite gedaan voor mijn probleem en het is uiteindelijk opgelost. En dan te bedenken hoeveel klanten KPN heeft met uiteenlopende problemen.

Alleen maar lof voor iedereen die heeft bijgedragen!

PS.
Om mijn afspeellijsten te behouden, heb ik het volgende gedaan….

1. Via browser ingelogd met nieuwe account
  2. Oude gebruiker opgezocht en geklikt op ‘toon alle playlists’
  3. Kies de playlist door met je muis erover heen te gaan, te klikken en vasthouden.
  4. Sleep je muis met de playlist naar linksonder waar staat ‘Create playlist’
  5. Klaar.

Op deze manier ben jij eigenaar van je playlist en kan je deze bewerken naar eigen lust, zonder dat de oude gebruiker deze playlist op COLLABORATE PLAYLIST moet zetten.

@Erwin_
Die andere issue is spontaan verdwenen na 3x de stroomkabel van mijn tv er 10min uit te trekken. Heel vreemd. ;-)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 23, 2020

@alexvdboogaard, welkom! Dit kunnen we regelen, vul daarvoor even je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. 

@1234andmore, eveneens welkom :) Voor jou geldt hetzelfde. Vul je forumprofiel in, laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we ten eerste kijken of het account van je ex nog gekoppeld staat. Zo ja, dan ontkoppelen we die. Dan krijg jij een nieuwe activatiecode. Met die code kun je dan je eigen account Premium maken. Zorg er dan wel voor dat jouw account ook al terug is gezet naar Free door je betaling voor Spotify buiten KPN om stop te zetten. 

@Amarnax,  fijn om te horen dat alles zo goed is opgelost :) Dank voor de tip om de afspeellijsten te behouden. Meestal geven we aan dat men contact op moet nemen met Spotify en dan kunnen zij de playlists overzetten. Maar dit gaat veel sneller zo . 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2020

@Erik_ profiel ingevuld. 🙂 

• Nieuwkomer
  • February 23, 2020

ik heb deze week na dat mijn nieuwe abonnement is ingegaan, dat spotify premium niet meer doet, ik heb mijn activerings code niet meer, en kan geen nieuwe aan vragen voor een of andere reden.

en ik betaal nog steeds de volle pond voor mijn abonnement

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Nieuwkomer
  • February 23, 2020

Ik heb dus hetzelfde probleem als JB75. Beetje jammer vind ik dit. 
maar wat kunnen we er aan doen? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 23, 2020

Dank je, @1234andmore. Ik heb zojuist het oude account ontkoppeld. Je krijgt binnen 24 uur een nieuwe activatiecode op je e-mailadres. Daarmee kun je dan je andere account Premium maken

• Nieuwkomer
  • February 23, 2020

Ik ben plotseling teruggezet naar Spotify Free, terwijl in MijnKPN de Spotify premium optie wel aan staat en ik hier ook voor betaal. Ik heb vanochtend met jullie klanten service gebeld en kreeg toen te horen dat Spotify een storing heeft. Ik heb geprobeerd een nieuwe activatie code aan te vragen via email en 06 maar dit lukte niet.

kan ik een nieuwe activatie code toegestuurd krijgen?

groetjes

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Carlito.H en @JelleAVD . Welkom op het KPN Forum! Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en mobiele nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we deze gegevens hebben kunnen we bekijken of wij de mogelijkheid hebben om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

• Nieuwkomer
  • February 23, 2020

Hoi Vikash, dit heb ik gedaan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi Vikash, dit heb ik gedaan.

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Je ontvangt binnen 3 uur een activatiecode per sms. :relaxed:

• Deelnemer
  • February 23, 2020

Als je je KPN Spotify Premium wil omzetten naar Premium family houd er dan rekening mee dat dit enige tijd duurt. 
Je moet namelijk eigenlijk eerst je Spotify Premium helemaal stop laten zetten door KPN en dan daarna pas je Spotify Family nemen. Anders moet je wachten tot de volgende betaling tot je gebruik kan maken van je Family account.  Het heeft mij 3 uur, 3 chats met KPN, 3 telefoongesprekken met de KPN technische dienst, en 1 chat met Spotify van 20 minuten gekost om hier achter te komen. Ik hoop dat anderen niet deze irritatie hoeven mee te maken bij het overstappen (lijkt zo simpel, is het dus niet).

O ja en je family leden moeten wel op hetzelfde adres wonen, anders ben je geen family bij Spotify.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst