Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

• June 26, 2016
  • 6291 reacties
  • 91473 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6291 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Martine L.  Ik heb de aanpassing doorgevoerd en spotify per direct laten ingaan. Binnen 3 uren kun je een activatiecode verwachten. 

Mocht dat niet zo zijn, laat het weten. :-)

Ik stuur je tevens een privéberichtje. Kun je daar op reageren? 

• Topper
  • February 27, 2020

@Renels, ik vermoed dat je op de laptop met het verkeerde account inlogt. Als je Spotify update wordt je soms uitgelogd. Je moet dan wel weer inloggen met het account dat je Premium gemaakt hebt. Als je ook nog een ander account hebt en je gebruikt per abuis die, dan zul je zien dat je op de Free versie blijft staan en ook niet de afspeellijsten ziet die je wel ziet op je mobiel. Waar je dan waarschijnlijk wél ingelogd bent met het account dat Premium is. Kijk op je mobiel in de Spotify app onder de instellingen (het radericoon rechtsboven) welke naam je daar ziet staan. Als dit niet hetzelfde is op de laptop, kies op de laptop voor uitloggen en log opnieuw in met het goede account. Als je dat wachtwoord niet meer weet kun je die via de Spotify website resetten

Hallo Erik,

Stap 1 is gelukt: ik heb op de laptop inmiddels opnieuw Premium, waarvoor dank.

Echter de speellijsten opgebouwd op Free en voorheen ook af te spelen op Premium krijg ik met geen mogelijkheid meer terug op Premium. Niet via “slepen” noch via kopiëren.

Hebben jullie hiervoor een handleiding?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 27, 2020

@Renels, ik vermoed dat je op de laptop met het verkeerde account inlogt. Als je Spotify update wordt je soms uitgelogd. Je moet dan wel weer inloggen met het account dat je Premium gemaakt hebt. Als je ook nog een ander account hebt en je gebruikt per abuis die, dan zul je zien dat je op de Free versie blijft staan en ook niet de afspeellijsten ziet die je wel ziet op je mobiel. Waar je dan waarschijnlijk wél ingelogd bent met het account dat Premium is. Kijk op je mobiel in de Spotify app onder de instellingen (het radericoon rechtsboven) welke naam je daar ziet staan. Als dit niet hetzelfde is op de laptop, kies op de laptop voor uitloggen en log opnieuw in met het goede account. Als je dat wachtwoord niet meer weet kun je die via de Spotify website resetten

Hallo Erik,

Stap 1 is gelukt: ik heb op de laptop inmiddels opnieuw Premium, waarvoor dank.

Echter de speellijsten opgebouwd op Free en voorheen ook af te spelen op Premium krijg ik met geen mogelijkheid meer terug op Premium. Niet via “slepen” noch via kopiëren.

Hebben jullie hiervoor een handleiding?

Dan nog de vraag/opmerking van Erik, log je wel in met je Free account waarop je die lijsten hebt aangemaakt? Of heb je nu een nieuw account aangemaakt en als Premium geactiveerd? 

• Topper
  • February 27, 2020

Hallo Alex,

Sorry, ik zag jouw recente aanvulling niet.

Ik zit zowel op Free met al mijn speellijsten als op Premium. Ik krijg de speellijsten dus nog niet op Premium

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik zit zowel op Free met al mijn speellijsten als op Premium. Ik krijg de speellijsten dus nog niet op Premium

Heb je het Spotify Free account (met afspeellijsten) geupgrade naar Spotify Premium d.m.v. de activatiecode? Op deze manier kan je de afspeellijsten behouden. Als je een nieuw Spotify Premium account aanmaakt is dat helaas niet mogelijk.

• Topper
  • February 28, 2020

Nee, niet dmv een activatiecode. Ik moest immers mijn Premium upgraden en dat heb ik gedaan volgens jullie instructies.Dus als ik het goed begrijp heb ik dus al mijn opgebouwde speellijsten slechts in Free ter beschikking? Is dat niet vreemd?

Mocht ik in de toekomst weer mijn Premium moeten upgraden, ben ik opnieuw de dan opgebouwde speellijsten kwijt?

• Nieuwkomer
  • February 28, 2020

Goedemiddag,

Een week geleden is spotify premium gestopt met het kunnen afspelen van mijn muziek. Ik heb de applicatie opnieuw geïnstalleerd maar zonder goed gevolg. Kunnen jullie mij helpen?

Groet, Margreet/. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 28, 2020

@Renels: Je kunt afspeellijsten kopiëren van het ene account naar het andere. Zorg dat je ingelogd bent op het Premium account. Dan kun je vervolgens zoeken naar de gebruikersnaam van je Free account. Als dat account vindbaar is, kun je de afspeellijsten inzien en die kopiëren naar je Premium account. Mocht je daar niet uitkomen, neem dan contact op met Spotify. Zij kunnen de afspeellijsten overzetten van het Free account naar het Premium account. 

Verder, het is mogelijk dat als je Spotify app op de computer weer een keer een update krijgt, dat je dan weer uitgelogd wordt. Maar, als je dan weer inlogt met de juiste inloggegevens zit je ook weer in je Premium account.

@Margreet1938, welkom!  Bedoel je dat Spotify helemaal niet meer werkt? Of heb je geen Premium meer? Als het helemaal niet meer werkt, kun je aangeven op wat voor apparaat dit is? Als hij nog wel werkt, maar je hebt geen Premium meer, controleer of je wel ingelogd bent met het juiste account.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2020

het lukt mij niet om de activatie code te ontvangen.

Erwin van KPN
Moderator

@Joanna1996 : Kun jij je profiel aanvullen en ons daarna hier een seintje geven?

• February 29, 2020

Ik .heb nu Spotify premium wrm kan ik hem niet op mijn tv krijgen zoals YouTube?

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 1, 2020

@Rominiel, het is vanuit KPN geen app die je op de televisie kan afspelen. Wel zijn er meerdere mogelijkheden om het op je televisie te krijgen, als ik op de website van Spotify zelf kijk. Hier een linkje naar hun website waarin ze het hebben over Spotify op TV. Hopelijk kan je hiermee verder :slight_smile:

• Nieuwkomer
  • March 1, 2020

Hoi,

Mijn Spotify premium werkt niet meer sinds vandaag mijn abonnement is verlengd. Ik wilde een activeringscode aanvragen, maar zowel mijn telefoonnummer als mijn e-mailadres worden niet herkend en ik krijg dus geen code. In MijnKPN staat spotify wel aan en ik betaal er dus ook voor.

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 1, 2020

@Larissavh, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je bij jouw verlenging ook aangegeven dat je Spotify Premium wil behouden? Zo niet, dan is Spotify vanaf je verlenging ook vervallen. Indien wel, dan help ik je graag aan een nieuwe activeringscode. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer + 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is! :smile:

• Nieuwkomer
  • March 1, 2020

Ik heb Spotify van kpn op m'n iPhone maar wil het ook graag op mijn Macbook luisteren. Ik wil geen koppeling via Facebook maar wil graag mijn bestaande afspeellijsten behouden. kan dat? en zo ja Hoe?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Deelnemer
  • March 2, 2020

Dag,

ik heb sinds gisteren spotify gekoppeld aan mijn KPN abonnement. Nu kan ik op de spotify website inloggen en zien dat mijn account gekoppeld is met KPN. Helaas kan ik in de app niet inloggen met dezelfde gegevens.. Iemand een idee?

Dag,

ik wil mijn spotify account veranderen want met twee opgroeiende kinderen zitten we elkaar vaker in de weg met tegelijk willen beluisteren. Hoe kan ik dit regelen?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @andre319, welkom! Ik weet niet of je op een Macbook ook apps kunt downloaden, maar je kunt in ieder geval gewoon naar de webplayer van Spotify. Daar log je dan in met dezelfde gegevens als je ook gebruikt op je iPhone. Je kunt dan afwisselend luisteren op beide apparaten. 

Welkom @vleutej, dat is vreemd! Je weet heel zeker dat je op de app met dezelfde gegevens inlogt? Als je je account aan Facebook gekoppeld hebt, dan kan je ook daarmee inloggen op de app. Wat geeft de app aan? Misschien kan je toch eens opnieuw je wachtwoord instellen. 

Hallo,

Weet iemand hier waar ik mijn Spotify inloggegevens kan achterhalen om weer gebruik te kunnen maken van mijn premium account, gezien ik nu ineens reclame tussen door krijg.

• Deelnemer
  • March 2, 2020

Welkom @vleutej, dat is vreemd! Je weet heel zeker dat je op de app met dezelfde gegevens inlogt? Als je je account aan Facebook gekoppeld hebt, dan kan je ook daarmee inloggen op de app. Wat geeft de app aan? Misschien kan je toch eens opnieuw je wachtwoord instellen. 

@Marcia_ 
Ik heb het wachtwoord gewijzigd, inloggen op de website kan dan wel in de app nog altijd niet. 
app geeft dan aan dat er iets is mis gegaan en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Ik gebruik geen Facebook voor de aanmelding.. 🙂

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @vleutej : Ik heb oprecht geen idee wat er misgaat. Op wat voor toestel/tablet heb je de app staan? is dat android of apple? Zou je de app helemaal willen verwijderen en opnieuw installeren? 

• Topper
  • March 2, 2020

@Renels: Je kunt afspeellijsten kopiëren van het ene account naar het andere. Zorg dat je ingelogd bent op het Premium account. Dan kun je vervolgens zoeken naar de gebruikersnaam van je Free account. Als dat account vindbaar is, kun je de afspeellijsten inzien en die kopiëren naar je Premium account. Mocht je daar niet uitkomen, neem dan contact op met Spotify. Zij kunnen de afspeellijsten overzetten van het Free account naar het Premium account. 

Verder, het is mogelijk dat als je Spotify app op de computer weer een keer een update krijgt, dat je dan weer uitgelogd wordt. Maar, als je dan weer inlogt met de juiste inloggegevens zit je ook weer in je Premium account.

@Margreet1938, welkom!  Bedoel je dat Spotify helemaal niet meer werkt? Of heb je geen Premium meer? Als het helemaal niet meer werkt, kun je aangeven op wat voor apparaat dit is? Als hij nog wel werkt, maar je hebt geen Premium meer, controleer of je wel ingelogd bent met het juiste account.

Bedankt Erik,

Het is wel even zoeken maar als men het eenmaal gevonden hebt is het eenvoudig uit te voeren!

• Deelnemer
  • March 2, 2020

@Erwin_

iOS 13.3.1 iPhone SE

Ik heb de app er al drie keer afgegooid, was ook mijn logisch idee..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @Pieter Aalbers, welkom! Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten! Ik denk dat Spotify Family iets voor jullie is. Als je Internet (+ TV) of KPN Hussel afneemt, kan je dit via ons aanvragen. Je regelt dit gemakkelijk via MijnKPN. Je betaalt 14,99 euro per maand en je kunt maximaal 6 accounts gebruiken hiermee. Als je Alles-in-1 hebt, dan kan het niet via KPN. Je kunt er dan voor kiezen om óf over te stappen naar Hussel óf het via Spotify zelf aan te vragen. Je moet dan je huidige Premium account wel eerst naar Free omzetten. Laat je me weten als je meer informatie wilt?

@SandraRoelofs welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je er graag verder mee. 

@Renels top! Leuk dat je het nog even deelt :-).

@vleutej bijzonder dit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ zetten welke gebruikersnaam je gebruikt? Laat even weten wanneer je dit gedaan hebt, dan checken we hier toch even of alles goed staat. 

• Deelnemer
  • March 2, 2020

@Erwin_  & @Marcia_ 

Ik ben nu thuis en zit op WiFi, nu is inloggen ineens wel mogelijk..

Best vaag..!

Persoonlijk profiel is geüpdatet..