Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28369 reacties
  • 21 juli 2021
gielen.t schreef:

ik heb mijn abbonnement bij kpn verlengd en daar zit een jaar gratis spotify bij     

nu heb ik het geactiveerd en word er toch 9,99 van mijn rekening afgeschreven hoe zet ik dit stop

bij kpn konden ze mij niet helpen

bij voorbaat mijn dank   groeten gielen

Hoi @gielen.t, welkom! Dit klinkt alsof je per ongeluk ook Spotify via Spotify zelf hebt afgenomen.

Op het moment dat je via ons Spotify hebt log je met je KPN ID in op https://www.kpn.com/spotifyactiveren. Daar kies je dan een bestaand Spotify account om Premium te maken. Of, als je die niet hebt, maak je ter plekke een Spotify account aan die dan vervolgens Premium wordt.

Als jij op enige andere manier, via www.spotify.com, een account hebt aangemaakt of geactiveerd, dan heb je los een abonnement genomen en zal dat in rekening worden gebracht. In dat geval moet je ook op www.spotify.com weer inloggen en kun je dit losse abonnement daar stopzetten.

Linda Spotify schreef:

Ik probeer ook spotify aan KPN te koppelen maar lukt niet.

Al gebeld met helpdesk van KPN maar vooralsnog zonder resultaat. Werd gemeld dat als ik geen reclame tussendoor kreeg dat het dan goed ging maar ging razensnel door mijn MBs heen dus gaat niet goed.

Spotify geactiveerd via KPN. Zelfde email in gebruik bij KPN en Spotify maar blijf de melding krijgen dat ik een gratis account heb bij Spotify dus koppeling is niet goed.

Kan iemand mij op weg helpen? zal ergens wel een instelling of iets dergelijks zijn wat ik aan moet zetten maar lukt mij niet. Luister als 5 dgn verplicht radio in de auto omdat spotify fails:angry:

Hoi @Linda Spotify, welkom hier :) Ik merk twee vragen in je bericht. 

Wat betreft dataverbruik: Spotify via ons is niet inclusief dataverbruik. Dus als je via Spotify muziek streamt, dan kost dit data. Dit kun je verminderen of voorkomen door de kwaliteit van de muziek naar beneden bij te stellen (via de instellingen in de app van Spotify) of door veel geluisterde muziek in de app te downloaden naar je apparaat.

Dan, het koppelen. Wat zie je als je op www.spotify.com inlogt met het e-mailadres van je account? Als daar wordt aangegeven dat je Spotify via KPN hebt, dan is het goed gekoppeld. Als je dan met datzelfde account ook inlogt op je telefoon, zou je daar ook moeten zien dat je Premium bent en geen reclame meer moeten horen.

Zie je op de Spotify website ook staan dat het een Free account is, dan is de koppeling inderdaad niet goed. Ga in dat geval eens terug naar https://www.kpn.com/spotifyactiveren en kijk of je opnieuw kunt activeren. Als dat niet lukt, dan heb je waarschijnlijk een ander bestaand of nieuw account Premium gemaakt. Je zult in dat geval moeten zien te achterhalen met welk e-mailadres je dat hebt gedaan. Je kunt dan met dat account inloggen en die gebruiken. Als je dat niet wilt, en je wilt echt het andere account gebruiken, dan zit er niets anders op dan eerst weer Spotify uit je abonnement te verwijderen (dit kan via je MijnKPN). Nadat dit voltooid is kun je het dan weer opnieuw toevoegen. Als dat ook weer voltooid is kun je op https://www.kpn.com/spotifyactiveren alsnog het gewenste account Premium maken.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 juli 2021

In een bericht van KPN vandaag stond:

U hebt uw Spotify Premium abonnement succesvol geactiveerd bij ons. Luister vanaf nu overal naar uw favoriete muziek, ontdek nieuwe nummers en vind de perfecte muziek voor elke stemming. Alvast veel luisterplezier! 

Uw factuur
Vanaf deze maand betaalt u uw Spotify abonnement via onze factuur. U betaalt uw Spotify abonnement maandelijks vooruit en ziet dit op uw factuur onder het kopje 'Online aankopen'.

Hebt u nog vragen?
Kijk voor meer informatie over uw factuur op 
kpn.com/factuur. En kijk voor meer informatie over Spotify op kpn.com/spotify.

Even los van het feit dat het laatste linkje niet werkt: ik had al een Spotify-abonnement, en heb dus helemaal  niets geactiveerd: het zat al in mijn pakket! Dat was destijds een 'lokkertje' om bij KPN klant te worden. Ik gebruik Spotify nu en aantal jaren, ben daar tevreden over, en zal dat abonnement nu moeten betalen? Dat lijkt me niet de juiste gang van zaken.

Heel erg bedankt! Inderdaad nu ingelogd via ander email adres en nu krijg ik op de website eindelijk een melding dat dit account gekoppeld is aan KPN. Ook de uitleg over dataverbruik is helder. Zeer goed opgelost dit. TOP ge.Linda Almere

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Linda Spotify top! Fijn dat het weer werkt :) bedankt voor je terugkoppeling!

@KPNZebra we hebben inmiddels reactie van onze collega's.
Het is momenteel helaas niet mogelijk om de gratis spotify abonnementen over te dragen naar een ander account.
Op dit moment is ook nog niet bekend wanneer dit wel weer gaat kunnen.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 21 juli 2021

@Roelof57 zou je iets meer informatie kunnen geven over wat er precies aan de hand is? Heb je dit bericht binnengekregen zonder zelf iets te hebben besteld?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 juli 2021

Inderdaad, zoals beschreven, beschikte ik al over Spotify. Dat is me destijds als entreeprijs geschonken, bij abonnement op totaalpakket (mobiel, internet, vaste lijn en KPN-TV).

Het bevreemd dat ik nu wΓ©l voor dit kadootje moet gaan betalen. Dat wordt dan een sigaar uit eigen doos, toch?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Bij sommige oude abonnementen heeft dit er inderdaad gratis bij ingezeten @Roelof57 maar bij de nieuwe zit het er helaas niet meer gratis bij. Deze zou met een wijziging niet automatisch betaald moeten worden tenzij je daar expliciet voor kiest.
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 juli 2021

DONE

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 juli 2021

Hallo,

ik kan Spotify Premium ontvangen op mijn PC en op mijn Kindle tablet (via het KPN abonnement).

Nu wil ik Spotify ook ontvangen op mijn Ipad. Als ik inlog op de Spotify website op mijn Ipad krijg ik wel de laatste via de Kindle afgespeelde playlist, maar als ik op een song klik spring het beeld naar β€˜aankopen in-app’ . Kennelijk wil Apple dat je apart voor Spotify Premium betaalt via  de Ipad

Ik ben bang dat je dan 2x gaat betalen voor Spotify Premium. Weet iemand hoe dit zit?

Vr. groet,

BB

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Roelof57, bedankt! ik heb je gegevens er meteen bijgepakt en zie dat het hem hier inderdaad in gezeten heeft. Je had vroeger Spotify gratis en met de wijziging van April is bij het nieuwe abonnement de betaalde spotify erop gekomen. Toeval heeft dat die daarbij een paar maanden gratis is geweest maar nu dus niet meer.
Als je wilt kunnen we de betaalde spotify natuurlijk wel voor je opzeggen anders is deze €9,99 per maand. (€4,99 met entertainmentkorting)

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 juli 2021
Thomas schreef:

@Linda Spotify top! Fijn dat het weer werkt :) bedankt voor je terugkoppeling!

@KPNZebra we hebben inmiddels reactie van onze collega's.
Het is momenteel helaas niet mogelijk om de gratis spotify abonnementen over te dragen naar een ander account.
Op dit moment is ook nog niet bekend wanneer dit wel weer gaat kunnen.

Jammer. Dank voor de moeite Thomas! 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 juli 2021

Dat ik dit onderdeel (net als alle andere) kan opzeggen is geen nieuws. Het gaat me om het gehanteerde principe: er is een toevoeging van extra mobiel-abonnement geweest in april. Dat kan toch onmogelijk betekenen dat andere, reeds bestaande, afspraken terzijde worden geschoven? Ik vind dit een vreemde gang van zaken (doen), en overweeg het gehele abonnement bij KPN op te zeggen. Tenzij u met een ander, beter voorstel komt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Op 28 april is een wijziging van jouw pakket voor internet en tv ingegaan. Je bent toen van een Alles-in-1 Standaard pakket naar een Hussel 100mbit pakket gegaan. Bij Hussel is Spotify geen gratis onderdeel meer van het pakket, in tegenstelling tot het Alles-in-1 Standaard pakket dat jij voorheen had via KPN. 

Over de wijziging en de gevolgen hiervan ben je per e-mail op 24 april geΓ―nformeerd @Roelof57 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 juli 2021

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een nieuwe activatie code voor Spotify kan komen? Dit zit bij mijn kpn abonnement, maar bij kpn kunnen ze mij niet verder helpen. Wie heeft de oplossing voor mij?

Vriendelijke groet.

Admin: post verplaatst naar actueel topic

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 23 juli 2021

@CajIJ, ik kan je helaas geen codes meer versturen. Wat ik wel kan doen is Spotify loskoppelen en opnieuw aanvragen. Zo kan je Spotify weer activeren. Zou je dan jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 juli 2021

Ik heb al jaren spotify via KPN.

Ik kom niet meer in spotify via mijn inloggegevens.

Wachtwoorden kloppen niet of spotify stuurt bericht naar een oud e-mail adres.

Ten einde raad mijn gratis abonnement bij kpn opgezegd.

Ik wil binnenkort weer een abonnement maar wil met een nieuw account beginnen.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb hiervoor niet veel kennis. Met dank.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 23 juli 2021

Hoi @Anneke B, je kan gewoon een nieuw account aanmaken bij Spotify, Als je dan weer Spotify Premium aanvraagt, dan kan je dat account activeren

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 juli 2021

Ik heb via mijn KPN abonnement een Spotify Premium account. Deze is ineens weg als ik Spotify open. Hoe krijg ik mijn Spotify Premium weer terug?

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 24 juli 2021

Hi @gjkoiter! Zou je iets meer informatie kunnen geven? Wat ik nu van je begrijp is dat als je de app opent dat je niet bent ingelogd. Als dat het geval is zou je gewoon in moeten kunnen loggen. Als je Spotify in je abonnement hebt moet je die gewoon kunnen activeren via de Spotify activatie pagina. Zou je aan kunnen geven of het hiermee gelukt is of anders iets meer informatie kunnen geven over de situatie?:relaxed:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 juli 2021

Hallo Bram,

Sinds enige tijd is mijn spotify premium omgezet naar free , hier heb ik niet omgevraagd en zou graag weer over mijn premium account willen beschikken.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 juli 2021

bij de spotify activatie pagina staat het goed in gesteld.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 juli 2021

ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd maar ik krijg nog steeds spotify free.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 24 juli 2021

@gjkoiter ik heb een wijziging gedaan waardoor je een mail met een nieuwe activatiemail zou moeten krijgen. Ook kan het zijn dat je een paar mails krijgt over het wijzigen van je pakket. Deze wijzigingen waren nodig om het weer in orde te krijgen. Hierbij is er zoals je ook in de mails zult zien niks veranderd aan de prijs. Laat je even weten of het hiermee gelukt is? :relaxed:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 juli 2021

Hoi Bram, alles is weer perfect opgelost, ik kan weer beschikken over mijn spotify premium.

Bedankt voor de goede inzet.πŸ‘πŸ‘πŸ‘

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 juli 2021

Ik heb al jarenlang KPN Compleet en heb volgens mijn factuur nog steeds recht op spotify premium. ik krijg echter spotify free. Als ik bij mijn kpn account op activeren klik krijg ik bericht dat ik spotify al geactiveerd heb, maar bij mijn spotify account sta ik gewoon geregistreerd met het free abonnement. Hoe krijg ik waar ik recht op heb, dus spotify premium