Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

• June 26, 2016
  • 6291 reacties
  • 91474 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6291 reacties

• Deelnemer
  • October 4, 2021

@Marcia_ Ik heb inderdaad contact gehad met jullie klantenservice. Dat heeft niet direct de oplossing gebracht, maar sinds een minuut of 10 heb ik weer Spotify Premium. Voor mensen die hetzelfde probleem hebben en langs dit topic komen, hierbij mijn probleem en oplossing.

Ik heb verlengd vanaf een abonnement uit 2015 (volgens mij) waarbij Spotify Premium gratis bij het abonnement werd geleverd. Rond mijn bericht dat ik eerder plaatste is door KPN bij Spotify aangegeven dat ik geen Premium meer hoorde te hebben (door de overstap naar een nieuw abonnement), dus werd ik teruggezet naar Free. Toen ik belde was het systeem bij KPN nog in de veronderstelling dat ik de gratis Spotify Premium aan had staan op mijn abonnement. In overleg met een de medewerker die ik sprak heb ik Spotify Premium uitgezet en heeft hij (ik mocht dat niet meer zelf aanzetten via MijnKPN ivm de lopende maand) het weer aangezet. Dit had dan vandaag (maandag) een nieuwe activatie-email moeten opleveren. Vanochtend zat er nog geen mail in mijn mailbox, maar ik besloot voor de grap toch even naar https://spotify.kpn.com te gaan. Hier klikte ik weer op de “nu activeren” (de link onder/bij het telefoonnummer) en kwam op op https://partner.spotify.com/kpn-nl/activate/try?code=CODE in een scherm terecht dat mijn Spotify account liet zien maar waar nu een sectie “Payment Method” onder zichtbaar was waar stond dat ik kon betalen via KPN. Hieronder stond de knop “Start Spotify”, waar ik op klikte. Hierna verscheen de melding:

Sorry! You’re not able to activate this offer just yet

Because you have previously had a Spotify Premium Subscription, you are not eligible to take this trial offer. If you still want to pay for Spotify Premium through KPN account, we have the following available for you.

You’re eligible for

Spotify Premium

Auto renews at 9.99 EUR/month

Get started

Toen ik daarna op “Get started” klikte, kwam ik weer terug op het scherm met mijn Spotify account en daaronder de melding dat de betalingen via mijn KPN abonnement ging lopen. Toen ik hier weer op “Start Spotify” klikte, verscheen nieuwe pagina met de melding dat mijn Premium Subscription was begonnen. Hiermee verdween ook de melding in de Spotify app en lijkt vanaf mijn kant alles weer in orde.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dank voor je uitvoerige uitleg, @grvt! Fijn dat het hiermee opgelost is. En inderdaad: wellicht helpt dit ook anderen!

• Deelnemer
  • October 4, 2021

Hoi een vraagje, op deze manier is spotify nu helemaal uitgeschakeld toch? Of wordt het nu alsnog maandelijks gefactureerd (of alleen nog deze maand?)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Jennifer616 op deze afbeelding staat ie ingeschakeld.

• Deelnemer
  • October 4, 2021

Hoe kan ik spotify uit mijn kpn gooien dan, heb zitten zoeken maar vindt het niet of zit hier ik nu nog 2 jaar vast. 3 weken geleden contract verlengt maar de activatiecode doet het niet en ik wil eigenlijk spotify eruit gooien

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Jennifer616 oh sorry! Ik zie dat je je profiel ook al had ingevuld, ik heb even meegekeken en zie van eergisteren (2-10) een wijziging staan waarmee Spotify opgezegd wordt per 10-10.

• Deelnemer
  • October 4, 2021

Ohh okay, hartstikke bedankt, dan weet ik nu een beetje hoe het in elkaar zit

posttoast
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 5, 2021

Dank voor je uitvoerige uitleg, @grvt! Fijn dat het hiermee opgelost is. En inderdaad: wellicht helpt dit ook anderen!

Hier werkt het ook! Top @grvt, bedankt voor je tip :)

• Nieuwkomer
  • October 6, 2021

Afgelopen maand heb ik spotify premium via KPN stopgezet via de MijnKPN app omdat ik mijn spotify abonnement wil omzetten naar een spotify duo abonnement. Toen kreeg ik een melding dat aan het einde van de kalendermaand (september) mijn spotify premium geannuleerd zou worden. Als ik nu in mijnKPN kijk staat spotify premium ook niet meer aan, maar als ik bij spotify inlog staat er nog steeds dat ik premium heb, betaling geregeld via KPN.

Nu kan ik dus niet mijn spotify abonnement omzetten naar een ander soort abonnement.

• Deelnemer
  • October 7, 2021

kpn doet wel heel erg haar best om klanten te ontmoedigen door ze van het kastje naar de website te sturen.

mijn spotify premium staat niet onder mijn extra producten en ik kan deze dus niet de-activeren.

ik stel jullie hiervoor bij deze in gebreke

ik zal de huidige factuur betalingen storneren, tot de aanpassing is doorgevoerd.

*verplaatst naar verzameltopic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @DiedeG er kan helaas ook nog even overheen gaan voordat spotify betaalde accounts terugzet naar Free. Dit zou ook niet langer dan een paar weken of uiterlijk een maand moeten duren. Je betaalt er nu in ieder geval niet meer voor.

@iRSt, welkom op ons forum! Ik heb je reactie verplaatst naar het spotify verzameltopic.
Ik zie dat je profiel al ingevuld hebt. Ik zie op jouw abonnement Spotify niet aan staan of in rekening gebracht worden. Wat is precies je vraag?

• Deelnemer
  • October 7, 2021

@thomas; dit is toch géén antwoord!!

op onze factuur van kpn premium staat apart vermeld dat we een spotify abo hebben, die we met het aangaan van het premium abonnement zijn aangegaan.

spotify staat niet in MIJN KPN en ik kan hem dus niet uitschakelen!

ik wil graag dat in MIJN KPN spotify erbij komt te staan om hem vervolgens uit te kunnen zetten en het abonnement van spotify te beëindigen.

• Deelnemer
  • October 7, 2021

Hi, spotify geactiveerd via kpn .. maar de 5 euro voordeel wordt niet meegenomen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@iRSt je neemt bij ons(KPN) geen spotify af dus is er simpelweg niks op te zeggen via ons.
Kan het zijn dat je misschien een abonnement bij een andere provider hebt zoals bijvoorbeeld XS4ALL?

@Naat3, bedankt voor je gegevens, ik heb dit neergelegd bij mijn collega's. Zodra dit aangepast is krijg je daar bericht van!

• Deelnemer
  • October 7, 2021

hi 

spotify staat onder mijn 06 nummer … 

ik wil graag dat het bij thuis / hussel pakket hoort, maar dat krijg je online niet voor elkaar. 

ik heb speciaal spotify opgezegd om het via kpn te laten lopen , maar nu krijg ik 5 euro korting. 

ik hoor graag wat te doen .. zodat de 5 euro gecrediteerd wordt. 

ik heb alles van kpn … 2 06nummers, internet, tv. 

nu wil ik de entertainment korting gebruiken. 

groet, 

nathalie 

• Deelnemer
  • October 7, 2021

Off topic geworden. Uiteindelijk buiten account afgehandeld.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Naat3 Om spotify over te zetten van je mobiele abonnement naar je thuis abonnement zul je hem bij je mobiele abonnement moeten opzeggen in je MijnKPN. Als je spotify daarna omgezet is naar Free kun je hem daar ook toevoegen aan je thuis abonnement.

• Topper
  • October 10, 2021

Goede middag ik heb via mijn alles in 1 pakket Spotify premium maar geen idee met welke naam of email ik daarmee ben aangemeld .

Wachtwoord gaat me wel lukken 

Zou u me kunnen helpen @Joran 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 10, 2021

Goede middag ik heb via mijn alles in 1 pakket Spotify premium maar geen idee met welke naam of email ik daarmee ben aangemeld .

Wachtwoord gaat me wel lukken 

Zou u me kunnen helpen @Joran 

@Borknov, Ik kan dit zo niet achterhalen meer. Tip van Spotfiy zelf is om jouw e-mailadressen te proberen bij wachtwoord vergeten. 

• Topper
  • October 10, 2021

Vreemd eerder in het topic kon het wel maar bedankt

• Nieuwkomer
  • October 13, 2021

Mijn spotifylijsten staan nog op abonnement ex (familie abonnement), terwijl ik zelf ook al spotify betaal bij KPN (nieuw abonnement ander adres), hoe zet ik dit over?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mijn spotifylijsten staan nog op abonnement ex (familie abonnement), terwijl ik zelf ook al spotify betaal bij KPN (nieuw abonnement ander adres), hoe zet ik dit over?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi Irma, we hebben jouw reactie samengevoegd met ons algemene topic over Spotify. Ik begrijp dat jouw playlists nog op het Spotify account van je ex staan, klopt dat? Dat betekent dat je jouw Spotify abonnement natuurlijk niet wilt koppelen aan dat account. Spotify kan je helpen met vragen over het herstellen of overzetten van playlists: je kan daarvoor terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

• Nieuwkomer
  • October 14, 2021

Hallo,

ik heb spotify premium aangevinkt als extra optie in de kpn app… maar in de spotify app sta ik nog steeds op ;Free account’ ? 

hoop dat het snel gefixt kan worden want om de 2 nummers een reclame blok is heel irritant.

gr,

Jeffrey

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 14, 2021

Hoi @Jeffreymul, welkom! Heb je na het activeren van de Spotify optie in je MijnKPN wel ook de Premium geactiveerd op je account? Dit doe je via  https://www.kpn.com/spotify/activeren.htm.

• Deelnemer
  • October 16, 2021

Hallo,

Spotify premium besteld via mijn KPN app. Betreft een bestelling via mijn mobiele abonnement. In het overzicht is te zien dat het bij mijn opties staat. Ik probeer het vervolgens te activeren maar krijg de melding: ‘ You can’t pay for Spotify Premium through KPN/XS4ALL’

Door de melding kan ik Spotify Premium nu niet gebruiken. Iemand de gouden tip?

Groet,

Alex