Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 november 2021
Jasper schreef:

Hoi @Scarsick, ik ben niet Thomas maar dat vindt je vast niet erg :slight_smile: Ik heb het verzoek voor je doorgezet, ik verwacht dat we daar na het weekend een reactie op krijgen.

Mijn Spotify account is vanochtend over gegaan naar Free, dank je! 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb er ook net een terugkoppeling op gekregen @Scarsick, fijn dat het bij jou ook al merkbaar was. Graag gedaan!

Helaas deze maand wederom 3x 9,99 op mijn nota voor online aankopen 0? Dit terwijl vorige maand de online aankopen op mijn verzoek zijn geblokkeerd. Ik betaal dit nu namelijk al een paar maanden. Krijg elke keer braaf mijn geld terug maar zoek graag een definitieve oplossing. En voor de duidelijkheid: heb GEEN online aankoop gedaan. Zou heel graag een permanente oplossing zien voor deze issue.

*Admin: topic verplaatst naar algemeen topic

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 november 2021

Hoe kan ik mijn Spotify loskoppelen van KPN?

Betaal al twee maanden niet meer voor Spotify via KPN abonnement!

Als ik inlog bij Spotify krijg ik dit te zien: 

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

Admin: Samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Suzan123 schreef:

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

Hi Suzan, twee maanden is best lang. We kijken graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 november 2021
Alexandra schreef:
Suzan123 schreef:

Hi Suzan, twee maanden is best lang. We kijken graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ingevuld!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 23 november 2021

Dank je, @Suzan123! Ik zie hier dat jouw Spotify inderdaad per 30-09 beΓ«indigd is. Dan zou het ook uiterlijk op 30-10 weer Free moeten zijn geworden. Ik heb onze back office aan het werk gezet om deze koppeling nu handmatig te verbreken. Wordt meestal binnen een dag of drie verwerkt dan :) 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
Spotify probleem schreef:

Helaas deze maand wederom 3x 9,99 op mijn nota voor online aankopen 0? Dit terwijl vorige maand de online aankopen op mijn verzoek zijn geblokkeerd. Ik betaal dit nu namelijk al een paar maanden. Krijg elke keer braaf mijn geld terug maar zoek graag een definitieve oplossing. En voor de duidelijkheid: heb GEEN online aankoop gedaan. Zou heel graag een permanente oplossing zien voor deze issue.

*Admin: topic verplaatst naar algemeen topic

@Spotify probleem Ik heb jouw topic samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium.

Je hebt dus Online Aankopen op de factuur wegens Spotify, maar hebt zelf geen online aankopen gedaan. Dit probleem is bekend en komt door een fout van onze kant. We zijn momenteel aan het kijken naar een centrale oplossing. Wanneer deze precies komt, is nog niet bekend. Maar dat er een oplossing komt, is zeker.

Het laten blokkeren van de mogelijkheid om online aankopen via de KPN factuur te laten verlopen, is geen oplossing, helaas. Dit voorkomt namelijk alleen dat toekomstige aankopen niet via de factuur betaald kunnen worden. Aankopen die al zijn gedaan, blijven actief. Het is dus toch even wachten tot we een centrale oplossing hebben.

• Topper
  • 18 reacties
  • 25 november 2021
Erik_ schreef:

@Voxox, Ik quote even mijn collega Marcia, in reactie op Suzanne's bericht. We komen er zo snel als we kunnen op terug.

Marcia_ schreef:

dit klopt helaas! Wij zijn er deze week achter gekomen dat dit een fout aan onze kant is. We hebben inmiddels de vraag uit staan wanneer dit opgelost gaat worden. Zodra ik hier meer over weet, zal ik je dit laten weten. Excuses voor het ongemak!

we zijn ondertussen weer 11 dagen verder, is er al wat meer bekend hoe dit opgelost kan worden?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@Voxox Helaas weten we nog niet hoe dit opgelost gaat worden. Er wordt intern nog altijd naar een oplossing gezocht. Als we meer informatie hebben, dan zullen we dit uiteraard hier delen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 november 2021
Frahil schreef:
Shyrin_ schreef:

Super, dank je wel @Frahil! Sinds april is er het één en ander gewijzigd wat betreft het activeren, wijzigen en opzeggen van Spotify Premium en Family. Het lijkt erop dat wat betreft het activeren, er geen rekening gehouden wordt met de verouderde abonnementen (waarbij Spotify Premium gratis inbegrepen zit): ik denk dat je daarom deze melding te zien krijgt! Ik laat dat achter de schermen uitzoeken en uiteraard ook hoe wij jouw Spotify Premium weer gratis geactiveerd krijgen! Je krijgt in dit topic een terugkoppeling van ons! 

Hi,  
Is er al meer duidelijk over bovenstaande? 
Vr.gr. 

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 26 november 2021
Frahil schreef:
Frahil schreef:
Shyrin_ schreef:

Super, dank je wel @Frahil! Sinds april is er het één en ander gewijzigd wat betreft het activeren, wijzigen en opzeggen van Spotify Premium en Family. Het lijkt erop dat wat betreft het activeren, er geen rekening gehouden wordt met de verouderde abonnementen (waarbij Spotify Premium gratis inbegrepen zit): ik denk dat je daarom deze melding te zien krijgt! Ik laat dat achter de schermen uitzoeken en uiteraard ook hoe wij jouw Spotify Premium weer gratis geactiveerd krijgen! Je krijgt in dit topic een terugkoppeling van ons! 

Hi,  
Is er al meer duidelijk over bovenstaande? 
Vr.gr. 

Hi @Frahil,

Ik heb het voor je nagevraagd maar er is helaas nog niet veel over duidelijk. Wel heb ik een ticket aangemaakt voor de afdeling die hierover gaat in de hoop dat zij hierin iets voor jou kunnen betekenen. Dit ticket zal uiterlijk in de loop van volgende week opgepakt worden.

Spotify is opgezegd op 28 oktober maar ik kan er nog steeds in. Waarom? 

Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over Spotify

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 29 november 2021
Willem Alexander schreef:

Spotify is opgezegd op 28 oktober maar ik kan er nog steeds in. Waarom? 

Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over Spotify

Het account blijft gewoon actief. Maar nu krijgt u zo af en toe reclame. 

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 29 november 2021

Hoi @Willem Alexander, welkom hier!

Ik heb jouw topic verplaatst naar het verzameltopic over Spotify om het voor ons overzichtelijk te houden.

Wanneer je Spotify Premium via KPN opzegt, kan het eventjes duren voordat het ontkoppeld wordt en jouw Spotify Premium account wordt omgezet in een Spotify Free account. En zoals Nick ook aangeeft; je Spotify account blijft actief, met een Free account krijg je echter af en toe reclame tussen je muziek/podcasts door. 

Ik had geen premium. En waarom blijft spotify actief?Het is opgezegd dus ik wil niets meer zien. En ook geen muziek meer horen. Dat is dan hetzelfde als niet opzeggen. 

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 29 november 2021
Willem Alexander schreef:

Ik had geen premium. En waarom blijft spotify actief?Het is opgezegd dus ik wil niets meer zien. En ook geen muziek meer horen. Dat is dan hetzelfde als niet opzeggen. 

Je had geen Spotify Premium? En dus ook geen Spotify Premium via KPN

Spotify is geen dienst van KPN. We bieden het wel aan zodat je het kunt betalen via de KPN factuur. Voor vragen over je account bij Spotify, kun je het beste contact opnemen met Spotify zelf: Contact met Spotify

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 november 2021
Media is niet beschikbaar

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als dat wat hier in dit topic wordt beschreven. Ik keek bij mijn Spotify account en zag deze melding ook staan:

Als het goed is zou ik een free account moeten hebben, maar dit blijkt dus niet het geval. Hoe kan dat? Krijg ik nu problemen met KPN?

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 29 november 2021

Hoi @Ekellen,

Jeetje, ik zie dat het bij jou wel heel lang actief is terwijl je het bij ons hebt uitgezet. EΓ©n ding is zeker; je krijgt hiermee geen problemen met KPN. :blush: Aan onze kant is Spotify Premium netjes uitgezet. 
Wat mijn collega Paul in jouw eigen topic aangeeft, klopt! Eens in de zo veel tijd komt er een β€˜schoningsactie’ zoals hij dat noemt, dan wordt het allemaal rechtgetrokken. In het voordeel van de klant; je hoeft dan dus niet ineens nog kosten te betalen o.i.d.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 29 november 2021

Bedankt voor de snelle reactie!:blush:

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 november 2021

Ik heb gratis Spotify premium in mijn abonnement, maar het lukt mij niet Spotify free om te zetten naar premium, gaarne hulp.

Bij voorbaat dank,

Frank

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 30 november 2021

Ik heb recht op spotify premium volgens mijn kpn abonnement. Dot abonnement is onlangs overgezet op mijn naam i.v.m. overlijden van mijn man, maar spotify is nog aan zijn telefoon gekoppeld denk ik. dat zal dan nog overgezet moeten worden denk ik? 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Hoi @FrankSu, welkom! Wat bedoel je precies met gratis Spotify Premium? Heb je dit nu in je Alles-in-1 abonnement inbegrepen zitten? Dan heb je, als het goed is, ooit een activatiecode gekregen om het daarmee Premium te maken. Dat had je nog niet gedaan? Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 november 2021

Inmiddels is het in orde, heb de app opnieuw geΓ―nstalleerd en aangemeld met de juiste gegevens, hartelijk dank

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
JaBa26 schreef:

Ik heb recht op spotify premium volgens mijn kpn abonnement. Dot abonnement is onlangs overgezet op mijn naam i.v.m. overlijden van mijn man, maar spotify is nog aan zijn telefoon gekoppeld denk ik. dat zal dan nog overgezet moeten worden denk ik? 

@JaBa26 gecondoleerd met het verlies van je man. Voor wat betreft Spotify: als je zijn inloggegevens weet, kan je die gebruiken om in te loggen op je eigen telefoon. Anders kan er een nieuw account aan gekoppeld worden. Dan zou je Spotify Premium via MijnKPN op kunnen zeggen en opnieuw kunnen activeren.