Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 30 november 2021

OkΓ©, ik ga het proberen! Dank voor nu.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 november 2021

Hoi .

De spotify wil ik op mijn emailadres.  Het staat nu op die van me ex .  

Admin: samengevoegd met het Spotify verzameltopic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 december 2021

Ik heb een week of 6 geleden Spotify premium opgezegd en het is ook verdwenen uit 

mijn abonnementenlijstje. Maar ik kan Spotify premium nog steeds gebruiken en ik kan het niet vanuit spotify verwijderen want dan word ik naar KPN doorverwezen.

Kunnen jullie de annulering alsnog verwerken svp?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 december 2021

Ik heb 2 uur geleden spotify premium besteld, maar ik kan het niet activeren, er staat bij mijn mobiele nummer dat er hierbij geen spotify is besteld. Duurt dat even of klopt er iets niet?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 december 2021

Ik krijg als antwoord de pagina met alle spotify vragen maar hier had ik al gekeken, het staat niet goed gekoppeld denk ik. Het staat nu bij mijn eigen mobiele nummer (eindigend op 562) wel goed in MijnKPN maar activeren lukt niet. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 1 december 2021
Henny81 schreef:

Hoi .

De spotify wil ik op mijn emailadres.  Het staat nu op die van me ex .  

Hoi @Henny81. Dan heb je het over het Spotify account, dat kun je beheren door in te loggen op www.spotify.com/nl/account/. Dat doe je met het huidige e-mailadres van het account en bijbehorend wachtwoord. Klik vervolgens op Profiel bewerken. Daar kun je dan het gewenste e-mailadres invullen. Na dit gewijzigd te hebben krijg je op dat mailadres een mailtje om de wijziging te bevestigen.

dutchtea schreef:

Ik heb een week of 6 geleden Spotify premium opgezegd en het is ook verdwenen uit mijn abonnementenlijstje. Maar ik kan Spotify premium nog steeds gebruiken en ik kan het niet vanuit spotify verwijderen want dan word ik naar KPN doorverwezen.

Weet je nog precies wanneer je dit gedaan hebt, @dutchtea? Het kan na beΓ«indigen van Spotify Premium via ons tot een maand duren voor je Spotify account ook daadwerkelijk weer Free is. Als dit inderdaad al langer dan een maand geleden is gebeurd, vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijken we dit na. 

Rieneet schreef:

Ik heb 2 uur geleden spotify premium besteld, maar ik kan het niet activeren, er staat bij mijn mobiele nummer dat er hierbij geen spotify is besteld. Duurt dat even of klopt er iets niet?

Ik zie, onder het klantnummer uit je forumprofiel, Spotify wel actief op het nummer dat eindigt op 62, @Rieneet. Dus het activeren zou moeten kunnen. Probeer het eens in een andere browser.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 december 2021

Ik schijn spotify premium te hebben gekregen bij mijn alles-in-1 abonnement (jaren geleden), maar dit heb ik nooit geactiveerd.

Hoe kan ik dit alsnog activeren?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 december 2021

Hallo!

Ik heb al jaren een Gratis Spotify Abonnement via KPN. Nu wil ik deze graag overzetten naar een ander Spotify Account. Hoe doe ik dat?

Groet!
Gert Jan

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 december 2021

Ik weet niet meer precies wanneer ik spotify gedeactiveerd heb. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 december 2021

Ik heb wel duizend keer gebeld met KPN! Ik wil geen Spotify meer via KPN, dit heb ik online via de app optie genomen. Zij geven aan dat het een online aankoop is die zij niet kunnen stopzetten en moet ik dat via Spotify regelen. Spotify zegt KPN is waar ik het heb afgenomen en daar betaal dus alleen zij hebben de mogelijkheid om het stop te zetten! Maanden ben ik hier mee bezig, ik ben zo gefrustreerd!

*Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 december 2021

Heb in maart mijn mobiel abbo opgezegd maar spotify premium loopt door maar heb geen premium meer (krijg reclame tuussen de nummers door) kan het bij spotify niet stopzetten omdat het via kpn  loopt maar kan het bij kpn ook niet stopzetten omdat ik daar geen abbo meer heb. wat nu te doen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 1 december 2021
S-ter schreef:

Ik schijn spotify premium te hebben gekregen bij mijn alles-in-1 abonnement (jaren geleden), maar dit heb ik nooit geactiveerd.

Hoe kan ik dit alsnog activeren?

Hmm, het activatieproces is gewijzigd sindsdien dus ik moet bekennen dat ik niet zeker weet of het gaat lukken zo, maar zou je willen kijken of het goed komt als je dit via de huidige activatiepagina probeert? 

GJG82 schreef:

Hallo!

Ik heb al jaren een Gratis Spotify Abonnement via KPN. Nu wil ik deze graag overzetten naar een ander Spotify Account. Hoe doe ik dat?

Vragen we even voor je na Gert Jan, het werkt bij een gratis Spotify account namelijk iets anders dan bij accounts die niet zijn inbegrepen bij een abonnement. Even voor de volledigheid; heb je al bij de helpdesk van Spotify zelf nagevraagd, of het mogelijk is dat jouw Premium rechten worden omgezet naar de andere account? Wellicht is het op die manier te regelen!

dutchtea schreef:

Ik heb een week of 6 geleden Spotify premium opgezegd en het is ook verdwenen uit 

mijn abonnementenlijstje. Maar ik kan Spotify premium nog steeds gebruiken en ik kan het niet vanuit spotify verwijderen want dan word ik naar KPN doorverwezen.

dutchtea schreef:

Ik weet niet meer precies wanneer ik spotify gedeactiveerd heb. 

Ik zie dat je de optie op 25 oktober uit hebt gezet, bij ons is de optie ook echt niet meer actief inmiddels. Raar dus dat jij je account nog gewoon kunt gebruiken! Heb je hem bij ons verwijderd omdat je wilt overgaan naar een ander type Spotify account via Spotify zelf? Of wil je er helemaal van af?

willem9999 schreef:

Heb in maart mijn mobiel abbo opgezegd maar spotify premium loopt door maar heb geen premium meer (krijg reclame tuussen de nummers door) kan het bij spotify niet stopzetten omdat het via kpn  loopt maar kan het bij kpn ook niet stopzetten omdat ik daar geen abbo meer heb. wat nu te doen?

Hoe zit dit precies Willem? Je geeft aan dat Premium op is gezegd en dat je inmiddels ook weer reclames tussendoor krijgt, maar tegelijkertijd geef je aan dat je het niet stop kunt zetten. Waar zie je Premium nu nog actief staan?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 december 2021

Bij Spotify, die geeft aan dat in nog premium heb via een provider en daar moet ik het opzeggen of wijzigen maar dat gaat dus niet.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties
  • 2 december 2021
willem9999 schreef:

Bij Spotify, die geeft aan dat in nog premium heb via een provider en daar moet ik het opzeggen of wijzigen maar dat gaat dus niet.

Maar als je reclame tussendoor krijgt bij Spotify, dan is het geen Premium account meer, toch? Dus dat klopt dan gewoon lijkt me?

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 2 december 2021
Maja_ schreef:

GJG82 schreef:

Hallo!

Vragen we even voor je na Gert Jan, het werkt bij een gratis Spotify account namelijk iets anders dan bij accounts die niet zijn inbegrepen bij een abonnement. Even voor de volledigheid; heb je al bij de helpdesk van Spotify zelf nagevraagd, of het mogelijk is dat jouw Premium rechten worden omgezet naar de andere account? Wellicht is het op die manier te regelen!

Zojuist bij de Spotify helpdesk gecheckt. Ik krijg dit antwoord:

β€œIk snap het. Als je Premium via XS4all/KPN, kan enkel KPN je abonnement overzetten.

Je moet contact opnemen met KPN en de e-mailadres doorgeven van je nieuwe account.

Helaas kunnen we geen abonnement overzetten dat via KPN is, dat kan enkel KPN doen. Omdat het abonnement via KPN is, hebben we aan onze kant geen toegang tot het abonnement. Hierdoor raad ik je aan om contact op te nemen met KPN hierover.”

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 2 december 2021

Wil je jouw forumprofiel invullen, @GJG82, en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan gaan we er hier mee aan de slag.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 2 december 2021
Erik_ schreef:

Wil je jouw forumprofiel invullen, @GJG82, en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan gaan we er hier mee aan de slag.

Gedaan!

Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • 2439 reacties
  • 3 december 2021

Hallo @GJG82

Ik heb jouw gegevens doorgezet, hopelijk krijg je snel bericht dat jij een ander account kan activeren. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 december 2021

Wij hebben al sinds 2015 een abonnement bij KPN. Nu zit hier inbegrepen Spotify Premium. Hier hebben we echter nog nooit gebruik van gemaakt. Nu wil ik dit wel echter hoe kan ik de activatiecode opnieuw opvragen?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27629 reacties
  • 4 december 2021

@MoniqueElst : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun je het startbericht doornemen? Als je daarna nog vragen hebt, stel ze hier gerust.

Erik_ schreef:

@Voxox, Ik quote even mijn collega Marcia, in reactie op Suzanne's bericht. We komen er zo snel als we kunnen op terug.

Marcia_ schreef:

dit klopt helaas! Wij zijn er deze week achter gekomen dat dit een fout aan onze kant is. We hebben inmiddels de vraag uit staan wanneer dit opgelost gaat worden. Zodra ik hier meer over weet, zal ik je dit laten weten. Excuses voor het ongemak!

Goedemorgen, is er inmiddels een oplossing gevonden? Misschien handmatig aanpassen? Ik wil graag van het spotify abonnement af!

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 4 december 2021

:disappointed_relieved: We hebben helaas nog geen oplossing, maar we zijn er mee bezig. Zodra er meer bekend is, laten we het hier aan je weten. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 december 2021

Goedemiddag,

Helaas ben ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt van Spotify Premium. 

Mijn mailadres wordt ook niet herkend.

Spotify zit in mijn kpn abonnement,  na installatie van nieuwe experiabox 12 kon ik niet meer inloggen.

Knik nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Alvast bedankt voor jullie reactie. 

Harry Tessels

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 december 2021

Hallo,

Sinds september loop ik ook tegen dit probleem aan, waardoor ik maandelijks contact heb met de klantenservice van kpn om het bedrag te crediteren. Helaas kost mij dit maandelijks een aantal uur aangezien niemand snapt wat er gaande is en levert dit veel discussies op. Waarbij ook vaak de telefoon wordt opgehangen of in 30 min in wacht gezet, zodra ze geen antwoord hebben op dit verhaal. Nu lees ik dat dit gewoon een intern probleem is, wellicht een idee om dit dan ook te delen met jullie klantenservice team. Dit had een hoop frustratie bespaard.

Ik hoop echter wel dat er snel een passende oplossing gevonden wordt, anders ben ik genoodzaakt om het abonnement op te zeggen. Ik ben namelijk een beetje klaar met het maandelijks uren bellen met jullie klantenservice. 

Ik hoor graag snel een oplossing voor dit probleem!

Groet,

Sanne 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 december 2021

Ook ik heb Spotify via KPN app aangezet en ook in de app na 2 weken uitgezet. Bevestiging per mail  op 23 augustus ontvangen van KPN, maar de kosten worden als online aankoop nog steeds via mijn mobiele factuur doorbelast. Vele malen gebeld met KPN en iedere keer het antwoord dat ik of bij Spotify of mijn Playstore moet zijn. Ik heb met Spotify contact opgenomen en die geven aan dat alleen KPN het premium abonnement kan omzetten naar een Free abonnement. In  de playstore is het abonnement niet zichtbaar en daar heb ik nooit een Spotify abonnement geactiveerd. KPN bevestigd zelf in 2 e-mails dat ik het abonnement heb beΓ«indigd en Premium wordt omgezet naar Free , maar tot op heden heb ik premium en betaal daar ook maandelijks nog voor. Hoe kom ik in vredesnaam van mijn SPOTIFY premium abonnement  af, want de vele medewerkers van KPN die ik gesproken heb gaan dit blijkbaar niet oplossen. Enige oplossing lijkt het beΓ«indigen van mijn mobiele abonnement te zijn. Dit zou toch echt heel triest zijn!!