Skip to main content
Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account

• June 26, 2016
  • 6291 reacties
  • 91474 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6291 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemiddag @suzanne vloet, bedankt voor je bericht! Dit had inmiddels al rechtgetrokken moeten zijn.

Kun je kijken of je spotify nu wel zelf op kunt zeggen via je MijnKPN?

Spotify Premium kun je opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

• Log in op MijnKPN met je KPN ID.
  • Klik op de groene knop[ Mobiel ] Klik op [ Abonnement]
  • Klik onder [Extra opties] op [KPN Spotify Premium]
  • Klap het menu uit door op het pijltje [>] te klikken Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop [Zet ExtraOptie uit]
  • Spotify Premium wordt dan binnen een maand teruggezet naar de gratis variant, Spotify Free. Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

Hoi Thomas, 

Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan spotify (nog steeds) niet uitzetten bij de extra opties. Ik kan het wel aanzetten (wat natuurlijk raar is omdat ik spotify premium al betaal vanuit 'online aankoop' en 'extra verbruikskosten huidige periode'. 

Graag hoor ik hoe het opgelost kan worden. Misschien moet dat handmatig door jullie gebeuren. 

Met een hartelijke groet, 

Suzanne 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@suzanne vloet bedankt voor het proberen, ik heb onze collega's hier even over gemaild. Zodra we reactie hebben hoor je van ons!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

• Deelnemer
  • December 21, 2021

Twee weken gewacht maar helaas geen reactie. Nog steeds wordt spotify gefactureerd en kan ik dit niet uitzetten. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Twee weken gewacht maar helaas geen reactie. Nog steeds wordt spotify gefactureerd en kan ik dit niet uitzetten. 

Dit kan kloppen @Jaribo. De opschoning duurt helaas langer dan verwacht. Ik moet je vragen nog even geduld te hebben.

• Deelnemer
  • December 21, 2021

Hallo Denise, kan je bevestigen dat ik op de lijst sta.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Jaribo Daar ga ik wel vanuit. Helaas kunnen wij deze lijst niet inzien. Ik zou je willen vragen om de eerst volgende factuur af te wachten. Wanneer Spotify Premium nog steeds wordt gefactureerd op de volgende factuur, dan horen we dat graag van je!

Beste KPN,

Graag maak ik gebruik van Spotify Premium. Dat is inbegrepen in mijn abonnement en staat ook vermeld op de maandelijkse factuur. Als ik Spotify wil activeren, staat er dat dat al gebeurd is in het verleden. Het kan inderdaad zo zijn dat ik dat in het verleden gedaan heb, echter heb ik het nooit verder gebruikt. Nu wil ik wel Spotify premium gebruiken en heb ik opnieuw een premium-code nodig. Kunt u mij een nieuwe premium-code sturen? Het lukt me niet om te ontdekken hoe ik dit op een andere manier kan opvragen. Evt, oudere accounts kunnen verwijderd/ ontkoppeld worden.

M.v.g.,

R.A. Bachofner

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • December 22, 2021

Hi @Rolf Bachofner! Ik heb in dit geval een bericht gestuurd naar de achterliggende afdeling die de huidige activatie ongedaan kan maken en daarna een nieuwe code kan sturen. Je krijgt bevestiging hiervan. Zodra de ontkoppeling gelukt is krijg je uiteraard zo snel mogelijk van ons de nieuwe code. 

• Topper
  • December 23, 2021

Beste KPN medewerker, 

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd en daarbij kreeg ik spotivy premium voor een jaar kado. Nu wilde ik deze activeren, maar ik mis nog een code denk ik? Nu zie ik alleen de 30 dagen proefperiode staan. Graag hoor ik van u hoe dit te activeren. 

Groet, Sabine Molenaar 

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen Spotify topic

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @S. Molenaar, welkom! Heb je via kpn.com/spotifyactiveren geprobeerd te activeren? Als het goed is, heb je nog een aparte mail gekregen over het activeren van Spotify. Daar lukt het niet mee? 

• Topper
  • December 23, 2021

Klopt, deze mail heb ik gehad. En als ik op ´activeer spotivy´ klik, dan staat er alleen een proefabonnement van 30 dagen en dat je daarna maandelijks gaat betalen. 

• Topper
  • December 23, 2021

Daarbij heb ik al een spotivy account. Deze staat op ´free´

• Topper
  • December 23, 2021

SPOTIFY VIA KPN

Spotify Premium 30 dagen gratis

9.99 EUR/maand na de proefperiode

Je kunt opzeggen wanneer je wil

→ dit is wat er staat; met een knop ‘activeer nu’

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@S. Molenaar en als je daar dan klikt op “activeer nu”? Kom je dan in het proces om je account om te zetten naar premium?

• Topper
  • December 23, 2021

Sorry!

Omdat je in het verleden al eens een Spotify Premium-abonnement hebt gehad, kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding voor een proefabonnement. Maar als je toch voor Spotify Premium via je KPN-account wilt betalen, kunnen we je het volgende aanbieden.

Je komt in aanmerking voor:

Spotify Premium

Wordt automatisch verlengd en kost 9.99 EUR per maand

→ Dit krijg ik dan te zien

• Topper
  • December 23, 2021

Ik neem aan dat ik ergens een activerings-code moet invullen/krijgen? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Tegenwoordig gebruiken we geen codes meer om spotify te activeren, dit is allemaal gekoppeld aan je KPN ID, je zit nu wel op de site met hetzelfde KPN ID als die waar je spotify gratis mee krijgt toch? Dan moet je deze stappen gewoon kunnen doorlopen. Je kunt spotify ook niet twee keer bij hetzelfde abonnement in nemen dus als je deze stappen volgt zou hij gratis geactiveerd moeten worden.

• Topper
  • December 23, 2021

ah oke. Ik ben ingelogd met mijn KPN ID. Vervolgens linkt hij hem door naar spotify waarbij ik wil inloggen met ons bestaande account. En daar gaat wellicht iets mis. Aangezien dit een account is met een hotmailadres 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • December 23, 2021

Kun je ook ontdekken wat er mis gaat? Want begrijp ik dat je meerdere accounts hebt?

• Topper
  • December 24, 2021

Ik heb maar één account. Vanuit KNP ID door via de activatie link. Ik heb nu geklikt op ‘activeer nu´ en vervolgens krijg ik dit bericht: 

Jouw Spotify Premium abonnement is gestart

Geniet nu eindeloos van meer dan 50 miljoen nummers.

• Je betaalt 9.99 EUR per maand.
  • Je kunt je abonnement op elk moment opzeggen in MijnKPN.
  • Download nu de Spotify app op al jouw favoriete apparaten.

…. → Maar nu gaat hij dus over op een betaalde versie. En in mijn contract krijg ik een jaarabonnement gratis erbij. Graag hoor ik van jullie hoe dit op te lossen. 

Met vriendelijke groet, 
Sabine Molenaar

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • December 25, 2021

Dat gaat inderdaad niet goed. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je eens gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Hoor graag!:blush:

• Topper
  • December 27, 2021

oke, dankjewel voor het meekijken. De gegevens zijn ingevuld 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 27, 2021

Dank je, @S. Molenaar, ik heb hiernaar gekeken en ik zie niets geks. In je abonnement zit netjes Spotify Premium gratis zoals ook afgesproken tijdens de verlenging. Mijn systeem geeft ook aan dat het inmiddels geactiveerd is. Ik vermoed dat de activatiepagina er vanuit gaat dat Spotify altijd betaald is en daarom, ter informatie, aangeeft wat de kosten zijn. Maar die worden in jouw geval dus niet in rekening gebracht. Dit zie je op je meest recente factuur ook terug.

Als je nu op de Spotify website of app inlogt met je Spotify Account zou deze Premium moeten zijn.