Skip to main content

Ik heb een ex-XS4ALL setup met arcadyan 2260 iptv ontvanger en fritzbox 7490 met 100mb fiber.  Alles is in huis bedraad aangesloten.

Dat werkt allemaal feilloos, maar de amazon prime app op de arcadyan is zo traag als dikke str***.  Problemen met achterlopende of niet verschijnende ondertiteling, pauzeren / doorspoelen en andere bedienings acties die een responsetijd van 5 of 25 seconden hebben enzovoorts, 

Op de Samsung tv werkt de prime app normaal, maar ik kijk liever via de Arcadyan 2260.

Heb al een fabrieks reset op de 2260 geprobeerd, geen verbetering. Overige apps / diensten werken normaal, ook Netflix.  Ik start de app via kanaal 203, heb begrepen dat er nog een andere manier is om de app te starten maar die nog niet getest.

Meer mensen met dit probleem?

Beste @joop2023,

Ik ervaar dit ook met de nieuwe tv ontvangers, (DIW7022) Het zit echt in de app van Amazon Prime zelf, maar van hun krijg ik ook geen antwoord. Hopelijk kan KPN hier iets tegen doen, laat hun dan maar eens contact opnemen met Amazon Prime. KPN heeft misschien meer om hun in actie te laten komen.


ik heb vanavond nog even getest met Prime via het menu van de 2260, ipv via kanaal 203 maar ik zie geen verschil.  Dezelfde irritante traagheid.

 

Het is duidelijk dat de cpu van de arcadyan 2260 gewoon niet op deze amazon-prime taak berekend is en ere fikse queueing optreedt.  Zelfs het uitzetten gaat vertraagd:  als ik 'm uitzet met de AB dan duurt het 15 seconden voordat de 2260 powerknopje rood wordt, vervolgens blijft het beeld nog 10 seconden staan op de HDMI uitgang.

 

Ik ben eigenlijk benieuwd of er Arcadyan 2260 gebruikers zijn waarbij dit WEL normaal werkt.

 


Hi @joop2023, welkom hier. 

Ook ik herken dit probleem, ook al treedt het niet altijd op. We hebben dit uiteraard ook laten weten, we hebben er alleen geen invloed op wanneer ze hiermee aan de slag gaan. Aan de cpu lijkt het niet te liggen. 

De andere manier om dit te testen is overigens door naar het menu te gaan. 


Op mijn Chromecast TV heb ik dit niet, bij het testen van de TV+ box vorig jaar ook niet, de oude KPN box is een drama, net als kanaal 203. Dat laatste is in feite aanroepen van de app.

En dit weekend probleem met de Disney+ app op de Chromecast, deinstalleren en installeren, probleem opgelost. Dat kun je dus ook bij de TV+ box proberen met de apps op dat ding.


Ik had al vermeld dat ik de arcadyan 2260 teruggezet had naar fabrieks instellingen.

 

En ook dat het normaal werkt op de smart Samsung tv.


@joop2023 

De Arcadyan HMB 2260 is al een oud beestje en het interne geheugen is niet heel heel erg groot.

Dat is het probleem.

 

Ik adviseer om via de Smart tv te kijken.

OF

Gratis 0800-0402 bellen en je abonnement omzetten naar KPN tv+

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Je krijgt dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android Mediabox.

Deze heeft ruimvoldoende intern geheugen en werkt perfect met tv en de streamingdiensten. 


Hierboven meldt Dennis dat Amazon prime ook traag is op die diw7022...


Hierboven meldt Dennis dat Amazon prime ook traag is op die diw7022...

 

Dank je, ik zie het ook staan.

Dan moeten we hopen dat Amazon Prime snel de app verbeterd.

KPN kan hier, helaas, niets aan doen.

KPN maakt de app’s niet, dat doen de eigenaren van de streamingdiensten zelf.


Kpn stelt het platform cq de hardware toch beschikbaar?  Stellen de streaming diensten geen minimale eisen aan de hardware?  En voldoen deze spullen daar aan?


Kpn stelt het platform cq de hardware toch beschikbaar?  Stellen de streaming diensten geen minimale eisen aan de hardware?  En voldoen deze spullen daar aan?

 

KPN, diverse Smart tv's, Mobiele telefoons, Tablets, etc. kan je de app op installeren en mee werken.

Helaas bepaalt de streamingdienst wat de app wel of niet kan.

En als er een fout in de app zit, moet je bij de betreffende streamingdienst zijn.

 


@joop2011 Misschien doet amazon expres om FireTV en FireStick te verkopen. Andere streaming diensten hebben geen moeite, De TV+Box heeft 3GB Ram, meer dan 2GB van FireStick 4K Max, CPU/GPU ongeveer zelfde niveaus en beide lopen op Android 11


Nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik van het kastje naar de muur gestuurd ga worden als ik een klacht ga inleggen…  

 


Waarom wil je klacht indienen bij kpn als de app van amazon niet werkt? Volgende logisch stap van KPN is dan de app niet meer laten installeren met de firmware maar laten gebruiker downloaden van appstore (wat me liever is)


Waarom wil je klacht indienen bij kpn als de app van amazon niet werkt? Volgende logisch stap van KPN is dan de app niet meer laten installeren met de firmware maar laten gebruiker downloaden van appstore (wat me liever is)

 

Helemaal met je eens.

Dat probeerde ik ook al uit te leggen.

App is niet van KPN, je moet dus bij Amazon Prime zijn.

 

En de specificatie van de Sagemcom DIW7022 kan je hier vinden. (zoals @TDN al aangaf 3 GB intern geheugen en 16 GB opslag).

Maar @joop2023 heeft nog de Aradyan HMB 2260 en die heeft heel erg weinig intern geheugen (512 Mb (0,5 GB).😉