Skip to main content
Beantwoord

Amazon Prime beeld loopt niet synchroon met geluid

  • 12 September 2021
  • 4 reacties
  • 883 keer bekeken

Sinds een tijdje hebben we de ArrisĀ VIP5202 in gebruik. Deze bevalt in principe prima. Ik had juist om een andere tv-ontvanger gevraagd, omdat ik graag Amazon Prime via KPN wilde gebruiken. Echter lopen beeld en geluid niet gelijk. Dit probleem doet zich alleen voor met die app. Met de zenders en Netflix is er niks aan de hand. De instelling geluidsvertraging op HDMIĀ zal niet helpen, die is al ingeschakeld op 120Ā ms.Ā 
Ā 

Is het wachten op een update vanuit KPN of Amazon of is er nog iets anders te doen hieraan?

Hoi @K33sĀ . Welkom op het forum.

Is die vertraging er bij alle streams van amazon? Maak je misschien gebruik van een eigen geluidsinstallatie of is het rechtstreeks op de tv aangesloten?

Ā 


Ja, dit is met alle streams van Amazon die ik heb afgespeeld. De tv-ontvanger is aangesloten op een receiver, maar het probleem doet zich niet voor met andere apps op de ontvanger.Ā 


Amazon heeft het beheer van zijn app in eigen handen. Ik vraag me wel af of die vertraging er ook is als je de tuner rechtstreeks aansluit op je tv.Ā 

Als het hier wel goed bij gaat, zouden we de conclusie kunnen trekken dat de amazon app en jouw receiver elkaar niet goed begrijpen.Ā  Wat voor receiver is het trouwens?


Dat is inderdaad wel een goed idee om nog even uit te proberen!

Ik had de app al een tijdje niet meer gebruikt, dus gisteren maar even opgestart(nog aan de receiver)Ā en bij het afspelenĀ  van een stream merkte ik eigenlijk niets vreemds. Maar misschien kwam dit ook wel omdat ik laatst voor iets anders(ARC)Ā aan het pielen was met instellingen op de receiver en tv ā€¦Ā 

Wat ik wel kreeg was dat het geluid na een halve minuut opeens wegvalt. De stream stoppen en weer starten/verder laten lopen lost dit wel op, maar ik zal eens kijken of ik dit probleem ook heb als de ontvanger rechtstreeks op de tv is aangesloten.Ā