Skip to main content

Vanaf 14 december 2023 bestel je Amazon Prime rechtstreeks bij KPN en betaal je via je KPN factuur. In dit artikel lees je meer over de mogelijkheden.

 

 

Wat is Amazon Prime?

Met Amazon Prime krijg je gratis snelle bezorging van miljoenen producten op amazon.nl en stream je onbeperkt exclusieve series, films en meer met Prime Video. Speel gratis games, ontvang gratis ingame-content en een Twitch channel abonnement met Prime Gaming. Of beheer onbeperkt je foto’s op een veilige plek met Amazon Photos.

 

Amazon Prime bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Prime Video: 
    • Duizenden populaire tv-series en films
    • Toegang tot Amazon Originals en Exclusives
    • Kijk overal waar je wil met de Prime Video app op je tv-ontvanger of onderweg op je favoriete apparaat
    • Maak tot 6 profielen aan
    • Stream op 3 schermen tegelijk
  • Prime verzending:
    • Onbeperkt gratis en snelle bezorging van miljoenen items van Amazon.nl met het Prime logo
    • Bestellen zonder minimum bestelbedrag
    • Bezorging op de volgende dag en in geselecteerde gebieden zelfs dezelfde dag (bekijk de bezorgtijden op de productpagina wanneer je een bestelling plaatst)
  • Prime Gaming: gratis games en in-game content inclusief een gratis abonnement op Twitch.tv.
  • Amazon Photos:
    • Onbeperkt en beveiligde foto-opslag met uitstekende beeldkwaliteit
    • 5GB opslagruimte voor video
    • Foto’s en video’s delen met 5 gezinsleden via Familiekluis
    • Je foto’s zoeken en sorteren op mensen, plaatsen en dingen met moderne beeldherkenning

 

Amazon Prime bij KPN

Met Amazon Prime bij KPN heb je alles op 1 plek. Beheer je abonnement via MijnKPN of je tv-ontvanger en betaal alles via je KPN factuur. Een maandje geen Amazon Prime? Zet het makkelijk aan- en uit met de MijnKPN app. Zo zit je nergens aan vast. 

Benieuwd of Amazon Prime wat voor jou is? De eerste 3 maanden probeer je ’t op onze kosten. Daarna betaal je €4,99 per maand. Alleen bij KPN.

Bestel, activeer en gebruik

  • Bestel Amazon Prime gemakkelijk aan via MijnKPN.
  • Activeer Amazon Prime makkelijk via https://www.kpn.com/amazon-prime/activeren.htm
  • Gebruik Je betaalt pas als je internetaansluiting actief is (voor nieuwe klanten) en je jouw account hebt geactiveerd. Daarna gebruik je Amazon Prime voor een superscherpe prijs!

 

 

Hoe gebruik ik Amazon Prime?

Amazon Prime Video

Kijk op maximaal 3 apparaten tegelijk. Je kunt 6 persoonlijke profielen aanmaken, waarmee je ook films, tv-series, Amazon Originals en Exclusives kunt downloaden zodat je ze offline kunt kijken waar jij het wilt! Neem voor meer informatie over Amazon Prime Video een kijkje in het volgende artikel:

Je kunt de Amazon Prime Video app op de volgende apparaten gebruiken:

  • je KPN tv-ontvangers (m.u.v. 8001 & 1853)
  • je Smart tv (Samsung, LG, Sony, Panasonic, Hisense & meer)
  • je Chromecast, Apple TV, Nvidia Shield & Amazon Fire TV stick.
  • je computer of laptop, Smartphone of tablet
  • je game console (PS3/PS4/PS5/Xbox One/Xbox Series X/Xbox Series S) 

Prime verzending

Bestel via Amazon.nl of de Amazon app en krijg gratis verzending met Prime (geldt alleen voor producten met het Prime logo).

Prime gaming

Dit gebruik je via de Amazon Games app (PC) en via Twitch.tv.

Amazon Photos

Beheer je foto's via je webbrowser of de Amazon Photos app op smartphone, tablet of PC.

 

Heb je al een actief Amazon Prime abonnement? Zeg deze dan eerst op via Amazon zelf voordat je Amazon Prime via KPN activeert. Je kunt Amazon Prime activeren bij KPN zodra het abonnement bij Amazon is beëindigd. 

Entertainmentkorting is niet toepasbaar op Amazon Prime.

Kan je hier ook entertainment korting op krijgen? 

Zie het nergens staan.

Dan zou het in theorie namelijk gratis zijn. :)


Kan je hier ook entertainment korting op krijgen? 

Dat vroeg ik me ook af. Het is ook een streaming dienst en deze dienst staat bij de entertainment producten.


Amazon Prime valt buiten de entertainmentkorting, @vankol & @Markioooo :)


Moet het wel werken.

Hier dus alles geactiveerd .

Maar geen gratis amazone prime of Prime video

Kpn weet niet hoe en amazone ook niet.

Top weer mensen 

Daarom gewoon een dienst afnemen zonder tussenkomst van kpn. Wel zo duidelijk en vaak nog goedkoper ook.

Ik vind het juist erg duidelijk via KPN en ook eenvoudig aan of uit te zetten op 1 centrale plek. Je zit dus nergens aan vast via KPN en dan voegt de flexibiliteit en het gemak via KPN wat toe is mijn mening.

Behoudens speciale of eenmalige introductiekortingen uit het verleden zijn de prijzen bij KPN mijn inziens identiek aan de prijzen als je rechtstreeks bij de streamingdiensten afneemt. Tenzij je een jaarcontract afneemt maar dat is appels met peren vergelijken.

Kan je aangeven welke diensten via KPN duurder zijn?


Ik heb het inmiddels ook geactiveerd, maar vind deze streamingsdienst maar een vreemde eend in de bijt. De meeste (redelijk) goede films en/of series moet je huren of kopen, oftewel extra betalen om te kunnen kijken. Meneer Bezos nog niet miljardair genoeg zeker…..🤑

 

Neemt niet weg dat het kado van KPN voor 3 maanden welkom is 😉


@HansaanZet Ja hij is iets anders van opzet al hebben ze ook eigen content. 


In het weekend geïnstalleerd en werk perfect.

Ik kijk via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Amazon Prime heeft meer dan ik had verwacht.

Maar ik zag ook koop en huur, daar moet je dus wel op letten. (of gaat dat niet automatisch)


Ik zou iedereen willen adviseren om je factuur goed te controleren want op die van mij werd er gewoon €4,99 ingehouden terwijl er er reclame wordt gemaakt dat de eerste 3 maanden op kosten van KPN zouden zijn. Na hierover gebeld te hebben ( half uur in de wacht gestaan ) werd er gezegd dat dit idd niet de bedoeling is en dat dit bedrag volgende maand gecrediteerd zal worden. Dit wacht ik dan maar even af. Slordig is het wel.


@Loja 

Dat klopt natuurlijk.

Maar als het goed is, staat er ook € 4,99 terug i.v.m. actie.

Als dat niet zo is, vul dan je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken en het voor je regelen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Bij mij stond dat er dus niet bij, er wordt € 4,99 in mindering gebracht en vervolgens staat er actie Amazon met een plat streepje erachter zonder bedrag. 


Ik zou iedereen willen adviseren om je factuur goed te controleren want op die van mij werd er gewoon €4,99 ingehouden terwijl er er reclame wordt gemaakt dat de eerste 3 maanden op kosten van KPN zouden zijn. Na hierover gebeld te hebben ( half uur in de wacht gestaan ) werd er gezegd dat dit idd niet de bedoeling is en dat dit bedrag volgende maand gecrediteerd zal worden. Dit wacht ik dan maar even af. Slordig is het wel.

Hi Loja, het klopt inderdaad dat er bij een klein aantal klanten de korting niet goed is verrekend. Zoals je al aangeeft, zal dit automatisch worden gecorrigeerd, hier hoef je niet voor te doen. 


@Kpn 

Stel ik sluit een Amazon Prime abonnement af en ik vind het niks, kan ik het dan na 3 maanden opzeggen of zit ik aan het abonnement vast voor een bepaalde periode? 


Je kunt na de 3 maanden zonder probleem op elk gewenst moment stopzetten @HvA1968 


Ik heb zojuist Prime geactiveerd voor drie maanden gratis.  Maar mijn afstandsbediening is kapot (heb een nieuwe besteld gisteravond) 

Maar als ik prime nu via mijn LG tv start, zie ik: 1 maand gratis en daarna €4,95.  
 

wat doe ik verkeerd? 


Ha @Ziet, welkom! Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt. Zou je voor jou vraag een eigen topic aan willen maken? Dit topic is vooral bedoeld om te informeren en het is minder handig om individuele zaken uit te pluizen. Vul meteen even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer, dan helpen we je er verder mee. 


Ik krijg vandaag de aanbieding voor 3 maand gratis in mijn mailbox.

Als ik het aanklik komt het in een winkelwagen en als ik daarna kijk zie ik dat er van een veel hoger maandbedrag uit wordt gegaan dan ik nu betaal, €71 ipv €45.

 

Ik durf niet verder te gaan omdat ik vrees dat ik dan een nieuw maandbedrag moet gaan betalen.


Hoi @Roelroel, het kan zijn dat in dat overzicht je kortingen niet meegenomen worden maar om daar duidelijkheid in te krijgen is het denk ik het handigst even met ons te bellen op: 0800-0402 of een eigen topic voor aan te maken


Ik kreeg vandaag ook de aanbieding voor 3 maand gratis in mijn mailbox.

Omdat ik al een Prime abonnement had heb ik die opgezegd. Die loopt echter nog door tot 22-02. 
Als ik nu probeer te activeren via KPN dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is omdat ik al een actief abonnnement heb. 

Wat moet ik nu doen? Wachten tot 22-02? Want de 3 maanden is nu al ingegaan...


@BeeJee78 ik heb gewoon mijn andere account opgezegd en een nieuwe aangemaakt via KPN.  


@BeeJee78 Ik kan mij voorstellen dat je je eigen account wil behouden. In dat geval zal je nog moeten wachten tot 22 februari. Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om een nieuw account aan te maken, zoals @Ziet hierboven al aangaf. 


@BeeJee78 Ik kan mij voorstellen dat je je eigen account wil behouden. In dat geval zal je nog moeten wachten tot 22 februari. Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om een nieuw account aan te maken, zoals @Ziet hierboven al aangaf. 

 

@Vikash van KPN Ah oke maar dan ben ik de eerste gratis maand dus eigenlijk al kwijt? Of gaat ie dan pas in?


De eerste 3 maanden gratis Amazon Prime gaan in wanneer de bestelling is afgerond. Je ontvangt een mail waarin staat “Het is zover! Activeer je Amazon Prime bij ons”. Dat is het teken dat de drie maanden zijn gestart. In jouw geval kan je beste wachten op 22 februari en daarna pas Amazon Prime via KPN activeren.


@Vikash van KPN Ik vrees dat het daar al te laat voor is, niks aan te doen. In de tekst stond dat het eenvoudig over te zetten was maar dat valt een beetje tegen.

Zou handig zijn als het gewoon automatisch 3 maanden na de einddatum geplakt werd. 


Hallo

Wij willen het opzeggen, nu staat er opzeggen voa mojnkpn. Maar ik kan in mijnkpn niks vinden over amazon prime.

 

Lan iemand mij hierbij helpen.

 


Je kunt het inderdaad stopzetten via MijnKPN @John1967. je kunt Amazon vinden onder de extra's bij het abonnement. Je kunt het na de eerste maand stopzetten, en het stopt dan per direct. 


Reageer